• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Åhh var RUL idag och fick se vår lilla bebis som först låg och vilade lite och sedan sprattlade och sparkade så att både vi och barnmorskan kände! Moderkakan ligger tydligen långt bak och därför känner jag så bra. En liten tjej verkar det bli också och det känns kul med en av varje. Blev flyttad från 5/7 till 3/7.

• EllaBella02

Hur känner ni rörelse från bebisen? Känner ni någonting varje dag eller? 

Jag har nojjat lite i två dagar nu för det känns som jag har känns lite mindre buffar, men ändå känt någon varje dag så, men ja... tänkte bara höra hur ni har det... 

Är ju min första graviditet så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas heller för den delen... : )

• momster

EllaBella02 jag känner inte av liten varje dag. Känner mest små buffar och är inte riktigt 100% säker på att de är liten heller. Väntar mitt tredje barn är i v 16+6 i dag

• Jamtlandstaus
    vermilion skrev 2012-02-07 11:58:31 följande:
    Fick svar idag från FVP, allt ser bra ut så nu är jag glad Nu har jag "bara" graviditetsdiabetesen att stressa över..
    Trodde man skulle få reda på könet också men det står inget om det på pappret så jag hade väl fel.
    Åh, vad skönt för er!! Hoppas att det går att hålla graviditetsdiabetesen under kontroll!

Vår läkare frågade oss om vi vill veta könet vid svaret på FVP för om man inte ville så skriver dom det i instruktionerna till labbet så de inte informerar om det.
    Men vi ville veta o beskedet kom med svaret
    Men man kollar könshormoner vid den enkla varianten, så om ni vill veta så kan ni säkert ringa o fråga.
  • Sladdis
    EllaBella02 skrev 2012-02-09 08:09:35 följande:
    Hur känner ni rörelse från bebisen? Känner ni någonting varje dag eller? 

Jag har nojjat lite i två dagar nu för det känns som jag har känns lite mindre buffar, men ändå känt någon varje dag så, men ja... tänkte bara höra hur ni har det... 

Är ju min första graviditet så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas heller för den delen... : )
    Jag är i v. 19 med tredje barnet och jag känner bara ibland. Inte varje dag. Det kommer väl.Obestämd
  • SommarDahlia

Nu har vi varit på RUL. Allt såg jättebra ut och det var en livlig krabat! Blev inte flyttad en enda dag, va helt säker på att jag skulle bli flyttad en vecka men icke så BF är fortfarande 8/7. Hade moderkakan i framvägg och tur är kanske det när man såg hur h*n tog sats med båda benen och sparkade i den!

Vi kollade inte könet och fasten jag ändå försökte lite själv så var det svårt! Nångång tyckte jag mig se en snopp men bebisen låg med navelsträngen mellan benen. Nån gång tyckte jag mig ana tre streck men egentligen vet jag inte vad jag såg eftersom det inte alltid är lätt att se vilken vinkel hon har :) Ska bli spännande i juli att få se vad som gömmer sig där i!

Nu får vi snart börja fundera på namn, 5 månader går snabbt och vi vill gärna att bebisen ska heta nåt innan vi lämna BB.

• snoffsan08

Härligt med alla RUL! Min moderkaka ligger oxå i framvägg, därför har inte jag känt så starka rörelser som jag gjort med dom andra barnen. Hade iofs moderkakan i framvägg med trean oxå, men har för mig att jag kände tydligare då iaf. Men har känt lite varje dag nu och det känns skönt.

• En liten

Hej

Vad spännande med alla RUL. Jag hade min datumbestämmande UL undersökning i december för sådana är reglerna här att innan slutet av 4 månaden måste jag meddela alla myndigheter och arbetsgivare annars får jag ingen sjukersättning och föräldrapenning.
    Jag ska på "organ"UL i slutet av februari (det som hos er kallas RUL) för att se att allting är ok.

Idag fick jag brev från min arbetsgivare. Jag är beviljad mamma ledig 3/6-23/9 dvs 16 v med 6 veckor före beräknat datum och 10 veckor efter. Till min stora glädje hade han även skrivet att med läkar intyg har jag rätt at jobba till 2 veckor innan och därmed få 14 veckors mammaledigt efteråt! Så nu tänker jag var lugn och snäll så jag inte ska få komplikationer och måste bli sjukskriven...
    Med lite tur kan jag förlänga med semester fram till jul....

Hur kommer ni göra med all eran mamma ledighet? När måste man diskutera det med arbetsgivaren i Sverige?

Svar på tråden Juli bebis 2012