• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali
    SaJo81 skrev 2012-04-23 05:14:29 följande:
    Usch då! Ska strax åka till jobbet nu och känner att jag nog "boade" lite för hårt igår...städa, tvätta, rensa och byta sängkläder var visst mer än min kropp ville vara med på för nu är jag verkligen trött och dessutom har jag riktigt ont i ischias:(

Är det förresten någon mer än jag som får helt galna svettningar? Känner mig som en "klimakteriekossa" varje natt och flera gånger per dag så färjat svettattacker....fy vad det inte är trevligt....
    Jo tack !!! Svettas det gör jag men mest på jobbet under min skyddsmundering. När jag tar av mig rock, handskar och munskydd har jag tjusiga svett fläckar på ryggen och under armar och bröst.Svettas på överläppen under munskyddet Flört

Försäkringskassan .....säger bara det. Känns som en heltid med alla papper som skall fixas. Nu krånglar det med min SGI så jag måste ringa lön igen och fylla i mera papper. Har bytt klinik och utbildat mig under det senaste året och varit tjänstledigt vilket ställer till det. Handläggaren nämnde att jag kunde förlorat min SGI unnder studierna om jag inte haft studielån, vilket jag inte haft. Har fått utbildningsbidarg från jobbet.
    Tänk om jag inte har kvar min SGI för att jag höjt  min kompetens !!!!!!! Låter ju helt vansinnigt och fruktansvärt otäckt. Ghhhaaaa !!!!! Panik !!!! Så skall man vänta i mpnaden lång innan man får veta med magont Obestämd
  • En liten
    JennyL88 skrev 2012-04-23 16:02:02 följande:
    Nån som har tips på vad man ska investera i för babyskydd, bilbarnstol och amningspump..

Ska vara funktionella och prisvärda!!!

Vi hade maxicosi till lillan, med insatts i ena bilen. Det var smidigt och vi kunde även ha den på vagnen för korta turer. Jag körde med Avent automatiska pump, även den mycket priser och tillbehören med väska och allt var toppen då jag pumpade på jobbet. Manuel kan man få ont i handen av...
  • froggyL

Vad gäller pumpar så är ju Apotekets manuella total skit! Avents manuella hade jag sist. Med ett pistolhandtag. Prisvärd.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • snoffsan08
    Engla80 skrev 2012-04-23 15:10:23 följande:
    Känner med er som har problem... Styrke kramar till er alla {#emotions_dlg.flower}

Tack snälla!!
    JennyL88 skrev 2012-04-23 16:02:02 följande:
    Nån som har tips på vad man ska investera i för babyskydd, bilbarnstol och amningspump..
     Ska vara funktionella och prisvärda!!!

Ja, Avents pumpar e jätte bra. Jag har bara provat den man pumpar för hand, men tycker den är bra. Apotekets är SKIT, precis som froggyL skrev.
    Det beror ju på vad ni vill ha för stol? Vill ni ha en som man bara sätter fast med säkerhetsbältet eller vill ni ha med sån där insats? 

• SommarDahlia

Vi har en Britax (vet ej modell) från 2009 med insats. Skyddet är bra, lätt att klicka i och sonen satt bra MEN sablar vad otypligt att asa runt på. Fast om jag har förstått det hela rätt så är alla babyskydd jobbiga att bär runt på särskilt när bebisen börjar väga lite..

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • smulan12

Har jätteproblem med papprena till FK. Fattar absolut ingenting. Ringde dom och hon jag pratade med var bra och förklarade hur jag skulle göra, trodde jag skulle reda ut det då. Fick hem pappren som kändes helt lustiga och fattar än en gång ingenting.. .  Är arbteslös så ska inte fylla i de vanliga papprena. Men jag tror jag ska försöka ta mig ner till FK istället och prata med någon på plats för jag blir tokig. Har inte tålamod för sånt krabb och ingen jag frågar som jag känner fattar heller.. Suck.. SÅ, nu har jag fått gnälla av mig lite. :P

• anjiali

En gnäll tråd om fk skulle jag lätt haka på under de här veckorna. Tycker inte om alla dessa papper!

70% av graviditet gjord 83 dagar kvar tjohoo vad bra. Börjar att få en del sammandragningar. Skall försöka att stanna upp och träna på att slappna av när dom kommer.

• Malena C

En Liten, Har ni ingen annan typ av ledighet som kan utnyttjas? Jag bori Belgien och mammaledigheten här är 15 veckor men jag får joba till en vecka innan beräknad förlossning om jag vill. Däremot har jag också 4 månaders föräldraledighet extra för att jag varit fast anställd i mer än ett år. Under dessa månader får jag ingen ersättning från arbetsgivare eller föräkringskassa men 770 € per månad från staten. Det är ju inte mycket men det går. Här finns det också en massa andra ledighetsformer man kan begära men alla obetalda. 
    Med sonen började jag jobba när han var sex månader men maken var hemma ytterligare två månader och sedan började han dagis på halvtid. Under första halvåret jag jobabde kolvade jag ur bröstmjölk två gånger om dagen på jobbet så att han kunde fortsätta få bröstmjölk istället för ersättning. Här har man kaglig rätt som mamma att ta 2 x30 minuter per dag obetald ledighet för att pumpa ur bröstmjölk - eller amma -  omman har barnet i närheten.

• snoffsan08

När man läser om hur ni har det med mamma ledighet och sånt i vissa andra länder så är jag glad att bo i Sverige. Måste vara jätte stressande att sitta och pumpa ur bröstmjölk på jobbet under bestämd tid.

anjiali skrev 2012-04-24 07:17:05 följande:
    En gnäll tråd om fk skulle jag lätt haka på under de här veckorna. Tycker inte om alla dessa papper!

70% av graviditet gjord 83 dagar kvar tjohoo vad bra. Börjar att få en del sammandragningar. Skall försöka att stanna upp och träna på att slappna av när dom kommer.

Härligt! En annan har 87 dagar kvar, men hoppas på 70 nånting Flört

Svar på tråden Juli bebis 2012