snoffsan08 skrev 2012-02-07 11:46:36 följande:
Tycker det är bra att du skriver som du gör, inte alls för hårt =o) Jag lugnar mig som sagt att köpa en sån, förhoppningsvis behövs det inte alls. Min BMsa när jag ringde att det är lite tidigt för sånt egentligen, men för att stilla min oro så skulle jag få komma förbi och lyssna idag. Vet att jag låter som värsta hysteriska hönsmorsan, vilket jag faktiskt inte är i normala fall =o) Men har aldrig känt så lite med dom andra barnen som jag gjort med detta.
Ja, OM jag nu skaffar mig en sån senare ( har ju inte behövt det till dom tidigare graviditeterna) så tänker jag använda sunt förnuft och inte ligga och lyssna med den i flera timmar om dagen, då blir man ju bara ännu mer knäpp och nojig =o). Vi har faktiskt redan talat om för våra barn att dom ska få ett syskon till. Duktigt av er att vänta så länge tycker jag. Jag tyckte det var jätte svårt, men jag är ju iofs redan enorm, så det är svårt att dölja. Min minsting frågade helt spontant igår om det gjorde ont när bebisen kommer ut ur magen =o) Hur gamla är dina barn?
Lykke blev 3år i december. Eftersom jag är överviktig så syns det inte lika väl på mig, jag kan nåtsånär dölja det med större tunikor och tröjor om dagarna medan på kvällen ser jag nästan höggravid ut som jag svulnar...
Ja det är tuft att hålla det hemligt för henne men det känns bra att veta att allt är okej innan hon får börja längta efter syskonet. Samtidigt så blir ju inte väntan lika lång för henne ju längre vi dröjer på det. Men jag förstår dom som berättar det bums :)