• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    momster skrev 2012-03-07 13:20:12 följande:
    Med tanke på naveln. Min dotterlyfter på min tröja och trycker in sugdelen på nappen i naveln på mig och säger bebis app. Då menar hon att bebisen ska ha napp när vi ligger och vilar.

Åh så sött!!

ZoZoZ skrev 2012-03-07 13:31:41 följande:
    Momster: Åhhh så gulligt!

Min yngsta son (drygt 2 1/2 år) också att bebisen ska komma ut genom naveln och vill gärna peta i naveln för att försöka känna bebisen. Igår kväll ville han även pussa på magen fler gånger och klappade ömt på magen.

Ja, det gör min dotter oxå. Klappar och kramar på magen. Har sagt att hon även kan prata med bebisen om hon vill, men det tycker hon verkar konstigt, mest nog bara för att hon inte kan få nåt svar =o)

Trolla75 skrev 2012-03-07 13:46:47 följande:
    Jag är lite frånvarande den här veckan... jobbar mina 3 dygn nästan på raken känns det som... är bara hemma för att vända, men ville kika in en snabbis... Jösses vad ni har skrivit!
    I morgon kl 9 går jag av igen... då blir det lite mer tid för tråden...
    Ha det så gott så länge!

Välkomna säger jag till alla nya Glad

Hur länge är du ledig då? Går det fortfarande bra för dig att jobba?

• AAEV

Mina är ju ganska små, 2 och 3 år men de fattar iaf att jag har en bebis i magen. Storebror har drakar i sin säger han :)
    Dom har koll på att bebisen kommer ut genom snippan och att man måste vara hos doktorn då.

Storebror är mäkta stolt för han kom genom magen, doktorn "skärde"

Vi pratar mycket om bebisen hemma och det är nog bra eftersom dottern är extremt svartsjuk och mammig/pappig så vi försöker förbereda henne på att det kommer komma någon som också behöver mamma och pappa mycket.  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • snoffsan08

Ha ha ha, ja ungar e bra smarta.
    Viktigt det där att förbereda tror jag, speciellt om man har väldigt mammiga/pappiga barn,så dom inte ger tjuvnyp.
    Det gör dom väl iaf, men kanske inte lika mycket.  

• Engla80

Oj vad det går undan här inne!! Kul, kul, kul Glad

Välkomna alla nya och beklagat till alla som har ont! Har själv haft ishias så jag vet vilket helvete det är...

Såg att ni prata katt. Vi har själv hund men jag skulle väldigt gärna ha katt sen... Tyvärr är maken väldigt emot så vi får väl se hur det går med det Obestämd Kommer dock dröja då vår hund "bara" är 9år och vi räknar med att få behålla henne något år till i alla fall!! Sen kommer vi nog va utan ett tag för att kunna åka på semester och lite sånt utan att behöva fixa passning.

Vad gäller förberedning så tog jag fram baby kläder och leksaker igår och vår tös (3år) hjälpte till att sortera vad lillebror skulle ha och vad som skulle skänkas/säljas av. Hon tyckte det va toppen och va väldigt noga med att lillebror faktiskt inte kunde ha allt för han ville också ha några nya kläder!! hahaha...

Blev förvånad när jag fick ihop en hel plast låda med kläder som kunde gå i arv! Men vi hade en hel del jeans, tröjor, mössor, överall och så som funkar även till en pojk Skrattande Känns gött!! Behöver dock handla av dom minsta storlekarna för där va mycke "tösiga" saker. 

• MissMurrig

Min son verkar förstår att det är en lillebror i magen. Han pratar med den ibland "Vakna bebisen! Hej hej!". Och någon gång har han sagt att jag ska dra upp tröjan för han vill krama och klappa på lillebror och mammas mage.

• snoffsan08

Lovely!! Skrattande

Engla80 skrev 2012-03-07 16:36:18 följande:
    Oj vad det går undan här inne!! Kul, kul, kul Glad

Välkomna alla nya och beklagat till alla som har ont! Har själv haft ishias så jag vet vilket helvete det är...

Såg att ni prata katt. Vi har själv hund men jag skulle väldigt gärna ha katt sen... Tyvärr är maken väldigt emot så vi får väl se hur det går med det Obestämd Kommer dock dröja då vår hund "bara" är 9år och vi räknar med att få behålla henne något år till i alla fall!! Sen kommer vi nog va utan ett tag för att kunna åka på semester och lite sånt utan att behöva fixa passning.

Vad gäller förberedning så tog jag fram baby kläder och leksaker igår och vår tös (3år) hjälpte till att sortera vad lillebror skulle ha och vad som skulle skänkas/säljas av. Hon tyckte det va toppen och va väldigt noga med att lillebror faktiskt inte kunde ha allt för han ville också ha några nya kläder!! hahaha...

Blev förvånad när jag fick ihop en hel plast låda med kläder som kunde gå i arv! Men vi hade en hel del jeans, tröjor, mössor, överall och så som funkar även till en pojk Skrattande Känns gött!! Behöver dock handla av dom minsta storlekarna för där va mycke "tösiga" saker. 

Har ni haft hunden sen den var valp? Här är gubben oxå mer för hund än katt egentligen, men det är betydligt lättare medkatt tycker vi, då dom är mer självgående.

