• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar
    Woogie skrev 2012-03-02 15:35:14 följande:
    Hej alla! Nu har jag gått över 50% vilket känns bra, men jag siktar på v. 25+ innan jag börjar slappna av helt. Igår och idag har jag haft rätt så jobbig halsbränna vilket är trist. Jag tror också att jag har fått en ny förkylning innan den gamla ens har hunnit att försvinna... I alla fall vaknade jag med ont i halsen i morse. Men! Det är vår!!  Solig

Lilla E (om det blir det namn vi vill) sparkar och har sig och det är jättemysigt! Jag har funderat på att ge N en docka som han kan ha som sin bebis när hon kommer, vad tror ni om det? Han är för liten för att ens försöka förklara att det kommer en bebis, eller att det finns en bebis i mammas mage. Pekar jag på min mage vill han antingen pilla i min navel, eller så pekar han på sin egen och skrattar... :o)

En docka tror jag är bra. Sonen fick en docka med tillbehör och barnvagn i julklapp. Han får väl mata sin bebis med nappflaska när jag ammar, är helt säker på att det kommer bli så ;) Han fyller 3 år snart och jag förklarade för honom för någon månad sedan. Nu när magen börjar synas så har han en ritual varje dag, smörja "bebisen" (magen) med hudkräm. Det är hans sätt att vara delaktig
  • Engla80

Trolla75; Tack för tipset om kokosolja. Tyvärr är kokos något av det värsta jag vet... både smak och lukt så jag får nog prova nått annat.

Idag är det äntligen fredag!! Skrattande Så idag tillåter jag mig att frossa lite (om jag orkar gå och handla vill säga eller lyckas lura maken att gå... Tungan ute)

Ha en go helg allihop!!

• Hallonmusen83
    Engla80 skrev 2012-03-02 16:27:55 följande:
    Trolla75; Tack för tipset om kokosolja. Tyvärr är kokos något av det värsta jag vet... både smak och lukt så jag får nog prova nått annat.

Idag är det äntligen fredag!! Skrattande Så idag tillåter jag mig att frossa lite (om jag orkar gå och handla vill säga eller lyckas lura maken att gå... Tungan ute)

Ha en go helg allihop!!
    De samma
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Emmizen80

ul är nu gjort och pyter växer och är aldelse perfekt!!!! Det är en envis rackare som inte riktigt vill det bm ville. Den ville inte visa vad den hade mellan benen, så vi fick tyvärr inte veta vilket kön den har. Nytt köns ul är bokat i slutet av april. Vill den inte visa då, ja då får vi väll helt enkelt vänta tills förlossninngen. lika envis som siin stora syster verkar det som. jag gissar pojk och typ alla i vår närhet inklusive maken gissar på tös...Vi får se om jag eller alla andra har rätt :)

• Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-03-02 08:57:17 följande:
    Det kommer gå jättebra!! 

Prata med dom om föräldrautbildningen, för när vi var där sa det att det var alla som skulle ha i Juli som var där.. : ) 
    Jag hade inte ne tanke på dett fråga om detta då vi var där idag, sjukt nervös innan och oerhört lättad eteråt. En gissning till att vi inte fått infon om denna grupp kan vara att detta inte är vårt första barn, utan 2:an. men jag ska prata medd dem iaf. När är nästa träff?
  • snoffsan08
    Halloj tjejer! Hur mår ni? Halvtid idag!! YIPPIE!!! Grattis till alla lyckade RUL!!

Trist med katten din Vermillion  =o( Vet precis hur du känner.

Kan inte sova =o( Var tvungen att gå upp straxt innan 3, då jag legat och vridit och vänt på mig sen 2:10.  Var tvungen att ta värktablett pga ont i ryggen. Har stått och bakat i typ 4 timmar med barnen idag, dettog på krafterna.

Maddetj87 skrev 2012-02-27 07:15:18 följande:

Okej så då skiljer de ungefär ett halvår på dem då :)
    Jaha då är vi nära, kom din dotter på utsatt datum eller va hon tidig.
    Jag har stödbälte och tens, tänkte nog prova akupunktur så småningom men sjukgymnasten ville vänta några veckor. Nej inte sjulskriven än, jag har eget företag så måste få besked från försäkringskssn vad jag får för ersättning först. Men just nu anpassar jag mina dagar så de funkar men jobbar som personlig tränare och instruktör så det är svårt att hålla sig lugn :) min son är dessutom prematur så jah är orolig att nästa också vill ut tidigare.
    Aha så ni får också en tjej :) nej inga namn än, det är jättesvårt!! Har ni kommit på nåt! :)
    Tjena. Har inte varit inne på hela veckan, haft fullt upp med att försöka roa mina barn under sportlovs veckan nu =o).

