• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Sladdis skrev 2012-02-06 18:49:38 följande:
    Tack! Dessvärre är pojkarna 10 och 15 år så det finns inte mycket saker att ärva precis!;) Håller tummarna för att du också får en med snopp!!!=)

Aha, ja det förklarar ju ditt nick :o)
  • michelodeon
    AAEV skrev 2012-02-06 20:41:01 följande:
    Ultraljudet gick bra idag, vi kollade inte könet
    Däremot var bebisen lite mindre än normalt (-15%) men ska nog inte oroa mig för dom andra två har inte varit några bjässar heller :) (3000 g styck) 
    Va härligt fick du nytt BF oxå?
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • snoffsan08

Dum fråga kanske, men hur vet man att man får ma? Ser man det först vid ul, eller blöder man då med som vid mf?

• michelodeon
    snoffsan08 skrev 2012-02-06 20:51:02 följande:
    Dum fråga kanske, men hur vet man att man får ma? Ser man det först vid ul, eller blöder man då med som vid mf?
    Jag fick en liiiten blödning, mörkt gammalt blod. Dagen efter såg vi på ul att fostret dött 4 veckor tidigare men låg kvar. Först efter ett par dagar kom det igång och blödde ut. Tog tre dagar och en dag och skrapning på sjukhus eftersom allt inte ville komma ut själv.

Det är nog olika hur man upptäcker det. Det kan ju upptäckas först på RUL men jag tror det är rätt ovanligt. Mitt upptäcktes i vecka 14 och fostret var i vecka 10. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tekla78
    snoffsan08 skrev 2012-02-06 20:51:02 följande:
    Upptäckte MA i vecka 13 (i mars i år). Eftersom jag har en son sedan innan så vill jag beskriva den första blödningen som att slemproppen gick. En seg blodblandad slemhinna. Sen gjorde det ont i magen som om jag fick knivar instuckna, alltså inget mol eller så utan mer som fruktansvärd mensvärk. Åkte in och på VUL konstaterades att embryot slutat växa i vecka 7. Dagen efter började jag blöda ordentligt och fick någon dag senare skrapa ändå eftersom allt inte kommit ut. Vet inte, men jag tror ändå att MA är ovanligt så långt gånget som 17+.
  • EllaBella02
    Sladdis skrev 2012-02-06 15:41:30 följande:

Nu har jag varit på RUL. Det blir en pojke!!!Hjärta Har ju redan två pojkar och är en riktig pojkmamma så jag blev glad. Mannen hade nog velat ha en liten tös, men han kommer nog över det.Solig Bild finns i bildtråden.

Grattis till lillkillen och en lyckat RUL!!! : )
  • Trolla75

Förlåt, men ma och mf vad är skillnaden? Har haft turen att aldrig ha drabbats av detta tråkiga därav min okunskap.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Vi kan skatta oss lyckliga då du och jag trolla75, då jag inte heller varit med om det. Det jag tror är att mf märker man mycket tidigt pga en blödning exempelvis, medan med ma så upptäcker man det först mycket senare. Har jag rätt? Jag beklagar sorgen för er som behövt uppleva det. Tack för att ni ville dela med er. Ska köpa mig en angelsound imorgon tänkte jag.

• Trolla75
    snoffsan08- Ja du, livet är då inte rättvist precis! Jag skäms lite, men alla mina graviditeter är helt oplanerade... givetvis välkomna men som sagt oplanerade. Så finns det människor som försöker gång på gång och det vill sig inte.

Jag vet inte om det stämmer, men har hört att bebisen kan få leverskador av att man använder dom här dopplerna?
    Risken är väl att man vill gå o lyssna hela tiden?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012