Trolla75 skrev 2012-02-07 11:30:15 följande:
Det finns väl ingen forskning än på om det är ofarligt eller om det finns risker med Angelsounds, det är ju ändå ljudvågor. Det var vid min förra grav. som barnmorskan sa att det kunde ge leverskador även att det kunde ha negativ påverkan på hörseln.Har hört om folk som sagt att barnets hjärtljud gått upp vid användandet och att barnet börjat sprattla och buffa mot dopplern.Jag har svårt att tro att någon enstaka gång är farlig, men jag tror att man blir mer nojig om man har fri tillgång till en doppler som gör att man vill lyssna hela tiden.Och i bland kan det vara svårt att upptäcka hjärtljuden och är man då orolig av sig så blir man ju ändå mer orolig.Jag kanske låter hård, men det är nog inga apparater att leka med! Min bm har ännu inte låtit mig lyssna på min lilla bebb*, tror det har en orsak!Det finns ju även trådar här inne på fl. Man kanske ska ta det med en nypa salt, allt är ju farligt idag! Men sunt förnuft låter bra!
Tycker det är bra att du skriver som du gör, inte alls för hårt =o) Jag lugnar mig som sagt att köpa en sån, förhoppningsvis behövs det inte alls. Min BMsa när jag ringde att det är lite tidigt för sånt egentligen, men för att stilla min oro så skulle jag få komma förbi och lyssna idag. Vet att jag låter som värsta hysteriska hönsmorsan, vilket jag faktiskt inte är i normala fall =o) Men har aldrig känt så lite med dom andra barnen som jag gjort med detta.
Engla80 skrev 2012-02-07 11:35:35 följande:
Kul med fler RUL! Längtar såååååååå tills måndag morgon då det äntligen är vår tur Har fått för mig att det är en kille i magen... fast jag hoppas lite på tjej Ang Angelsound så tror jag på sunt förnuft vid andvändning. Tror inte man ska använda den flera timmar om dagen varje dag men att lyssna in ett par gånger i veckan för att lugna oroliga nerver tror jag kan va possitivt! För mår mamma bra så mår ju i regel babyn bra så...Woogie: Förlåt men din historia gav mig ett leende på läpparna... Tur det fanns en låne tröja till dig Vår dotter har börjat titta lite märkligt på min mage och jag tror hon anar att nått är på gång! Hon kommer gärna med dockor och gose djur och säger "Du får trösta mamma. Babisen är ledsen" och "Nu är jag stora syster till babisen"... Ser allt bra ut på måndag så tror jag vi berättar för henne då på kvällen!
Ja, OM jag nu skaffar mig en sån senare ( har ju inte behövt det till dom tidigare graviditeterna) så tänker jag använda sunt förnuft och inte ligga och lyssna med den i flera timmar om dagen, då blir man ju bara ännu mer knäpp och nojig =o). Vi har faktiskt redan talat om för våra barn att dom ska få ett syskon till. Duktigt av er att vänta så länge tycker jag. Jag tyckte det var jätte svårt, men jag är ju iofs redan enorm, så det är svårt att dölja. Min minsting frågade helt spontant igår om det gjorde ont när bebisen kommer ut ur magen =o) Hur gamla är dina barn?