• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Snoffsan: Så har jag också. I början trodde jag att det var slemproppen som började släppa när jag kämpade med nr 2. Haha. Min BM säger att vissa har så mycket slemmiga flytningar. Inget att oroa sig för så länge det inte kliar för då kan det vara en svampinfektion.

• snoffsan08

Åh, tack för svaret Sladdis!! Nu blev jag lite lugnare =o) Fast man blir ju lite orolig, då jag inte kan komma ihåg att jag haft såhär i tidigare graviditeter. Trodde oxå det kunde ha med slempropp att göra, men det är ju på tok för tidigt för det. Jag fick faktiskt stolpiller för ca en månad sedan just för flytningarna, det blev bättre men nu kommer det tillbaks igen. Men det kliar inte (som tur väl är) Med min äldsta hade jag svamp infektion nästan en gång i månaden under grav, men kan inte minnas dessa flytningar.

• Sladdis

Snoffsan: hade heller inte så här med de andra två. Konstigt att det är så olika.
    Min man tycker om det. "Vad har du tänkt på", frågade han när vi skulle mysa. "Men jag kan ju inte hjälpa det", förklarade jag. "Det är bara som du säger", sa han då. Jäkla män!!! ;) Hahaha

• snoffsan08

Ja, det är konstigt. Mina två första graviditeter är väldigt olika min sista två, tror det beror på att det är olika pappor. Det här med illa måendet t.ex, dom två första var likadana, spydde på morgonen och mådde sedan hur bra som helst. Medans dom två sista inte spytt nånting knappt (max 2-3gånger) men mått illa HELA dagarna istället. Skönt att det bara hållt i sig i några veckor.Ha ha ha, känner igen det där. Är din gubbe oxå sex tokig?

• Sladdis

Har också annan pappa denna gången. Har inte tänkt på att det kunde vara anledningen till skillnaden men det låter ju logiskt.
    Ja mannen är sexgalen och inte blev det bättre när jag blev gravid. ;) Han älskar att magen är stor och rund och att brösten växt. Dessvärre tycker han också om att rumpan och låren blivit större. Han vill gärna klämma men jag vill helst inte bli påmind om eländet. ;) Haha

• snoffsan08

*ASG* Är vi gifta med samma karl eller ;o) Skämt åsido, var glad att han tycker om dig som "mullig" =o). Mitt ex tjatade på mig om att jag inte fick äta så mycket då jag var gravid för att jag blev så stor. Jo, jag tror faktiskt att det kan göra en viss skillnad. Olika proteiner i spermierna etc etc.

• Sladdis

Haha. Ja innerst inne är jag nöjd och myser. ;) Härligt med män som våra! :)

• Jamtlandstaus

Ja men det var ju skönt att fler har som liknande! Om det vore ngt knas borde man väl ha sammandragningar och/eller ont.
    Min man tycker oxå jag blivit extra fin nu när bröst o mage växt å inte mig emot!
    Låter hemskt att någon skulle säga åt en att inte äta när man är gravid, tur han är ett ex!!

• Trolla75
    down under skrev 2012-02-10 20:14:14 följande:
    Trolla75, Går din dotter på dagis i Trollhättan?
    Min son går på dagis i Björndalen och han är också 15 timmars barn eftersom jag är
    föräldraledig men han går 5tim/3dar.. 8.30-13-30 tis, ons o tors,
    Och vi betalar ingenting men det kanske är skillnad om man är föräldraledig än om man är arbetslös?!
    Det verkar vara så olika i olika kommuner.

Där vi bodde innan fick sonen lov o gå 3tim om dagen mellan 8,30-11,30 det var så drygt!
    Man han ju inte göra nånting och dessutom så fick jag betala lika mycket som dom som gick 40 tim i veckan..
    Helt sjukt!

Om kommunen/dagis fortsätter att ta fullt betalt av dig så föreslår jag att du ansöker om allmän förskola för din dotter för den platsen är ju kostnadsfri!
    Lycka till!
    down under- Japp, hon går på dagis här i Trollhättan och det ska ju givetvis vara avgiftsfritt att ha henne där 15tim/v.
    Vi har fått betala fullt bara för att vi inte hade lämnat in schemat med hennes nya tider!

Men nu har dagisfröknarna varit väldigt tillmötesgående och nu hoppas vi på att vi slipper betala fullt för februari!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • MIJV

Vår som heter Sebastian, ville ha Bastian från oändliga historien, men gubben ville inte det så det blev Sebastian. Men jag kallar honom för Bastian =)

Dottern heter Melina, trodde hon skulle vara en Sandra men det passade inte alls..

Så nu tredjen har vi Alexander, makens val.. om det blir en pojke och Mira om det blir en tjej.. Troligen blir det ett Sandra i mellannamn.. Hoppas bara att namnen passar när bebisen väl kommit ut =)

Svar på tråden Juli bebis 2012