• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    Sladdis skrev 2012-02-07 12:05:58 följande:
    GRATTIS till bra FVP.{#emotions_dlg.flower} Könet får man väl bara reda på om man tar den "långa" versionen. Den som tar flera veckor att få svar på.
    Tack!
    Ja, så är det nog. Dom kollar ju inte könskromosomer. Men det kvittar ju, gjorde köns-UL sist på Mamma Mia i Sthlm, så långt kvar tills dess bara och jag är nyfiken.
    ♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • vermilion

Rättar mig lite, jag var ju på Tittut och inte Mama Mia.

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • momster

En liten : du är inte ensam om att läcka. Jag gjorde de hela graviditeten när jag nös, hosta eller spydde.
    Denna graviditet har det kommit nu i vecka 16+? När jag nyser.

• En liten
    vermilion skrev 2012-02-07 11:58:31 följande:
    Fick svar idag från FVP, allt ser bra ut så nu är jag glad Nu har jag "bara" graviditetsdiabetesen att stressa över..
    Trodde man skulle få reda på könet också men det står inget om det på pappret så jag hade väl fel.
    Grattis till ett bra svar, ja diabetesen är nog inte att leka med.
    Tack även för svaret på mitt lilla problem. Jag antar att det bara är att fortsätta knipa det mesta jag kan.

Till er första gångs föräldrar får jag väll påminna: börja knip nu! 
  • Woogie
    En liten skrev 2012-02-07 11:20:06 följande:
    Nu kommer pinsamma detaljer men jag måste fråga:
    Jag har ett pinsamt problem, jag kan inte hålla tätt.... Jag är iof väldigt förkyld och hostar mycket just nu men när jag hostar kommer det i trosan.... jag kniper och kniper och kniper men det verkar inte hjälpa. Även om jag precis har varit på toaletten så kommer det i alla fall. Jag kan inte minnas att jag hade liknande förra gången iof hade jag ordentliga flytningar men inte kan jag minnas att det rann så här!

Är det någon annan som har det liknande? Om inte så ska jag ta kontakt med min doktor för att kolla att det inte är något annat fel...
    Jag har precis haft en horribel hosta och hade precis likadant. Ibland höll jag helt enkelt emot med handen (som man kan göra om man är riktigt nödig), ibland stod jag med benen hårt i kors och om jag kom ihåg det så använde jag faktiskt trosskydd. I längden är det ju knipövningar som är bäst, men det hinner ju inte hjälpa just nu. Jag har knipkulor (smartballs) som jag är riktigt dålig på att använda, men jag ska bli bättre!! *lovar mig själv*
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • FruSandra

På torsdag är de RUL för min del...
    Jag känner mej inte alls glad idag... Känner mej lessed/ deprimerad. Jag ingen ork eller lust till nånting..
    Dock tror jag att de är pga att jag är sjukskriven sen 4 veckor tillbaka, och till en början februari ut.. Min oro att FK inte ska godkänna sjukskrivningen är obeskrivlig!
    Vad gör man då? Om den inte blir godkänd?
    Jag kan ju knappas komma tillbaka till jobbet. Jobbar på förskola 1-5 år dessutom är de en I ur och skur avdelning. Vilket menas med att vi är ute i skogen större delarna av dagen.
    Ska jag stappla omkring där då med världens foglossning och en krycka?   

• Sladdis
    FruSandra skrev 2012-02-07 14:53:57 följande:
    På torsdag är de RUL för min del...
    Jag känner mej inte alls glad idag... Känner mej lessed/ deprimerad. Jag ingen ork eller lust till nånting..
    Dock tror jag att de är pga att jag är sjukskriven sen 4 veckor tillbaka, och till en början februari ut.. Min oro att FK inte ska godkänna sjukskrivningen är obeskrivlig!
    Vad gör man då? Om den inte blir godkänd?
    Jag kan ju knappas komma tillbaka till jobbet. Jobbar på förskola 1-5 år dessutom är de en I ur och skur avdelning. Vilket menas med att vi är ute i skogen större delarna av dagen.
    Ska jag stappla omkring där då med världens foglossning och en krycka?   

Men...... Om du inte får igenom sjukskrivningen tappar jag förtroende för systemet.Skrikandes
  • MissMurrig

Jag undrar om jag kommer kunna får havandeskapspenning eller bli sjukskriven senare. Det kommer behövas i minst en månad innan BF, men jag är orolig för att det inte ska gå eftersom jag är student. Dock är jag lärling på en bageri-utbildning, vilket betyder att jag inte har några direkta lektioner, iaf inte teori. Vi sitter i skolbänk ca 2 timmar i veckan, annars är det bara praktiskt arbete. Det kommer ju inte gå att jobba som bagare i 8-9e månaden! Få ta och ringa FK och fråga hur det ligger till...

Imorn RUL! Hoppas den vill avslöja vad den har mellan bena Men har svårt att vara glad och glädja mig åt något nu.. Är bara ledsen hela tiden, har suttit på toan på jobbet några ggr idag och gråtit. Känner sån skuld till min hund. Om hon tycker att jag var tillräckligt snäll mot henne, gick på tillräckligt med promenader ( tycker inte jag, har jobbat/pluggat heltid och har barn...), och om hon förlåter mig för att jag inte upptäckte att hon var sjuk i tid, och att jag var den som valde att ta bort henne till slut, trots att mina föräldrar ville ge henne EN dag till, EN behandling till... Usch, har faktiskt aldrig varit så här ledsen, inte när min farfar dog eller andra släktingar. Hon var minst lika nära mig som min närmaste familj (föräldrar+syskon)...  

• FruSandra
    Sladdis skrev 2012-02-07 15:26:19 följande:

Men...... Om du inte får igenom sjukskrivningen tappar jag förtroende för systemet.Skrikandes

Mm men min läkare sa att de är väldigt kinkiga när de gäller gravida och så tidigt...
    En bekant till mej fick avslag båda hennes graviditer trots att hon överklagade båda gångerna...Och de va nyligen...
    Jag fick brev idag så nu ska jag fylla i och sedan skriva ett mer utförligt brev till dom,...  
  • eken

Idag har vi varit på RUL, så himla häftigt att få se h*n. Vi har valt att inte titta kön eftersom vi vill ha överraskning när det är dags ;)
    Fick nytt BF datum, 3/7 så är i v 20 idag..

Svar på tråden Juli bebis 2012