• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    Förresten MissMurrig: Hittade den på nätet nu men det står att man inte ska använda den fören efter v 34?!

Beskrivning

Weleda Perineum Massage Oil (Förberedelseolja) EKO, 50 ml

En regelbunden massage av mellangården med Weledas förberedelseolja gör huden smidig och elastisk samt förebygger sprickningar och snitt under förlossningen.

Gör huden smidig och och elastisk. Används från v.34. Fri från syntetiska doft-, färg- och konserveringsmedel. Innehåller inga mineraloljor.

Perineum Massage Oil är en mjukgörande intimolja som tillsammans med regelbunden massage förbereder huden inför förlossning. Innehåller mild mandelolja och E-vitaminrik vetegroddsolja som hjälper huden att bli mjuk och smidig.

Användning: Massera mellangården och slidöppningen 3-4 ggr/vecka i ca 5-10 minuter från vecka 34. Tiden kan fördelas på kortare stunder under dagen.

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-04-22 12:15:18 följande:
    Förresten MissMurrig: Hittade den på nätet nu men det står att man inte ska använda den fören efter v 34?!

Beskrivning

Weleda Perineum Massage Oil (Förberedelseolja) EKO, 50 ml

En regelbunden massage av mellangården med Weledas förberedelseolja gör huden smidig och elastisk samt förebygger sprickningar och snitt under förlossningen.

Gör huden smidig och och elastisk. Används från v.34. Fri från syntetiska doft-, färg- och konserveringsmedel. Innehåller inga mineraloljor.

Perineum Massage Oil är en mjukgörande intimolja som tillsammans med regelbunden massage förbereder huden inför förlossning. Innehåller mild mandelolja och E-vitaminrik vetegroddsolja som hjälper huden att bli mjuk och smidig.

Användning: Massera mellangården och slidöppningen 3-4 ggr/vecka i ca 5-10 minuter från vecka 34. Tiden kan fördelas på kortare stunder under dagen.

Hmm... Kanske har ändrats? Jag är helt säker på att det var från v.30, detta var 2009.... Eller så sa kanske barnmorskan fel, det var hon som sa när vi kunde börja med det... 
  • froggyL

Aha, då missförstod jag tidigare. Kanske värt att prova. De klippte upp mig sist när det blev bråttom.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • chess07
    froggyL skrev 2012-04-22 08:16:12 följande:
    Jag har lyckats hejda mig med grejandet, pga flytten, men sen lär nog vaggan och annat komma fram och fixas i ordning :) speciellt vaggan för att förbereda katten igen. Lägger myggnät över som skydd. Vi har min gamla vagga som jag hade när jag var liten :)
    haha goa kissen vill ha en gungande säng ;) smart med myggnät på! vi har också en vagga som min pappa (möbelsnickare) gjorde tills jag föddes. känns kul att ha något som man själv legat i! :)
  • EllaBella02

Idag slog vi till! En ny BRIO Happy, skötväska, mygg och regnskydd, kudde, påslakanset och en filt tull vagnen. De säljer ut 2011 års modeller och de hade bara någon kvar. : ) Men vad jag har fattat i tråden så har de flesta av er fixat vagn redan jue. : )

• snoffsan08
    minnamarie skrev 2012-04-22 02:18:32 följande:
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april.
    Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤
    Oj oj oj!! Stort grattis till pojken!! Låter som om han är en liten kämpe, det är bra det Glad Hoppas han fortsätter växa som han ska och att han utvecklar sig som han ska. Massor av styrke kramar till dig och din familj!!
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-04-21 19:15:22 följande:
    snoffsan- Kram kram kram

Tack snälla för kramarna!! Glad

Nu blir det iaf kryckor på heltid vid längre äventyr. Var på sonens fotbollsmatch idag och tyckte det var mycket skönt för ryggen att gå med kryckorna. Kände igår att det nog började bli dax att använda dom på heltid, då jag försökt att dra på det så länge som möjligt.

Hoppas på, men inte FÖR mycket att det bara är ca10 veckor kvar för min del, fast att jag bara är i v:28.
    Jag hoppas så på att få igångsättning godkänd i v:38. En kompis till mig, som faktiskt haft "lite"längre förlossningsförlopp än mig fick det godkänt, så jag borde få det oxå tycker jag.

Får se om Hallonblads teet gör sin del så man är någorlunda "mogen" på igångsättnings samtalet.      
  • momster

Snoffsan08 då är vi 2 som hoppas på igångsättning.

Dagen har varit hemsk, har haft snor ont i magen mått illa och varit yr hela dagen. Astman har gått och blivit mycket sämre igen. Men på torsdag ska jag få träffa läkare från spec Mvc och prata om min oro om förlossningen och astman för jag värkligen vägrar kejsarsnitt. Och det kan knappast vara bra för den lilla att jag måste äta kortison tabletter för att klara av vardagen.

Vagn har vi hunnit fixa både syskon vagn och enkel vagn. Har tillochmed hunnit köpa en syskonvagn och satt ut den på annons och skaffat en annan. Bara hoppas den andra (babytravel Dublin) går in genom första dörren vilket inte den första gjorde (emmaljunga twin city cross) :( inte alltid kul att bo i hus.

• SaJo81

Usch då! Ska strax åka till jobbet nu och känner att jag nog "boade" lite för hårt igår...städa, tvätta, rensa och byta sängkläder var visst mer än min kropp ville vara med på för nu är jag verkligen trött och dessutom har jag riktigt ont i ischias:(

Är det förresten någon mer än jag som får helt galna svettningar? Känner mig som en "klimakteriekossa" varje natt och flera gånger per dag så färjat svettattacker....fy vad det inte är trevligt....

Svar på tråden Juli bebis 2012