Dom tycker det är roligt att hjälpa till, mycket nyttigt att dom får det tycker jag. Tror det blir mindre svartsjuka då. Men det är vad jag tror. 
  • Engla80

Vi har haft vår "lilla" Klara sen hon va 8 veckor gamal Glad 

Redan då var jag lite mer för att skaffa katt just för att dom är som du säger mer själv gående. Men maken propsade på hund och jag gick med på det. Hon har tillfört så enormt mycke i våra liv sen vi fick henne och jag bävar för dagen då hon inte finns hos oss mer! När jag väntad vår dotter va hon väldigt mån om min mage och när vi kom hem från BB så har hon sen dag 1 varit underbar mot vår dotter. Hon är väldigt uppmärksam och har jag stält vagnen på altanen när dottern sov så la Klara sig vid den, ca 2-3sek innan dottern gav ljud ifrån sig va Klara hos oss och berätta att hon va vaken Cool Idag busar och kelar dom och Klara lyder nästan vår dotter mer än oss... hahaha... Jag tror den kan bero på att vår dotter är mer frikostig när det kommer till att bjuda på godsaker än vad jag och min make är... hahaha

Ja, en hund ger en så enormt mycke glädje! Men kräver också sin del. Promenader, träning, kloklipning, badning, borstning osv. Sen kan/ska dom inte va ensamma för mycke heller så man har ju begränsat sig en del när det kommer till att gå bort på kvällar och helger samt spontana övernattningar går ju inte för man måste alltid hem till hunden. Ibland suckar man men det är alltid värt dom uppoffringarna när man kommer hem och möts av en glad hund med viftande svans Skrattande

Vi har dock bestämt att efter Klara blir det inte hund på några år i alla fall. Två små barn, renoverings objekt, andra fritidsintressen och önskan att åka på semester gör att vi väljer att vänta med ny valp! Men det kommer bli tungt och fram för allt tomt...

Lägger med en bild på vårt fyrbenta hjärta Hjärta Dock tagit för nått år sen så hon är mycke gråare i nos och ögonbryn idag.
  • vermilion

Jag är ganska frånvarande, min 2-åring är inne i en "fas" och jäklar den fasen låter. Det är så man börjar undra varför man skulle ha fler. Iaf, den gör mig utmattad. Dagar som nätter så skriks det. "mammaaaaa, mammaaaa, mammaaaa!"

Nu ska jag läsa ikapp.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • snoffsan08
    Engla80 skrev 2012-03-08 09:19:09 följande:

Vi har haft vår "lilla" Klara sen hon va 8 veckor gamal Glad 

Redan då var jag lite mer för att skaffa katt just för att dom är som du säger mer själv gående. Men maken propsade på hund och jag gick med på det. Hon har tillfört så enormt mycke i våra liv sen vi fick henne och jag bävar för dagen då hon inte finns hos oss mer! När jag väntad vår dotter va hon väldigt mån om min mage och när vi kom hem från BB så har hon sen dag 1 varit underbar mot vår dotter. Hon är väldigt uppmärksam och har jag stält vagnen på altanen när dottern sov så la Klara sig vid den, ca 2-3sek innan dottern gav ljud ifrån sig va Klara hos oss och berätta att hon va vaken Cool Idag busar och kelar dom och Klara lyder nästan vår dotter mer än oss... hahaha... Jag tror den kan bero på att vår dotter är mer frikostig när det kommer till att bjuda på godsaker än vad jag och min make är... hahaha

Ja, en hund ger en så enormt mycke glädje! Men kräver också sin del. Promenader, träning, kloklipning, badning, borstning osv. Sen kan/ska dom inte va ensamma för mycke heller så man har ju begränsat sig en del när det kommer till att gå bort på kvällar och helger samt spontana övernattningar går ju inte för man måste alltid hem till hunden. Ibland suckar man men det är alltid värt dom uppoffringarna när man kommer hem och möts av en glad hund med viftande svans Skrattande

Vi har dock bestämt att efter Klara blir det inte hund på några år i alla fall. Två små barn, renoverings objekt, andra fritidsintressen och önskan att åka på semester gör att vi väljer att vänta med ny valp! Men det kommer bli tungt och fram för allt tomt...

Lägger med en bild på vårt fyrbenta hjärta Hjärta Dock tagit för nått år sen så hon är mycke gråare i nos och ögonbryn idag.

Så fin hon är!!
    Ja, jag förstår att det kommer bli tomt efter henne. Hon är ju oxå eran "bebis".

Just därför vi inte skaffat hund, för att vi  gilla att resa och inte känner att tiden räcker till för en hund, det är ju faktiskt viss skillnad på hund och barn.
    Skönt att hon gillar barn, när min man och jag flyttade ihop så hade han en hund med in i vår förhållande. Det var en ensamhund och gillade iinte barn. Hon bet min son i handen utan provokation, så vi gjorde oss faktiskt av med henne. Det gick inte om vi skulle leva ihop, tyvärr.
    vermilion skrev 2012-03-08 11:38:54 följande:
    Jag är ganska frånvarande, min 2-åring är inne i en "fas" och jäklar den fasen låter. Det är så man börjar undra varför man skulle ha fler. Iaf, den gör mig utmattad. Dagar som nätter så skriks det. "mammaaaaa, mammaaaa, mammaaaa!"

Nu ska jag läsa ikapp.
    Känner igen det där =o( Hoppas det går över snart.
Svar på tråden Juli bebis 2012