Hur tidigt kom grabben din då? Min tjej kom BF+4. Min äldsta kom BF+6 och grabben kom BF-2, så jag hoppas denna kommer lite tidigare.
    Visst är TENSen bra? Jag bara älskar den!! Har haft det vid alla förlossningarna oxå. Den samt lustgas och vetekudde. Hur startade din förlossning?

Jaha, ja jag har ju ingen aning om hur det funkar då man är egen. Jag är iaf sjukskriven till BF, har så sjukt ont i blygdbenet och ljumskarna.

Vi har funderat på Freya. Vi hade ju ett perfekt namn om det skulle bli en grabb. Linus, en kombo av mitt och gubbens namn. Om vi skulle köra en kombo på tjej namn blir det Malin, men det har vi en i nära bekantskapskrets barn som heter. Hade vi inte umgåtts med dom så hade jag inte brytt mig, men men =o(.       
  • Maddetj87
    snoffsan08 skrev 2012-03-03 04:13:14 följande:
    Tjena. Har inte varit inne på hela veckan, haft fullt upp med att försöka roa mina barn under sportlovs veckan nu =o).

Hur tidigt kom grabben din då? Min tjej kom BF+4. Min äldsta kom BF+6 och grabben kom BF-2, så jag hoppas denna kommer lite tidigare.

Visst är TENSen bra? Jag bara älskar den!! Har haft det vid alla förlossningarna oxå. Den samt lustgas och vetekudde. Hur startade din förlossning?

Jaha, ja jag har ju ingen aning om hur det funkar då man är egen. Jag är iaf sjukskriven till BF, har så sjukt ont i blygdbenet och ljumskarna.

Vi har funderat på Freya. Vi hade ju ett perfekt namn om det skulle bli en grabb. Linus, en kombo av mitt och gubbens namn. Om vi skulle köra en kombo på tjej namn blir det Malin, men det har vi en i nära bekantskapskrets barn som heter. Hade vi inte umgåtts med dom så hade jag inte brytt mig, men men =o(.       

Hej :)

Han kom 34+5 så inte så mycket för tidigt egentligen. Han mådde bra men kunde inte äta själv annars var de inga problem. Han heter för övrigt Linus haha så det tycker jag ni ska ta det är ett fint namn! Freya var också fint :)

Då förstår jag om att du hoppas nästa kommer lite tidigare :)

Jag körde också med tens och vetekudde men tyckte trensen gjorde värkarna värre men jag tror att de kanske va för att jag hade fel program på, min förlossning startade med vattenavgång sedan tog de 7 timmar innan värkarna kom sedan tog det ytterligare 3 timmar innan han var ute så förlossningen var lättare än hela graviditeten :)
  • Hallonmusen83
    Feah skrev 2012-03-02 15:28:30 följande:
    Någon mer än jag som får otrevliga yrsel/svimningsanfall? Och kanske har tips?

Nu senast idag på en promenad med grannfrun efter lunch. Hann gå en kilometer i solskenet. Blev jätteflåsig och törstig och var först tvungen att sätta mig, sen lägga mig ner på marken för att inte svimma. Grannfrun traskade hem och hämtade bilen. Själva svimningsanfallet går ju över på ca 10 min och känns relativt ofarligt, jag tappar ju inte medvetandet, men det är ändå läskigt att förlora kontrollen över kroppen sådär.

Besökte både akuten och barnmorskan sist det hände, och de hittade inga konstigheter med vare sig blodtryck, blodvärde, puls, eller urin. Är i vecka 22 nu, så min egen teori är att det har med den ökade blodvolymen att göra/syrebrist, eller möjligen vätskebrist eftersom jag blev så törstig idag. Nu har jag lärt mig att inte lägga mig på rygg i alla fall, något som vid tidigare gånger resulterat i att jag mådde förfärligt illa, med ännu starkare yrsel och kraftiga svettningar. (Förmodligen låg då livmodern mot kroppspulsådern.)

Brrr... obehagligt. Som om man vore en robot och någon råkar trycka på Power off-knappen helt plötsligt.
    ja kan känna så med , obehagligt !
    Men alla värden är bra så ingen aning va de är !
  • Hallonmusen83
    Emmizen80 skrev 2012-03-02 21:17:06 följande:
    ul är nu gjort och pyter växer och är aldelse perfekt!!!! Det är en envis rackare som inte riktigt vill det bm ville. Den ville inte visa vad den hade mellan benen, så vi fick tyvärr inte veta vilket kön den har. Nytt köns ul är bokat i slutet av april. Vill den inte visa då, ja då får vi väll helt enkelt vänta tills förlossninngen. lika envis som siin stora syster verkar det som. jag gissar pojk och typ alla i vår närhet inklusive maken gissar på tös...Vi får se om jag eller alla andra har rätt :)
    Va kul att de gick bra men atans envisa bebebis inte villa sära på benen , hoppas den gör de på könsul
Svar på tråden Juli bebis 2012