mousetrap skrev 2012-03-08 12:58:55 följande:
Fler med "jobbiga" 2-åringar ser jag. Ellen är otroligt mammig för tillfället, så speciellt min sambo fasar lite över när bebisen föds, just hur hon kommer att handskas med det. Men jag tänker positivt, det går säkert bra!
Vi har också en hund *pekar på bilden* Min sambo hade honom när vi träffades och han gick bra ihop med lite större barn, men vi var väl lite oroliga där när Ellen föddes, han blev SÅ nervös hunden. Men det har gått superbra! Och trots att han är stor så vet Ellen precis hur hon ska fösa undan honom om han är i vägen, ser jätteroligt ut, hon trycker ner nosen på honom och då måste han ju backa, så det är inget snack om vem som bestämmer ;)
Nu har jag äntligen gjort mitt RUL också, allt såg så fint ut, så det är som en liten sten som faller från mitt hjärta. Och nu ser man även på magen när hen rör på sig, mysigt!
Grattis till lyckat RUL!!
Vi har också två hundar hemma. Vårt första barn, men hoppas ju att h*n också ska lära sig att hantera dom... och det tror jag nog att dom gör... : )
Men det kan nog bli en och annan kaka, glass och korv som är i "fel" höjd som slinker mer i magen på dom när man vänder ryggen åt... : )