• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nivatuq

Ska på inskrivning den 18nov. Är våran första graviditet så är supernervös. Min syster är gravid och gjorde ultraljud redan i vecka 12 i Stenungsund. Andra säger att man inte alls behöver göra då. Nån som vet varför man gör så tidigt å¨vissa ställen?

• Jamtlandstaus
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 21:04:17 följande:
    Tur man bor där det iaf finns flera sjukhus inom en timmes köravstånd, värre är det om man bor i norrland och närmsta sjukhuset är fullt.
    Å andra sidan är ju att befolkningsantalet lägre här i norrland så det blir nog sällan fullt Flört
  • Gurkburk
    nivatuq skrev 2011-11-02 09:08:22 följande:

Ska på inskrivning den 18nov. Är våran första graviditet så är supernervös. Min syster är gravid och gjorde ultraljud redan i vecka 12 i Stenungsund. Andra säger att man inte alls behöver göra då. Nån som vet varför man gör så tidigt å¨vissa ställen?

Vad jag förstår gör de flesta första UL runt vecka 18, men ska man t.ex. göra KUB gör man det tidigare. runt vecka 12. Jag ska göra KUB då jag är 38 år och helst skulle jag nog gärna göra VUL någon gång tidigare, kanske runt vecka 8-9, för att försäkra mig att allt är som det ska.
  • Gurkburk

Hur har ni det med symptom? Har ni några och i så fall när kom de?. Igår och dagen innan kände jag hur det spände och hade sig i magen, men idag känner jag ingenting. Förra gången jag var gravid, som ledde till missfall, fick jag superömma bröst väldigt tidigt, men än så länge känner jag inte det heller. Usch vad jag kommer att nojja innan det här är klart...

• Tvåbarnsmamman78

HAr också funderat kring det här med vitaminer. Med mina tidigare barn åt jag ingenting... Järntabletter efter halva graviditeten...
    Nu funderar jag mer på sånt?

Fick tid för inskrivning den 1 dec. kÄnns superlångt bort. Frågade även om VUL då jag gjorde det med de andra två men nu sa hon att det fick man inte välja utan var något som läkaren bestämde om han tyckte att man skulle ha något... suck

Någon av er som ska göra något test? Jag har inte gjort något tidigare men funderar på kubb då jag fyller 33 år om en månad.. 

• MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-02 08:19:43 följande:
    Okej! :) Gud vad härligt för dig, hoppas ni får en mysig dag då!

Hade gett allt för en säng o sömn just nu, haha. Får ta en vila på rasten sen..

Får jag fråga, äter du och ni andra, Vitamintillskott och vilka isf? änsålänge äter jag bara Folsyra. Tänkte vänta på efter alla provtagningar så man vet vad kroppen behöver..
    Jag äter folsyra sen innan bara för att jag hade det hemma som jag tänker fortsätta med till v. 12 samt en multivitamin om dagen. Tror jag har järnbrist, har varit så trött så jag skakar så fort jag varvar ner och tycker inte att vaknätterna med sonen borde gjort mig så trött, kom på i morse att det måste vara järnbrist så ska köpa extra järn idag. Hade järnbrist hela min förra graviditet med myrkrypningar från v. 10 som följd.
  • MLT
    MammaSandra1989 skrev 2011-11-02 09:00:11 följande:
    Jag vill ringa men vet inte om jag vågar med tanke på att jag fick missfall förra månaden så vill inte ringa för tidigt
    Jag känner samma sak, kommer nog vänta ett par veckor med att ringa iaf och begära att få en sen inkrivningstid.
  • MLT
    nivatuq skrev 2011-11-02 09:08:22 följande:

Gjorde hon det inte privat på Fröja då? De tar vanlig sjukhustaxa och  det räcker med att säga att man är orolig för att få tid. Vanliga sjukvården är väldigt svåra att få tid hos om man bara känner oro eller blöder litegrann..
  • MLT
    MammaSofi skrev 2011-11-02 08:31:00 följande:
    God morgon! Här startade vi dagen med en pigg kille kl 5 :)

Jag äter folsyra och järntabletter, mitt hb va väldigt lågt sist jag var gravid så vi börjar med det direkt!

Har ni andra ringt bm ännu? När har ni inskrivning?
    Vi vaknade också kl 5 :) Hatar när man ska ställa om  klockan, blir kaos i våra rutiner då. Nu är han på dagis till 14.00 så  ska passa på att handla och städa lite.
  • Tolle83

Hej alla!
    Idag är ingen bra dag. Idag borde jag vara på BIM +1eller på BIM dagen..
    Grejen är att jag nu börjat få oranga flytningar... Skit äcklig info, i know. Men ja är livrädd att de ska va börja på mens/ mf.
    Nån som har/ haft liknande?

Svar på tråden Juli bebis 2012