• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra
    SommarDahlia skrev 2012-04-24 16:05:11 följande:
    Åh FruSandra, jag vill oxå till ullared! Jag å karln har pratat om det men nu ska han till prag över helgen å sen har jag massor i skolan å snart känns det som att det blir för tungt att gå där en hel dag! Skulle vilja bunkra upp en del kläder till sonen så man inte står där och plötsligt är alla hans kläder för små och man har ingen tid eller ork till att storhandla kläder.

Jag och sambon bestämde förra veckan att vi ska gifta oss i maj nästa år så nu är det inte bara småbarnsliv och renovering som ska hinnas med utan bröllopsplanering oxå, fast det är klart ganska angenämt :)

Grattis till de kommande bröllopet :D De är såååå kul att planera och förbereda :D

De fanns faktiskt inte såå  mycket kläder till små, de fanns mer när de blev lite äldre. 
    O eftersom de här är min första så har jag inte haft nånting till den, så nu är allt från babysitter till skötbädd inhandlat :D  
  • chess07
    JennyL88 skrev 2012-04-24 11:18:57 följande:
    Tack för alla tips tjejer. Kommer nog bli en stol med insats, men är lite velig på om vi ska köpa eller hyra den första.

Idag har min lilla bebis tagit sikte på mina revben och testar hur hårt man kan sparkas.
    Är lite mysigare när man bara känner små knytnävar som dunsar till i magen.Solig

Nu ska jag dyka i medicinboken och läsa om vårt fantastiska nervsystemÄpple
    Måste plugga snabbast möjligt nu, men de är inte lätt när krabaten tar så mycket energiHjärta

Ha en underbar dag!{#emotions_dlg.flower}
    fy då för revbenssparkar! :P min har inte kommit på det...... ÄN! ;)

ojoj läser du om nervsystemet! jag måste säga att det faktiskt är fantastiskt med tanke på att det fungerar ;) skulle vilja läsa anatomi och fysiologi igen för att repetera! vad pluggar du?
  • anjiali

Anatomi och fysiologi är så roligt !!! Har nyligen läst om smärta/nervsystemet. Jätte spännande men inte helt enkelt

• froggyL

SommarDahlia, grattis till kommande bröllop :) Ullared e perfekt när man ska köpa på sig grunderna. Vi har redan det mesta, men ska ändå dit sen när jag slutat jobba. Hur jag nu ska orka gå där. Får bli mkt pauser.... Vi brukar va där 10h. Rekordet e 11 :) ha ha. Mindre än 4-5h e ju omöjligt :) nu bygger de ju ut igen så då får det väl bli tvådagars-besök i fortsättningen... Hi hi.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • chess07
    anjiali skrev 2012-04-24 18:54:41 följande:
    Anatomi och fysiologi är så roligt !!! Har nyligen läst om smärta/nervsystemet. Jätte spännande men inte helt enkelt

va kul! vad pluggar du för nägot då? Glad
  • SaJo81

Grattis till kommande bröllop SommarDahlia, till skillnad mot vad som nån skrivit här så hatade jag själva planeringen :p (vi gifte oss i juli 2011) speciellt sista månaden! men så har varken jag eller min man speciellt bra framförhållning så det var rätt mycket kvar då :s däremot kan jag säga att bröllopsdagen var något av det mest fantastiska jag varit med om=) det var så fint och roligt och härligt etc etc........jag skulle vilja göra om det igen och igen och igen :p 

• SaJo81
    froggyL skrev 2012-04-24 19:24:15 följande:
    SommarDahlia, grattis till kommande bröllop :) Ullared e perfekt när man ska köpa på sig grunderna. Vi har redan det mesta, men ska ändå dit sen när jag slutat jobba. Hur jag nu ska orka gå där. Får bli mkt pauser.... Vi brukar va där 10h. Rekordet e 11 :) ha ha. Mindre än 4-5h e ju omöjligt :) nu bygger de ju ut igen så då får det väl bli tvådagars-besök i fortsättningen... Hi hi.
    haha oj herregud! orkar du gå där inne så länge? jag älskar Ullared men asså mitt rekord är nog 4-5 timmar i streck haha=)
  • Tekla78

Tjohoo! Fick en "deluxe"-undersökning idag när jag trodde att det bara skulle vara en 5-min check av livmodertappen. Han kollade bebisens vikt (ca 1500g, precis ovanför kurvan), flödet i navelsträngen, fostervatten mm. Var inne i 35-40 min tror jag och han visade mig bebis från alla möjliga vinklar o vrår samt växlade till 3D några gånger. Fick massor av bilder på lillkisen också! Hade ett stort leende på läpparna när jag gick därifrån. Framförallt för att allt var så stängt och långt som det skulle (ca 5cm) så nu behöver jag inte oroa mig för sammandragningarna om de inte tilltar förstås.

• SaJo81
    Tekla78 skrev 2012-04-24 21:18:27 följande:
    Tjohoo! Fick en "deluxe"-undersökning idag när jag trodde att det bara skulle vara en 5-min check av livmodertappen. Han kollade bebisens vikt (ca 1500g, precis ovanför kurvan), flödet i navelsträngen, fostervatten mm. Var inne i 35-40 min tror jag och han visade mig bebis från alla möjliga vinklar o vrår samt växlade till 3D några gånger. Fick massor av bilder på lillkisen också! Hade ett stort leende på läpparna när jag gick därifrån. Framförallt för att allt var så stängt och långt som det skulle (ca 5cm) så nu behöver jag inte oroa mig för sammandragningarna om de inte tilltar förstås.
Svar på tråden Juli bebis 2012