• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02
    minnamarie skrev 2012-04-22 02:18:32 följande:
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april. Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤

Grattis till den lilla kämpen! Håller tummarna att allt går bra för er och att han växer så det knakar! Massa kramar
  • EllaBella02
    chess07 skrev 2012-04-22 05:52:20 följande:
    Feah - haha låter som pyssel och köpnojan slagit på dig! kan inte påstå att jag har några aktiviteter för mig ännu. helst skulle jag vilja fixa klart allt som hör till bebis på en gång! dock är min sambo duktig på att hejda mig, vi har ju tid på oss och det är ju roligt och inte göra ALLT på en gång! ;)   EllaBella - grattis till v 30! längtar till fredag då jag själv är där! är en speciell milstolpe att passera den veckan känns de som :) 

Tack! : )
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-04-22 09:10:33 följande:
    Japp v.30! Då var det dags att ta fram förberedelseoljan! Smörj på nu, så ni slipper spricka! 
    förberedelseoljan? vad är det?
  • En liten
    MissMurrig skrev 2012-04-22 09:10:33 följande:
    Japp v.30! Då var det dags att ta fram förberedelseoljan! Smörj på nu, så ni slipper spricka! 

Vad är det? Jag hade särskild kräm mot magränder förra gången och det gick bra. Iof gjorde jag bara knappt 37 veckor och endel säger att magränderna kommer efter 38....
  • froggyL

Tror inte på sånt, men det kanske hjälper... Tror att man får om man får...jag fick inga sist och då gick jag 41+6 dagar. Får se hur det blir denna gång.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • spillerkillern
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april.
    Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤
    Grattis till pojken! Verkar som han växer som en riktig kämpe!
  • nilepile89

Minnamarie håller tummarna för att han skall växa till sig och bli en stor liten kille :) styrkekramar till dig och din familj

• Engla80
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april.
    Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤
    STORT GRATTIS till pågen Skrattande 

Vilken chock det måste ha varit... Hoppas Ni alla mår bra!!   
  • MissMurrig
    Oj! Sicken liten! Grattis iaf, och hoppas han tjockar på sig ordentligt nu!
    SaJo81 skrev 2012-04-22 09:24:56 följande:
    förberedelseoljan? vad är det?
     Det är en olja som Weleda också har, den smörjer man "mellangården" med, runt slidöppningen och precis bakom, den tunna huden som oftast är det som spricker när man föder. Den ska man inte börja med förrän v.30, jag fick den på magplasket(mamma-vattengympa). 
    Vet inte om det funkar, men jag körde på det sist och sprack inget, trots en tjockis till bebis. Så jag kör på det denna gången med, ifall det var tack vare det jag inte sprack sist! 
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-04-22 11:56:32 följande:
     Det är en olja som Weleda också har, den smörjer man "mellangården" med, runt slidöppningen och precis bakom, den tunna huden som oftast är det som spricker när man föder. Den ska man inte börja med förrän v.30, jag fick den på magplasket(mamma-vattengympa). 
    Vet inte om det funkar, men jag körde på det sist och sprack inget, trots en tjockis till bebis. Så jag kör på det denna gången med, ifall det var tack vare det jag inte sprack sist! 
    aha ska jag införskaffa, kan vara värt att prova=)
Svar på tråden Juli bebis 2012