MissMurrig skrev 2012-02-07 15:39:46 följande:
Är bara ledsen hela tiden, har suttit på toan på jobbet några ggr idag och gråtit. Känner sån skuld till min hund. Om hon tycker att jag var tillräckligt snäll mot henne, gick på tillräckligt med promenader ( tycker inte jag, har jobbat/pluggat heltid och har barn...), och om hon förlåter mig för att jag inte upptäckte att hon var sjuk i tid, och att jag var den som valde att ta bort henne till slut, trots att mina föräldrar ville ge henne EN dag till, EN behandling till... Usch, har faktiskt aldrig varit så här ledsen, inte när min farfar dog eller andra släktingar. Hon var minst lika nära mig som min närmaste familj (föräldrar+syskon)...
MissMurrig: Jag är helt övertygad om att din hund älskade dig massor! :) Och det vet du själv också tror jag. Det är bara människor som grubblar på vad som hänt i det förgångna, inte hundar. De lever hela tiden i nuet. De dömer en inte, de bara accepterar och förlåter en för ens mänskliga misstag. Fantastiska varelser.
Och det var väldigt kärleksfullt av dig att ta bort din hund när du kände att det fick vara nog med lidande. Har varit med om motsatsen, då vi ville att veterinären skulle försöka rädda vår hund med tarmvred (som samma veterinär dagen innan diagnosticerat som magsår!!), och därför lät henne behandlas lite längre än nödvändigt. Visserligen handlade det bara om några timmar extra, men hon led verkligen under de timmarna trots starka mediciner och min mamma mår fortfarande dåligt av det minnet.

När nästa hund blev gammal och sjuklig så väntade vi därför inte lika länge, och det känns helt rätt såhär i efterhand. Så du gjorde också helt rätt! Av kärlek till din hund och du tänkte på hennes bästa!
Sen är det mycket möjligt också att du, precis som jag, är extra känslig nu när du är gravid. Man fungerar inte riktigt som vanligt just nu och då känns ju sånt här såklart mycket värre.