• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tvåbarnsmamman78

jag har ingen aning faktiskt.. Vet att när jag blev gravid med 1 och 2 så blödde jag på bim dagen (trodde jag fått mens) men sen inget mer... Så det behöver ju inte vara något..

• Tvåbarnsmamman78

Vet inte varför men jag är smått nojig denna graviditet. MInns inte att jag var det med de andra. Så fort jag går på toa tittar jag på pappret och hoppas på det bästa.. springer på toa i onödan för att jag måste kontrollera. Hur kommer jag bort från detta?

Behöver höra lite positiva tankar. 

• MammaSofi

Rasmus har alltid haft 5-6 som vakna tid.. Så när vi ställde om var det 4 första dagen.. Då var vi möra!

Vi har inskrivning 29 november :) Hos samma bm som med Rasmus!

• Gurkburk
    Tolle83 skrev 2011-11-02 09:31:31 följande:
    Hej alla!
    Idag är ingen bra dag. Idag borde jag vara på BIM +1eller på BIM dagen..
    Grejen är att jag nu börjat få oranga flytningar... Skit äcklig info, i know. Men ja är livrädd att de ska va börja på mens/ mf.
    Nån som har/ haft liknande?
    Det är jättesvårt att säga vad det kan vara, men så länge du inte blöder klart blod tror jag inte du behöver oroa dig (jättelätt att säga till andra, tänk om jag själv kunde intala mig det också...). Som jag har förstått är det ganska vanligt att man får färgade flytningar i början av graviditeten, speciellt runt när man egentligen ska ha mens. Det man ska vara uppmärksam på är om de luktar illa eller får en skarp gul/grön färg. Blöder man rött, klart blod bör man kontakta läkare, men även det behöver inte betyda något.
  • pyret12345

Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan? 

• SommarDahlia
    Hej alla!
    Grejen är att jag nu börjat få oranga flytningar... Skit äcklig info, i know. Men ja är livrädd att de ska va börja på mens/ mf.
    Det hade jag oxå på BIM dagen både denna gången å när jag va gravid med sonen så det är nog ingen fara!
  • s85

Hej, hoppar in här oxå då jag har bf i slutet av juni/början av juli 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Då vi genom gick ett sent ma i augusti. 
    Äter folsyra och lite exta omega 3, då jag är dålig på att äta fisk. Skäms 

Är det någon annan som börjat "boa"? Glad Köpte hela Leviks-serien på IKEA häromdagen, då den ska utgå och började titta på den redan i somras. Skrattande

• Tvåbarnsmamman78
    s85 skrev 2011-11-02 09:56:41 följande:
    Hej, hoppar in här oxå då jag har bf i slutet av juni/början av juli 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Då vi genom gick ett sent ma i augusti. 
    Äter folsyra och lite exta omega 3, då jag är dålig på att äta fisk. Skäms 

Är det någon annan som börjat "boa"? Glad Köpte hela Leviks-serien på IKEA häromdagen, då den ska utgå och började titta på den redan i somras. Skrattande
    Vill också göra ett tidigt  vul men min bm sa att det bestämde läkaren om jag behövde.. Vart ska jag vända mig?
  • MLT
    Hej alla!
    När jag har blödit har jag fått till svar av läkare att 30% av alla som är gravida blöder någon gång under graviditeten utan att det är någon fara. Speciellt runt tiden man skulle haft mens är det som vanligast att man blöder. Hoppas allt är ok!
  • s85
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 09:58:41 följande:
    Vill också göra ett tidigt  vul men min bm sa att det bestämde läkaren om jag behövde.. Vart ska jag vända mig?
    Vänd dig till närmaste privata gynmottaging, brukar finnas en i varje stad. Man får betala för det, men det är det värt! Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012