Grattis till fler RUL och välkommen alla nya!
Trolla: Jag vet att det är sent, jag blev själv förvånad förra gången, men tydligen är det så det är och nu är det ju inte ens 10 dagar kvar, så jag väntar. Jag tröstar mig med att när jag väl har haft min inskrivning så är det inte så långt kvar till dagen BF, vilket det hade varit om jag hade inskrivning i v. 11 (som jag hade med äldsta sonen för 11 år sedan och i en annan stad). Då kändes det verkligen som en evighet. Nu, iom jobb, barn och vardag som ska gå ihop, så försvinner veckorna relativt snabbt.
Jag måste dock börja ta bilder på magen. Med G har jag två bilder, med N kanske 20, med den här inga än så länge... Men nu är det otvivelaktigt en gravidmage istället för fetthäng över jeansmidjan.
Som jag skrev igår så är jag lite orolig ibland, men när jag räknar upp symptomen jag har eller tycker att jag har, så bör de vara lika med en frisk liten bebis. Jag håller fast vid det.
Idag när jag kom till jobbet (efter en rutinmorgon med att få upp och igång två barn, kört dem till dagmamma och bussen och själv komma i tid till jobbet), så kände jag att det luktade konstigt. Jag hade känt det tidigare i morse, men inte lagt någon vikt vid det. Men när det kändes även på jobbet så måste det ju vara jag... Luktade lite på mina kläder, men det luktade inget. Gjorde frukost och så... på väg från pentryt luktar jag igen och då... en bit ner på magen på tunikan (som jag bara har en BH under btw) är det en torkad fläck kattpiss...! På en gråmelerad tunika syns den inte förrän man verkligen tittar.
Häromdagen lyckades vi stänga dörren till katternas låda (första och förhoppningsvis sista gången!), så de hade bajsat och - uppenbarligen - kissat på mina rena kläder som låg ihopvikta på bordet... Bajset såg jag, men kisset märkte jag inte då, antagligen för att bajslukten tog över. Jag tvättade ju allt jag såg var smutsigt, och luktade på resten som hade legat där - trodde jag. Det här missade jag... URK!!! När jag sen tog av mig och tittade efter så var det två fläckar till på ryggen då den ju hade varit ihopvikt när det hände.
Jag försökte tvätta bort det med tvål och vatten, men då stank det bara ännu mer!! Så nu sitter jag i en lånepiké med jobbets logga på. Den är giftgrön
Men det stinker inte!
Så, det var dagens äventyr det...