• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80
    snoffsan08 skrev 2012-02-07 11:46:36 följande:
    Tycker det är bra att du skriver som du gör, inte alls för hårt =o) Jag lugnar mig som sagt att köpa en sån, förhoppningsvis behövs det inte alls. Min BMsa när jag ringde att det är lite tidigt för sånt egentligen, men för att stilla min oro så skulle jag få komma förbi och lyssna idag. Vet att jag låter som värsta hysteriska hönsmorsan, vilket jag faktiskt inte är i normala fall =o) Men har aldrig känt så lite med dom andra barnen som jag gjort med detta.
    Ja, OM jag nu skaffar mig en sån senare ( har ju inte behövt det till dom tidigare graviditeterna) så tänker jag använda sunt förnuft och inte ligga och lyssna med den i flera timmar om dagen, då blir man ju bara ännu mer knäpp och nojig =o). Vi har faktiskt redan talat om för våra barn att dom ska få ett syskon till. Duktigt av er att vänta så länge tycker jag. Jag tyckte det var jätte svårt, men jag är ju iofs redan enorm, så det är svårt att dölja. Min minsting frågade helt spontant igår om det gjorde ont när bebisen kommer ut ur magen =o) Hur gamla är dina barn?
    Lykke blev 3år i december. Eftersom jag är överviktig så syns det inte lika väl på mig, jag kan nåtsånär dölja det med större tunikor och tröjor om dagarna medan på kvällen ser jag nästan höggravid ut som jag svulnar...

Ja det är tuft att hålla det hemligt för henne men det känns bra att veta att allt är okej innan hon får börja längta efter syskonet. Samtidigt så blir ju inte väntan lika lång för henne ju längre vi dröjer på det. Men jag förstår dom som berättar det bums :)
  • Woogie

MissMurrig: Jag vet hur tankarna kan snurra, men det är som de andra säger; du tänkte på hennes bästa och gjorde allt du gjorde av kärlek och det vet hon!
    PlurkOchLinda: Fy vad jobbigt!! Finns det ingen du kan ringa i alla fall? Eller någon som kan komma ner til dig?

På tal om grav.hormoner... Jag pratade precis med en kollega och såg då på någons skärm den här artikeln om 3-åringen som har både tvingats att röka och dricka starköl och dessutom blivit hotad och förlöjligad av sin mamma! Från det började sedan mina kollegor prata om en 1,5-åring som blvit svårt misshandlad och tillslut dött, också av sina föräldrar!! Seda sprutade tårarna kan jag säga, de ligger precis på lur nu med när jag bara skriver om det. Jag kan alltså inte med sånt, klarar inte av att läsa Pojken som kallades Det eller liknande böcker. Jag vill inte igonrera problmet och vill gärna kunna hjälpa utsatta barn, men jag vill verkligen inte ha detaljer, det klara jag inte!! Och särskilt det sisa, nu när lille N är 1,5 år själv. Jag ser hans tillitsfulla leende och allt vi gör för honom när han är ledsen och så brister det bara.

Många tårar i tråden idag...

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • momster

Engla80 vad skönt att kunna hålla det hemligt så läge. Jag blev tvungen att berätta redan i början för grabben som är 9 år. Jag låg och spydde och ville inte han skulle bli lidande av att inte kunna leka med kompisar då de lätt kunde tolkas som magsjuka annars.
    Jag är inte heller pinsmal utan är lite överviktig och har gravidmage kvar efter dottern så trodde jag oxå skulle klara av att dölja det med större kläder. Men på julafton sejer mannens syster till mej att jag börjat fått mage. Dock var den ju svullen då men ändå.

• Engla80

PlurkOchLinda: Känner med dig och beklagar!! Önskar det fanns något jag kunde säge eller göra för att få dig att må bättre... {#emotions_dlg.flower}

MissMurrig: Forskare har kommit fram till att det är lika svårt att förlora en  närstående person som att förlora ett husdjur! Vi gör vårt bästa för våra djur och det tror jag dom vet och känner.

Jag är tacksam för att jag inte behöver deala med FK ang havandeskaps pening och sjukskrivning. Jag sitter på kontor och har inget fysiskt krävande eller farligt arbete. Med dottern jobbade jag till dagen innan förlossningen (trode jag bara hade förvärkar... men så vart det inte). Denna gång ska jag nog försöka att ta ut någon veckas semester innan babyn kommer för att ro om dottern och förbereda hemmet.

