• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-02 21:19:09 följande:
    Jag hade inte ne tanke på dett fråga om detta då vi var där idag, sjukt nervös innan och oerhört lättad eteråt. En gissning till att vi inte fått infon om denna grupp kan vara att detta inte är vårt första barn, utan 2:an. men jag ska prata medd dem iaf. När är nästa träff?
    Aha.. så kan det ju absolut vara!  Då kanske man inte går på den... Men i alla fall nästa träff är den 22 Maj och sedan en 29 Maj, och innan dess skulle man helst gå på en info av barnmorskorna på US. På den fanns det lite olika datum, men vi ska gå den 14 Maj.. : )

Grattis till lyckat RUL!! : )  
  • EllaBella02

I natt hade jag sjukt svårt att sova.... Somnade vid 11 tiden och vaknade vid 2... hade ont i höfterna och hur jag är vred och vände på mig så blev det inte skönt... hade även hjärtklappning och det är så himla jobbigt att försöka sova med det tycker jag...

Men men .. nu är det ny dag! Frukost och sedan in i duschen... planen är att  rensa upp i trädgården och göra vårfint! : ) 

Kram på er brudar! 

• Emmizen80

har oxå svårt att sova, vaknar jag på natten har jag sjukt svårt att somna om. Somnar dock alltid i soffan på kvällen :) Idag är det att vara inne som gäller. Det ska packas och städas, för i morgon åker vi upp till fjällen! Ska bli så härligt att få komma bort lite. Ska visserligen inte åka några skidor tyvärr, men jag får roa mig med barnen, dra pulka och kasta snöboll skulle jag tro. Dottern ska gå i skidskkola så jag antar att jag får vara "backup" där om något skulle hända. Har ett problem och det är att jag inte har några täckbyxorsom passar, får gå med mina helt uppknäppta, så vi får hoppas vi får bra väder och inte snålblåst, och -25

• MissMurrig

Är så täppt och har ont i halsen, har haft det i en vecka. Hostar och slemmar. Vaknade av att jag snarkade, det brukar jag inte gör. Ovanpå det grät sonen varannan timma för han hade ont i öronen. Men sedan 7 på morgonen så vaknar han pigg och har inte alls on "Mamma, vi ska gå upp nu!".. Jag är trööött....Vill bli frisk och ha ett friskt barn, så man kan sova på natten...

• snoffsan08

Ja, det är ruskigt jobbigt att inte kunna få sova. Hade jordens halsbränna samt ont i ryggen. Satt här mellan 02:50 till ca 06:30, försökte gå och sova men gick inte iaf. Gubben vaknade vid 08:00, åkte iväg och tvättade bilen och köpte gaviscon till mig. Då fick jag sova en liten stund. Känner mig som en Zombie just nu.

Maddetj87 skrev 2012-03-03 06:49:59 följande:
    Hur lång tid tog dina förlossningar snoffsan?
    1an:
    Började med små värkar på fm den 26/11. Blev starkare och regelbundna vid 03:00 på natten den 27/11. Åkte in så vi var inne på Södertälje sjukhus kl 05:20. Jag väntade in i det sista med att åka in just för att slippa bli hemskickad. När jag kom in så var jag helt öppen utan hinnor ingenting.( Inte undra på att man låg och vred sig på köksgolvet hemma)  Hade ingen aning om när vattnet gått. Krystvärkarna började 06:30, 06:39 var hon ute.

2an:

Tog lite längre tid, iaf inne på BB. Började med oregelbundna verkar 00:30 på natten den 9/2. Vattnet gick med besked 07:30. Regelbundna värkar från ca 08:00. Ringde till Södertälje, som då hade fullt. Ville skicka mig till Danderyd. Precis när vi ska åka ringer dom tillbaka från Södertälje och säger att dom har en plats och att den är min om jag vill ha den. BOKAD säger jag. Kom in 09:14. Tog ett tag innan det hände nåt. 12:55 började krystvärkarna och 13:02 är han född.

3an:

Var lurig =o). Fick ruskiga sammandragningar det datum hon var planerad 9/6. Åkte in, men var falskt alarm. Blev dock kvar över natten. Sedan hände ingenting fören den 13/6. 01:30 vaknar jag av att värkarna börjar kännas rätt bra. 02:00 blir dom regelbundna. Åker in till Södertälje sjukhus och är där till 02:55. När jag kommer in har vattnet inte gått än. 04:00 tar dom hål på hinnan så vattnet går. Får krystvärkar 04:25 och 04:30 är hon född.

Så, det var mina förlossningar i korta drag =o)   
  • AKT83

Hur tänker ni kring vagn? Vi har ju två från sonen men nu är jag väldigt sugen på en ny. Kikat lite på Teutonia cosmo men den blir så lång ihopfällbar och vi har liten bil.

• enilorac81

Så där, då är vagn inhandlat, blev efter mycket velande en Emmaljunga Ozone. Var ju sugen på en Teutonia men visade sig att den var mkt tyngre och kostade mer

Hämtar vagnen första veckan i juni!

• SaJo81
    enilorac81 skrev 2012-03-03 15:39:47 följande:
    Så där, då är vagn inhandlat, blev efter mycket velande en Emmaljunga Ozone. Var ju sugen på en Teutonia men visade sig att den var mkt tyngre och kostade mer

Hämtar vagnen första veckan i juni!
    ååh gillar den jättemycket, hur mycket fick ni ge? var det med separat liggdel/sittdel eller köpte ni mjuklift?
  • enilorac81

Sajo81, vi köpte liggdel/sittdel.

När man köper vagnen så ingår ju sittdelen, sen hade de specialpris så halva priset för liggdelen, gick på 7400kr på sveavägen 138, barnbutiken. Sen valde vi till skötväska och parasoll/paraply (vet inte vad det kallas) men vet inte vad dem sakerna kostade, blir en spännande överraskning. Vi valde färgen black/red, vilket är svart vagn m lite röda sömmar

Svar på tråden Juli bebis 2012