• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • owner

har inte känt några rörelser än (är i 17+1) men nu när jag sitetr här framför datorn tycker jag mig känna nåt långt ner....är det så det brukar vara? har aldrig varit gravid förut...det är säkert bara bubblor i magen men det kändes lite ovanligt...

• momster

Snoffsan08 jag fick MA som upptäcktes i vecka16 som visade sig via ul att fostret dött i vecka 9. Blödde inget och kände mej jätte gravid hela tiden. Fick skrapas då kroppen inte stötte ifrån sig det själv. Sen efter de fick vi 2 tidiga mf innan vi fick en underbar dotter.

Denna graviditet och precis som med dottern har jag fått gjort tidiga vul och ul tills vecka 13 då den värsta tiden är över. Har även fått fragmin för att minska risken för mf.

Jag fick skillnaden av mf och ma beskriven att vid mf skötte kroppen det det skälv och vid MA fattade inte kroppen riktigt att fostret var dött så man blev tvungen att göra en abort.

• MissMurrig

Jag fick MF i slutet av  v.13 min första graviditet, och det är inte så tidigt. Men jag fick lite rosarött i trosorna som blev mer och mer på 2 dagar, och molvärk (som mensvärk,eller förlossningsvärkar) som också växte sig starkare. Jag åkte in till sjukhuset och 30 min efter att de konstaterat att det inte fanns något levande foster så började allt komma ut när jag var hemma. Det höll på i 1-2 veckor. 

• Sladdis
    EllaBella02 skrev 2012-02-06 21:45:24 följande:
    Grattis till lillkillen och en lyckat RUL!!! : )

Tack!{#emotions_dlg.flower}
  • AAEV

Tydligen flyttar man inte datumet eftersom vi varit på tidigt UL (v 13) och då stämde datumet med senaste mens. Därför antar man att bebisen är liten, precis som de andra två! :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • momster

jag har oxå vart på tidiga vul och ul och på de senaste som var i vecka 12+3 sa de att de kan ändra bf på rul så de kanske är olika.

• snoffsan08

När jag var på kub (v:12+4) så såg allt jätte bra ut. Hade en väldigt låg risk för ds. Jag tycker mig känna svaga rörelser emellanåt, så jag vet inte. Men tycker att jag borde känna det tydligare. H*n kanske ligger långt bak? Vart har du hört det nånstans Trolla75?

• snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-02-06 22:41:29 följande:
    snoffsan08- Ja du, livet är då inte rättvist precis! Jag skäms lite, men alla mina graviditeter är helt oplanerade... givetvis välkomna men som sagt oplanerade. Så finns det människor som försöker gång på gång och det vill sig inte.Jag vet inte om det stämmer, men har hört att bebisen kan få leverskador av att man använder dom här dopplerna?Risken är väl att man vill gå o lyssna hela tiden?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ

Ja, jag var på tjejmiddag i lördags med några vänner, varav en av tjejerna nästan precis haft två missfall på rad. Vi har inte träffats eller pratat med varandra på jätte länge, så hon visste inte att jag är gravid och ingen av oss som var där visste att hon hade haft missfall. Hon började med att fråga när jag skulle ha. Då sa hon: två veckor efter att jag skulle haft, och sedan började tårarna rinna på henne, gud vad dåligt samvete jag fick för att jag stod där med min gravid mage då, kändes jätte jobbigt. Hon har en flicka sen tidigare som blir 3 år snart, men nu haft två missfall på rad. Hon som vi var hemma hos håller på med IVF, så henne ska dom inplantera befruktat ägg i nästa vecka. Jag hoppas verkligen att det går vägen, dels för att dom har försökt i så många år och hon har genomgått så mycket för att dom ska få göra IVF, (hon har gjort såndär gastric bypass eller vad det heter) och klarade sig precis på håret för att få en IVF godkänd. Och dels (nu är jag självisk ;o) ) för att jag inte har någon i min närhet som jag känner och ska vara mamma ledig samtidigt som mig. Visst, om det funkar för dom (vilket jag så innerligt hoppas) så kommer ju deras först i slutet av året, men då börjar en annan kompis till mig att jobba igen efter fl. Det ÄR inte kul att inte ha någon vuxen att umgås med på dagarna när man är fl. Jag tycker inte det iaf.
  • momster

Snoffsan08 jag har oxå hört att man ska anv dom försiktigt för att man inte vet om eller hur de påverkar fostret. Men de var 3 år sedan. Var barnmorskan som upplyste om de när jag frågade om jag mins rätt.

• EllaBella02
    owner skrev 2012-02-06 23:21:20 följande:
    har inte känt några rörelser än (är i 17+1) men nu när jag sitetr här framför datorn tycker jag mig känna nåt långt ner....är det så det brukar vara? har aldrig varit gravid förut...det är säkert bara bubblor i magen men det kändes lite ovanligt...
    Jag vet inte heller riktigt vad som är vad, men jag tror att jag har känt bebisen. Brukar ju inte ha så mycket bubblor i magen annars tror jag inte... Känner typ någon gång varje dag.. ofta på morgonen eller på kvällen... Speciellt om man liksom halvligger lite, så överkroppen är liksom nästan sittande...  Jag är i v 19 nu...

Svar på tråden Juli bebis 2012