Ja, det är ruskigt jobbigt att inte kunna få sova. Hade jordens halsbränna samt ont i ryggen. Satt här mellan 02:50 till ca 06:30, försökte gå och sova men gick inte iaf. Gubben vaknade vid 08:00, åkte iväg och tvättade bilen och köpte gaviscon till mig. Då fick jag sova en liten stund. Känner mig som en Zombie just nu.
Maddetj87 skrev 2012-03-03 06:49:59 följande:
Hur lång tid tog dina förlossningar snoffsan?
1an:
Började med små värkar på fm den 26/11. Blev starkare och regelbundna vid 03:00 på natten den 27/11. Åkte in så vi var inne på Södertälje sjukhus kl 05:20. Jag väntade in i det sista med att åka in just för att slippa bli hemskickad. När jag kom in så var jag helt öppen utan hinnor ingenting.( Inte undra på att man låg och vred sig på köksgolvet hemma) Hade ingen aning om när vattnet gått. Krystvärkarna började 06:30, 06:39 var hon ute.
2an:
Tog lite längre tid, iaf inne på BB. Började med oregelbundna verkar 00:30 på natten den 9/2. Vattnet gick med besked 07:30. Regelbundna värkar från ca 08:00. Ringde till Södertälje, som då hade fullt. Ville skicka mig till Danderyd. Precis när vi ska åka ringer dom tillbaka från Södertälje och säger att dom har en plats och att den är min om jag vill ha den. BOKAD säger jag. Kom in 09:14. Tog ett tag innan det hände nåt. 12:55 började krystvärkarna och 13:02 är han född.
3an:
Var lurig =o). Fick ruskiga sammandragningar det datum hon var planerad 9/6. Åkte in, men var falskt alarm. Blev dock kvar över natten. Sedan hände ingenting fören den 13/6. 01:30 vaknar jag av att värkarna börjar kännas rätt bra. 02:00 blir dom regelbundna. Åker in till Södertälje sjukhus och är där till 02:55. När jag kommer in har vattnet inte gått än. 04:00 tar dom hål på hinnan så vattnet går. Får krystvärkar 04:25 och 04:30 är hon född.
Så, det var mina förlossningar i korta drag =o)