• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Beklagar Plurk&Linda, hoppas du kan känna stöd i dem som du nu har runt dig. Kram!

Ska också på RUL imorgon 8.30. Inte så länge sedan det kändes som en evighet dit Var på akutgyn igår och tjuvtittade efter ytterligare en blödning. Fick panik och var övertygad om att jag skulle få missfall, men bebis rörde sig och hade normala hjärtslag. Hon gjorde en grundlig undersökning av livmodertappen som var ordentligt stängd, hade slemhinna och var lång som den skulle, puh! Hade t.o.m börjat fundera på vad jag skulle säga till vår 3-åring som längtar efter sitt syskon. (han frågade själv i ca v. 14-15 om jag hade bebis i magen).

Tårarna ja... Man känner sig knäpp ibland när det börjar forsa för något litet

• MissMurrig

Nu har jag varit på RUL! Och det blir en till pojke! Det är ju bra, men jag hoppades ju på en tjej. Vill ju bara ha 2 barn egentligen, och nu vet jag inte. Har alltid sett mig på som flickmamma, med antingen en av varje eller 2 tjejer och nu är den "drömmen" liksom spräckt. Är lite extra känslig för "besvikelser" nu när jag är ledsen över att jag förlorat min "adoptivdotter" (hunden). Hon var nog den enda Rottweilern med en stickad kofta i rosa Glittrande rosa halsband och lila koppel.... Tänk var utspökad och gullad en dotter hade varit! haha. Kanske lika bra då :-S 

• snoffsan08

Det är SÅ skönt att få bekräftat att bebis mår bra när man är orolig. Jag fick ju höra bebisens hjärtljud igår bara för att jag varit orolig pga för lite/svaga rörelser, men det tog inte lång stund innan man hörde hjärtat på den lille, så skönt. Har ju moderkakan i framvägg, så det är troligtvis därför jag inte känt så mycket. Barn är inte dumma, smartare än man tror ;o)

• froggyL

Har varit på RUL idag och fen lille parveln sprattlade hej vilt. Vi tyckte oss båda se en snopp, och barnmorskan, sa han två ggr... Hade hoppats på en tjej, av praktiska skäl, men också kul med en av varje.men vi kanske såg fel. Inget säkert! Allt såg bra ut. Alla delar som hon skulle se, såg hon, och rätt proportioner och allt. Lycka! Så nu har jag fått ett vettigt datum också, blev flyttad en dag närmre i tiden. Så nu är jag beräknad den 4:e juli!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Hallonmusen83

Krama om alla som har de svårt just nu eller om de hänt ngt tråkigt!{#emotions_dlg.flower}

Jag välkomna vecka 17 igår

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • michelodeon

Va härligt med alla lyckade RUL Solig

Och kramar till alla som upplever tråkiga saker just nu {#emotions_dlg.flower}

Själv lider jag med en gammal vän som förlorade sin dotter i vecka 31 i söndags Läkarna trodde att det förmodligen var moderkakan som plötsligt lossnat. Dagen innan det hände fick hon veta att jag oxå väntar barn. Kan just nu knappt tänka mig nåt värre

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • smulan12

Har inte haft tid eller ork att skriva senaste veckan. Har varit fullt ös.
    Men i fredags var vi på RUL och fick se vår lille plutt. Skrattande Innan har vi inte velat veta könet, men väl på plats kunde vi inte hålla oss. Glad Precis som vi båda trott så fanns det en liten snopp på vår bebis. Så fin va han. Sprattlade omkring hela den timmen som vi var där. Glad Längtar som en tok efter honom.
    Vi blev flyttade från 7/7 till 13/7.

Kika in på bloggen för att kolla på vårt Hjärta

• snoffsan08

Hi hi hi, hoppas vi kan se en liten snopp på våran bebis oxå på tisdag. michelodeon:Stackars din vän =o( Fy vad hemskt.

• SaJo81

Ser uT o bli många pojkar! :) själv är jag nu i v17+1 och vi har RUL om 8 dagar :) Min man vill inte alls kolla kön tyvärr medans jag verkligen vill....vi har ju tvillingpojkar hemma så jo jag hoppas ju lite på en flicka för här blir det definitivt inga fler barn sen!

• snoffsan08

Så var det i min förra graviditet. Min man ville inte veta (hans först, min tredje) men jag ville så gärna se, då jag inte gjort det tidigare och trodde att det var min sista. Jag tog med mig en väninna och åkte till Mamma Mia på söder och kollade. Jag var SÅ duktig med att inte försäga mig till min man, MEN jag glömde en påse i bilen ca 1månad innan BF med ROSA nappar i, som han givetvis hittade. Jag blev jätte arg på mig själv för att jag glömt dom, men har blev inte så arg som jag trodde han skulle bli, så det var ju skönt. Men ni vet att det bara är en nu iaf, eller?

Svar på tråden Juli bebis 2012