• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Usch, jobbigt. Hoppas tiden går fort tills du kan komma hem till ditt stöd och tröst. Styrkekramar!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SommarDahlia

Beklagar PlurkOchLinda! Livet kan verkligen vara orättvist!

Imorn kl.8 är det dags för RUL. Ska blir spännande! Hoppas så innerligt att allt är bra, går och ororar mig över ryggmärgsbråck av nån anledning! Nu har vi ju bestämt att inte ta reda på könet men om hon mäter lårbenet underifrån å jag sjäv ser en liten snopp eller de tre strecken så är det ju inte mitt fel :) Är så nedrans nyfiken även om jag känner att jag vill ha kvar överraskningen den här gången. Man kan säga att jag är i konflikt med mig själv :)

Härligt att det gått så bra för alla som varit på RUL!

• En liten

Min man och jag tittade på Pretty woman igår då den gick på tv. Jag stortjöt - verkligen pinsamt stortjöt de sista 15 minuterna trots att jag kan slutet utantill!

Efteråt var jag svullen och röd i ansiktet och såg mig själv i spegeln, jag såg mer ut som en svullen skrynklig flodhäst än den vältränad pigga tjejen jag var för några månader sedan. Vilken moralchock!
    Min man skrattade och gav mig servetter hela tiden... haha snacka om gravid hormoner på hög nivå.

Jag har förövrigt lagt in ett klagomål hos min arbetsgivare.
    Vi har en privat parkering för 250 personer. Sedan snön och kylan kom så har de inte gjort någonting hos oss. Då vi har snö en vecka var 5e år så har ingen vinterdäck. När snön kom var det runt noll grader, 10 cm snö och så töade det under dagen, och frös till isklumpar när alla körde. Så nu är det isklumpar  och istäcken över hela parkeringsplatsen och inte ett sandkorn. De saltar inte då vi numera har minusgrader och ska ha resten av veckan. Igår ramlade jag så illa - rakt fram och hade inte en chans att ta emot mig, rakt på knä, mage och ansikte.... Inatt har jag haft sammandragningar hela natten... fy vad jag var arg när jag kom in på jobbet i morse.

• SommarDahlia
    En liten skrev 2012-02-08 09:34:39 följande:
    Min man och jag tittade på Pretty woman igår då den gick på tv. Jag stortjöt - verkligen pinsamt stortjöt de sista 15 minuterna trots att jag kan slutet utantill!

Efteråt var jag svullen och röd i ansiktet och såg mig själv i spegeln, jag såg mer ut som en svullen skrynklig flodhäst än den vältränad pigga tjejen jag var för några månader sedan. Vilken moralchock!
    Min man skrattade och gav mig servetter hela tiden... haha snacka om gravid hormoner på hög nivå.

Jag har förövrigt lagt in ett klagomål hos min arbetsgivare.
    Vi har en privat parkering för 250 personer. Sedan snön och kylan kom så har de inte gjort någonting hos oss. Då vi har snö en vecka var 5e år så har ingen vinterdäck. När snön kom var det runt noll grader, 10 cm snö och så töade det under dagen, och frös till isklumpar när alla körde. Så nu är det isklumpar  och istäcken över hela parkeringsplatsen och inte ett sandkorn. De saltar inte då vi numera har minusgrader och ska ha resten av veckan. Igår ramlade jag så illa - rakt fram och hade inte en chans att ta emot mig, rakt på knä, mage och ansikte.... Inatt har jag haft sammandragningar hela natten... fy vad jag var arg när jag kom in på jobbet i morse.
    Haha, de där gravidhormonerna känner jag igen! Jag är inte särskilt gråtmild i vanliga fall, sällan till film och ALDRIG till böcker men häromkvällen när jag läste min twiligth -new moon bok så grät jag i flera sidor och dom var inte ens särskilt sorgliga... Patetiskt :)

Va trist med parkeringen, riktigt riktigt dåligt!! Blir inte billigt för arbetsgivaren om hälften av de anställda bryter benen och måste va sjukskrivna. Hoppas allt är bra med dig och bebis trots fallet!!
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-02-07 15:39:46 följande:
    Jag undrar om jag kommer kunna får havandeskapspenning eller bli sjukskriven senare. Det kommer behövas i minst en månad innan BF, men jag är orolig för att det inte ska gå eftersom jag är student. Dock är jag lärling på en bageri-utbildning, vilket betyder att jag inte har några direkta lektioner, iaf inte teori. Vi sitter i skolbänk ca 2 timmar i veckan, annars är det bara praktiskt arbete. Det kommer ju inte gå att jobba som bagare i 8-9e månaden! Få ta och ringa FK och fråga hur det ligger till...

Imorn RUL! Hoppas den vill avslöja vad den har mellan bena Men har svårt att vara glad och glädja mig åt något nu.. Är bara ledsen hela tiden, har suttit på toan på jobbet några ggr idag och gråtit. Känner sån skuld till min hund. Om hon tycker att jag var tillräckligt snäll mot henne, gick på tillräckligt med promenader ( tycker inte jag, har jobbat/pluggat heltid och har barn...), och om hon förlåter mig för att jag inte upptäckte att hon var sjuk i tid, och att jag var den som valde att ta bort henne till slut, trots att mina föräldrar ville ge henne EN dag till, EN behandling till... Usch, har faktiskt aldrig varit så här ledsen, inte när min farfar dog eller andra släktingar. Hon var minst lika nära mig som min närmaste familj (föräldrar+syskon)...  
    MissMurrig- Hunden är ju människans bästa vän! Hon är dig trogen i allt du gör. Hon dömer dig aldrig!
    Tror hon är tacksam att du fattade detta svåra beslut för hennes bästa, nu slipper hon lida och ha ont, har för mig att du sa att hon hade gett upp?
    Det är naturligt att känna sorg o saknad, men du ska inte må dåligt över det som varit, tänk på alla ljusa fina stunder ni haft ihop i stället!
    Kram
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75

PlurkOchLinda- Beklagar sorgen!

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • mousetrap

Stor kram till dig  PlurkOchLinda!

Usch jag är så ledsen!
    Min första graviditet så fick jag allvarlig havandeskapsförgiftning, och min förra graviditet så steg undertrycket i vecka 20 så jag blev halvtidssjukskriven (som jag fortfarande ligger i fajt med FK för...). Jobbade halvtid och jag klarade mig precis.

Denna gången kände jag att det mest rimliga skulle vara att det håller sig i schack. Och idag på morgonen (vecka 16) så skulle jag kolla trycket. Inte det minsta orolig, för jag kände att det här är bra!
    120/95.. Det är inte alls bra, usch, jag började nästan gråta :( (Sist hade jag 120/80, som är bra)

Men visst, ska tillbaka om några dagar och kolla igen, förhoppningsvis så har det sjunkit något (hoppas hoppas). Usch, hur lätt är det att INTE oroa sig nu då... :( 

Svar på tråden Juli bebis 2012