• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • mousetrap

Fler med "jobbiga" 2-åringar ser jag. Ellen är otroligt mammig för tillfället, så speciellt min sambo fasar lite över när bebisen föds, just hur hon kommer att handskas med det. Men jag tänker positivt, det går säkert bra!

Vi har också en hund *pekar på bilden* Min sambo hade honom när vi träffades och han gick bra ihop med lite större barn, men vi var väl lite oroliga där när Ellen föddes, han blev SÅ nervös hunden. Men det har gått superbra! Och trots att han är stor så vet Ellen precis hur hon ska fösa undan honom om han är i vägen, ser jätteroligt ut, hon trycker ner nosen på honom och då måste han ju backa, så det är inget snack om vem som bestämmer ;)

Nu har jag äntligen gjort mitt RUL också, allt såg så fint ut, så det är som en liten sten som faller från mitt hjärta. Och nu ser man även på magen när hen rör på sig, mysigt! 

• EllaBella02
    mousetrap skrev 2012-03-08 12:58:55 följande:
    Fler med "jobbiga" 2-åringar ser jag. Ellen är otroligt mammig för tillfället, så speciellt min sambo fasar lite över när bebisen föds, just hur hon kommer att handskas med det. Men jag tänker positivt, det går säkert bra!

Vi har också en hund *pekar på bilden* Min sambo hade honom när vi träffades och han gick bra ihop med lite större barn, men vi var väl lite oroliga där när Ellen föddes, han blev SÅ nervös hunden. Men det har gått superbra! Och trots att han är stor så vet Ellen precis hur hon ska fösa undan honom om han är i vägen, ser jätteroligt ut, hon trycker ner nosen på honom och då måste han ju backa, så det är inget snack om vem som bestämmer ;)

Nu har jag äntligen gjort mitt RUL också, allt såg så fint ut, så det är som en liten sten som faller från mitt hjärta. Och nu ser man även på magen när hen rör på sig, mysigt! 
    Grattis till lyckat RUL!! 

Vi har också två hundar hemma. Vårt första barn, men hoppas ju att h*n också ska lära sig att hantera dom... och det tror jag nog att dom gör... : ) 

Men det kan nog bli en och annan kaka, glass och korv som är i "fel" höjd som slinker mer i magen på dom när man vänder ryggen åt... : )

• momster

Vi har oxå hund en stor kinesisk naken hund. De är ju vanligtvis en ettrig ras men inte våran heller. Ända gången han skäller är när nån kommer in i huset typ. Annars ligger han antingen i solen och slappar eller i sin bur. Vi skaffade han när sonen var 5 år så vi visste ju att han gick bra i hopp med äldre barn när vi fick dottern men var lite oroliga när hon skulle komma då han var vår lilla bebis. Men de gick hur bra som helst. Trinity kan göra vad hon vill med han utan att han bryr sig.

• SommarDahlia

Här är en till som har hund! Och katt.. Det är verkligen skillnad och även om det kräver mer med hunden så tycker jag att jag får mer tillbaka av henne än av katten. Därmed inte sagt att jag inte gillar vår katt, hon är underbar och superfin men hunden är snäppet bättre i mina ögon :) Det är en helt underbar labbetik, hon är fantastisk med Vilgot och en mycket klok dam :)

lyckade RUL som på löpande band i tråden, Härligt!!

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • FruSandra

Vi har också hund. En amstaff.. Visserligen har vi 2 kattkillar också :)
    Men våran hund fullkomligt älskar barn, så ja hoppas hon kommer göra de när babyboy kommer..
    Dick avskyr hon andra hundar då hon blev attackerad av 2 schäfrar och en Labrador för ett par år sen... Men katterna och hon är bästisar och delar på allt :)

• mousetrap

Måste ju bara berätta om vår hund när vi kom hem med Ellen från BB, han hade aldrig träffat någon liten förr.
    Först och främst såg vi till att han var hemma när vi kom hem, iom att det var hans hem. Och herregud vad han blev nervös. Han pep hela första dygnet och när Ellen bara rörde lite på sig så var han tvungen att springa upp och kolla (och han är ingen liten hund...).

Det roliga var med att sedan när hon sov i sängen uppe (efter några månader) och vi hade barnvakten, så var han den som rusade till trappan först så fort han hörde något litet pip, och liksom vände på huvudet och glodde på oss "Men hallå, kommer ni inte?!"

När hon började krypa blev det lite jobbigt för honom först, och en gång morrade han, men jag satt ju precis bredvid så jag kunde markera väldigt tydligt (heja Ceasar Milan :)) att det inte var acceptabelt och sedan dess har han inte knystat mot henne. Han vet hur han ska få bort henne=slicka henne i ansiktet.

• Trolla75

Vi har en supergosig Norskskogskatt, men både jag o tjejerna vill även ha en hund, men det blir ett starkt nej från pappa! Så än har jag inte kommit på hur vi ska gå till väga...

Kan ni inte lägga in och visa upp era husdjur i vår bildtråd!? Det skulle vara kul att ha det lite mer samlat... eller?

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    SommarDahlia skrev 2012-03-08 14:09:07 följande:
    Här är en till som har hund! Och katt.. Det är verkligen skillnad och även om det kräver mer med hunden så tycker jag att jag får mer tillbaka av henne än av katten. Därmed inte sagt att jag inte gillar vår katt, hon är underbar och superfin men hunden är snäppet bättre i mina ögon :) Det är en helt underbar labbetik, hon är fantastisk med Vilgot och en mycket klok dam :)

lyckade RUL som på löpande band i tråden, Härligt!!
    Gud vilket charmtroll!
  • Trolla75

Ops länkade till fel...

Trolla75 skrev 2012-03-08 17:18:40 följande:
    Gud vilket charmtroll!
    momster skrev 2012-03-08 13:19:29 följande:
    Vi har oxå hund en stor kinesisk naken hund. De är ju vanligtvis en ettrig ras men inte våran heller. Ända gången han skäller är när nån kommer in i huset typ. Annars ligger han antingen i solen och slappar eller i sin bur. Vi skaffade han när sonen var 5 år så vi visste ju att han gick bra i hopp med äldre barn när vi fick dottern men var lite oroliga när hon skulle komma då han var vår lilla bebis. Men de gick hur bra som helst. Trinity kan göra vad hon vill med han utan att han bryr sig.
    Det skulle ju skickas till momsters nakenfis till charmtroll... Han va verkligen jättefin.Skrattande
  • momster

Trolla75 han är dock alldeles för stor för sin ras sen överviktig precis som en annan :) men när man har en liten 2 åring som väldigt snabbt lärde sig att hunden gör precis som hon vill när hon har godis eller annat gått som går att äta så blir de lätt så :)

Svar på tråden Juli bebis 2012