• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • minnamarie

Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april.
    Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤

• chess07
    minnamarie skrev 2012-04-22 02:18:32 följande:
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april.
    Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤
    men kära du! vilken pers ni måste gått/går igenom igenom sista veckorna! hoppas att ni alla mår bra trots allt och att lilla Ian växer till sig nu! 
    många många kramar! 
  • chess07

Feah - haha låter som pyssel och köpnojan slagit på dig! kan inte påstå att jag har några aktiviteter för mig ännu. helst skulle jag vilja fixa klart allt som hör till bebis på en gång! dock är min sambo duktig på att hejda mig, vi har ju tid på oss och det är ju roligt och inte göra ALLT på en gång! ;) 

EllaBella - grattis till v 30! längtar till fredag då jag själv är där! är en speciell milstolpe att passera den veckan känns de som :) 

• froggyL

Oj minnamarie! Vad bra att det ändå verkar ha gått bra och att han växer! Styrkekramar till er. Blir en lång tid på Neo nu då....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Jag har lyckats hejda mig med grejandet, pga flytten, men sen lär nog vaggan och annat komma fram och fixas i ordning :) speciellt vaggan för att förbereda katten igen. Lägger myggnät över som skydd. Vi har min gamla vagga som jag hade när jag var liten :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SaJo81
    oj nej men vilken tid ni har haft =/ grattis till pojken, låter ju som det går åt rätt håll och det är ju underbart=)
  • MissMurrig

Japp v.30! Då var det dags att ta fram förberedelseoljan! Smörj på nu, så ni slipper spricka! 

• Jamtlandstaus

Vilken chock det måste ha varit Minnamarie! Vad hände, hur gick det till? Berätta gärna om du orkar o vill.
    Har tänkt tanken själv, tänk om bebisen skulle komma nu... vi är ju så oförberedda ännu känns det som.
    Lycka till å hoppas ni blir väl omhändertagna o får kompetent vård!

• Charlottetott
    Feah skrev 2012-04-21 21:37:56 följande:
    Jag sällar mig till gnällgänget och vill bara säga att jag är så LESS på de här 3-dagars-migränliknande huvudvärksattackerna som har kommit under hela graviditeten. Är inte säker på om det verkligen är migrän eller ej, men det gör alltid ont bakom höger öga och jag blir helt tappad på energi. Gissar att de antingen beror på hormoner, tillväxt hos antingen mig eller bebisen, alt. järnbrist. Panodil Zapp tar bort värken i några timmar, men jag bara gäspar, stånkar och hasar runt, orkar ingenting. Tre dagars konstant värk, inklusive en natt med konstant värk, bläh. Sen är värken spårlöst borta och jag blir mig själv igen i någon/några veckor, tills nästa "attack".
    Lite samma som mig då, får också grymt huvudvärk, inte konstant utan den komme roch går med någon dags mellanrum, illamående kan jag också få.. och blir hysteriskt trött. Men alla mina värden är bra så måste bero på nått annat. 
  • En liten

Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g â¤

Ojoj. Vi önskar dig och din familj all styrka som går. Grattis till pojken !

Nu tänker jag inte klaga något mer på min graviditet.
Svar på tråden Juli bebis 2012