Tårar har jag också lätt till men har haft det sen v 5 eller nått... Läste boken "Varför gråter inte Emma?" som handlar om tyskan som slog ner Emma och mördade hennes barn i Arboga. Trode det skulle vara lugnt då man följt det i tidningen och visste hur det slutade... men icke... oj, oj, oj vad jag grät i omgångar boken igenom!

Så till film, till böker, när jag pratar om något sorjligt ja... konstant ligger tårarna på lur :)

4,5 dag kvar till UL nu... *suck* varför går tiden så långsamt...?

• Engla80

mousetrap: Hoppas det gått ner tills nästa koll!

momster: Ja, det har faktiskt kännts bra att hon inte vet än. Jag har varit (och är fortfarande) väldigt nojjig att något ska vara fel och jag vill inte behöva försöka förklara till en 3 åring att det blir ingen baby... Men alla vuxna runt oss vet och vi har även berättat för dagispersonalen då jag va illamående i början och behövde låna deras toa... Skäms

• SommarDahlia
    Woogie skrev 2012-02-08 12:15:03 följande:
    MissMurrig: Jag vet hur tankarna kan snurra, men det är som de andra säger; du tänkte på hennes bästa och gjorde allt du gjorde av kärlek och det vet hon!
    PlurkOchLinda: Fy vad jobbigt!! Finns det ingen du kan ringa i alla fall? Eller någon som kan komma ner til dig?

På tal om grav.hormoner... Jag pratade precis med en kollega och såg då på någons skärm den här artikeln om 3-åringen som har både tvingats att röka och dricka starköl och dessutom blivit hotad och förlöjligad av sin mamma! Från det började sedan mina kollegor prata om en 1,5-åring som blvit svårt misshandlad och tillslut dött, också av sina föräldrar!! Seda sprutade tårarna kan jag säga, de ligger precis på lur nu med när jag bara skriver om det. Jag kan alltså inte med sånt, klarar inte av att läsa Pojken som kallades Det eller liknande böcker. Jag vill inte igonrera problmet och vill gärna kunna hjälpa utsatta barn, men jag vill verkligen inte ha detaljer, det klara jag inte!! Och särskilt det sisa, nu när lille N är 1,5 år själv. Jag ser hans tillitsfulla leende och allt vi gör för honom när han är ledsen och så brister det bara.

Många tårar i tråden idag...
    Känner igen det där! Ända sedan sonen föddes har jag påverkats oerhört stark av sådana historier. Man brister lätt!
  • FruSandra

Idag känns de bättre. Känner mej inte alls lila deprimerad. Var på bio o middags dejt igår (igen) med maken. Vi såg en gång i Phuket.. Riktigt bra! Va väl de som gjorde mej gladare.. :)
    Fick även brev från fk. Så nu ska jag skriva ett mer noggrant brev till dom. De får inte plats så mycket på deras 2 rader. Prata även med min sjukgymnast idag. Hon skulle skriva ytterligare ett intyg som ja kan skicka med till fk :)
    Imorn 10.30 är de dax för rul... Jeeez ja tyckte ju nyss att ja plussa :) ja är superspänd! Hoppas hoppas hoppas dom ser vad de är :)

• enilorac81
    Hej! Nu har vi varit på RUL. Allt ser finfint ut och det var en livlig liten prick som låg där inne och sparkade sig och hade. Blev flyttad från 10 juli till 9 juli.

Vi ville inte veta kön - men både min sambo och jag tyckte oss se en liten snopp. Så vi får väl se om vi såg rätt =)

HjärtaTill alla hemskheter och sorgliga saker som skett i denna tråd - all styrka och kärlek till er Hjärta    
  • snoffsan08

Ja, styrkekramar till alla som haft tragiska händelser i sitt liv nyligen. Det sägs att om man gråter väldigt mycket under graviditeten så är det ofta en pojke. Gammalt skrock =o) Jag såg filmen "Jag saknar dig" för nån vecka sedan, då kan jag säga att jag blev som lille skutt när han gråter, tårarna bara sprutade. Det var inga stilla tårar heller utan hejdlöst. Tror att det ger mer känsla på nåt sätt när det är en svensk film, käns mer nära på något sätt. Grät även när jag läste pojken som kallades det böckerna, men då var jag inte gravid dock. Är inte SÅ gråtmild av mig annars. Härligt med alla RUL och kul och höra att det ser bra ut.

Svar på tråden Juli bebis 2012