• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-02-11 09:09:33 följande:
    Åh, Bastian, var inte det han från den oändliga historien? Jätte fina namn. Varför ska det vara så svårt att bestämma flick namn för?
    Ha ha ha, det var kul tycker jag, att din morfar trodde det. Måste vart en lättnad för honom när han förstod att det inte var Tinnitus barnet skulle heta ;o) Mycket fina namn ni hittar på. Tur att vi inte "känner" varandra, om det skulle dyka upp ett flicknamn här som en annan skulle fastna för :o)
    japp=) Oändliga Historien, min favoritfilm som barn, turligt nog en av mannens också, näst efter filmen vår son Anakin fått sitt namn från Hahah=) (vilken nu det kan vara:p) Tristan har jag fått från favoritböckerna Sagan Om Isfolket=) (även om många tror att det antingen är Höstlegender eller Tristan och Isolde)

Någon med idéer på ett flicknamn som passar ihop med våra pojkar? 
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-02-11 09:15:18 följande:
    japp=) Oändliga Historien, min favoritfilm som barn, turligt nog en av mannens också, näst efter filmen vår son Anakin fått sitt namn från Hahah=) (vilken nu det kan vara:p) Tristan har jag fått från favoritböckerna Sagan Om Isfolket=) (även om många tror att det antingen är Höstlegender eller Tristan och Isolde)

Någon med idéer på ett flicknamn som passar ihop med våra pojkar? 
    Villemo eller Irmelin? :)
  • Jamtlandstaus

Kanske lite "äckel-varning"..?
    Kan det verkligen vara normalt med så mycket flytningar så att det droppar ur en?
    Stod o smörjde in mig efter jag duschat o råkade då se en droppe falla. När jag tittade efter så var där kanske 6-7 droppar till som kommit under tiden jag smorde in mig. Har inget ont o inga sammandragningar.

• SaJo81
    Bragdoll skrev 2012-02-11 09:38:36 följande:
    Villemo eller Irmelin? :)
    har redan försökt båda namnen :p men min karl gillar tyvärr inte alls! tycker själv att dom är jätte fina, samt Liv och Saga=)
  • alondra23

själv ska det bli Ayelin på mitt barn om det blir flicka

• ZoZoZ

Alondra23: Ayelin är ett mycket vackert namn. För oss blir det Zmilla Felizia.

• Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-02-11 09:47:22 följande:
    har redan försökt båda namnen :p men min karl gillar tyvärr inte alls! tycker själv att dom är jätte fina, samt Liv och Saga=)
    Jag tycker de är underbara :) 

Han kanske gillar Amidala, Leia eller Padmé?
    Mackenzie, Savannah, London, Paris :D 
  • MissMurrig
    alondra23 skrev 2012-02-11 11:21:05 följande:
    själv ska det bli Ayelin på mitt barn om det blir flicka
    Heter min arbetskamrats dotter

Lite svårt med namn här med. Vill ha ett namn som är i stil med Leo (vår son), gärna kort och helst utan hårda bokstäver (som T R K P), något enstaka kan ju slinka in utan att namnet låter hårt, som t.ex. Charlie gillar jag, vi funderar även på namn som Milo och Liam. Mjuka korta namn.... Behöver tips på liknande namn ! De får inte vara för "svenska" då 2/3 av vår släkt bor utomlands. Vill gärna att namnet ska innehålla ett L, det känns som det binder ihop Leo och namnet bra.... Tur att vi bara har ett kön att rikta in oss på iaf, men ändå så tänker jag ibland på söta tjejnamn... "Alice kanske kunde vara fint... just det, vi ska ha en pojk... who the f*ck i Alice?" jaja Det kommer!
  • owner
    Bragdoll skrev 2012-02-10 21:12:02 följande:
    Jag tycker det är såååå svårt med flicknamn. Pojknamn har vi redan bestämt så det är klart.. men flicknamn!! Hur svårt kan det vara egentligen?
    Alla fina namn är upptagna av antingen kompisars barn eller av människor som jag tyvärr inte tycker om av olika anledningar..

Kommer ni på bra namn? 
    Men flicknamn som är superenkelt! Elvira eller Ester blir det här. Möjligen Ellen. Pojknamn är supersvårt tycker jag! Elis och Linus är de enda jag har fastnat för men ändå inte sådär superperfekt känns de som...
  • snoffsan08
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-11 09:40:51 följande:
    Kanske lite "äckel-varning"..?Kan det verkligen vara normalt med så mycket flytningar så att det droppar ur en?Stod o smörjde in mig efter jag duschat o råkade då se en droppe falla. När jag tittade efter så var där kanske 6-7 droppar till som kommit under tiden jag smorde in mig. Har inget ont o inga sammandragningar.

Åh, vad "kul" eller vad man ska säga att du frågar det. Jag har samma problem nämligen. Fast inte bara sådär. Men när jag sitter på toa så märker jag när jag torkar mig att jag har HUR mycket flytningar som helst. Blir ännu mer när jag måste ta och göra nummer 2, då jag är hård i magen. Undra om det är normalt? Kommer inte ihåg att jag haft SÅ mycket tidigare.
    MissMurrig skrev 2012-02-11 13:44:00 följande:
    Heter min arbetskamrats dotter Lite svårt med namn här med. Vill ha ett namn som är i stil med Leo (vår son), gärna kort och helst utan hårda bokstäver (som T R K P), något enstaka kan ju slinka in utan att namnet låter hårt, som t.ex. Charlie gillar jag, vi funderar även på namn som Milo och Liam. Mjuka korta namn.... Behöver tips på liknande namn ! De får inte vara för "svenska" då 2/3 av vår släkt bor utomlands. Vill gärna att namnet ska innehålla ett L, det känns som det binder ihop Leo och namnet bra.... Tur att vi bara har ett kön att rikta in oss på iaf, men ändå så tänker jag ibland på söta tjejnamn... "Alice kanske kunde vara fint... just det, vi ska ha en pojk... who the f*ck i Alice?" jaja Det kommer!

Leo och Liam passar väl bra ihop? Savannah, det var ett väldigt vackert namn tycker jag. Men vet inte om det skulle passa med mina andra barns "svensson" namn tyvärr =o(
Svar på tråden Juli bebis 2012