• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

V.31 :) 69 dagar kvar. Nu så är det inte långt kvar :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • chess07
    anjiali skrev 2012-04-25 12:49:36 följande:
    Chess 07, opertaionssjuksköterska. Är jätte kul och mer till det hela än vad man vet innan !!! Synd att det är så skev bild av yrket.
    ok! kan tänka mig att utbildningen är intressant! däremot är de nog som du säger att många får en skev bild av yrket... är man intresserad av den deler så är det ju jätteintressant! :)
    JennyL88 skrev 2012-04-25 18:04:27 följande:
    Ja de är mycket intressant. Läser grundkursen i medicin nu. Håller på och skolar om mig till undersköterskaGlad
    Men de tar ett tag innan jag blir klar, hinner läsa lite mer än hälften av kurserna innan bebis kommer.
    Vad arbetar du med då?!
     vad roligt! ja du får väl läsa klart när du känner dig redo igen :) 
    jag arbetar som sjuksköterska på akuten i Falun, saknar delvis redan jobbet, eftersom ja är sjukskriven! älskar mina kollegor och det varierande  arbetet! :)
    FruSandra skrev 2012-04-25 19:37:04 följande:
    Jag har verkligen en vilde i magen idag.. De har inte varit många timmars sömn för honom idag...
    haha låter som den ja har i magen också! det verkar dock som att den sover på nätterna för då har jag aldrig märkt av den, förutom när jag jobbat natt! då har det känts som att den är obekväm hela natten ;)

• SaJo81

Idag går jag in i vecka 29 :) 28+0 två veckor kvar till min egensatta magiska gräns v30+0 efter det hoppas jag kunna njuta fullt ut av min graviditet!

• momster

chess07. Bor du i Falun oxå eller.
    Om du jobbar på akuten har du säkert stött på oss då vi har klipp kort där tror jag.

• En liten

Hej sitter och väntar på min läkar tid. Redan 40 min sen och patienten innan mig gick precis in.... Jag tyckte liten drog mycket i nedre magen igår. Frammåt eftermiddagen insåg jag att det inte var bebisen men regelbundna sd... Frammåt kvällen hade jag känningar i ryggen och mådde illa.

Mitt problem är att jag absolut inte vill bli sjukskriven, dock hotade doktorn med att lägga in mig för en månad sedan. Här nere får vi mycket uppmärksamhet innan barnet kommer sedan ska vi tillbaka snabbt till arbetet

Jag funderar starkt på att ljuga för doktorn om han inte bekräftar att det är fara och färde med ett UL...:$

• vermilion
    Engla80 skrev 2012-04-25 15:08:55 följande:
    Fy... Gråter Brukar det va så? För då hade jag nog gått in och undrat hur det stod till! Bättre att lägga sig i i onödan... Men sånt är alltid svårt då man inte vet varför det är som det är. Som mamma brister ju ens hjärtat när man hör en liten gråta!
    Man hör honom skrika och banka ganska ofta. Jag har hört honom skrika på den här killen, tom i trappen liksom. Han har ett jäkla humör verkar det som. Jag bankade i väggen när han gapade som värst. Alla kan ju bli arga ibland men det känns fel med den här killen, sakerna han skriker är liksom inte ett normalt gapande. Om hur en 4-åring är "så jävla dum i huvudet". Usch...

Jag lär ju ha koll nu iaf.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • En liten
    En liten skrev 2012-04-26 09:28:58 följande:
    Hej sitter och väntar på min läkar tid. Redan 40 min sen och patienten innan mig gick precis in.... Jag tyckte liten drog mycket i nedre magen igår. Frammåt eftermiddagen insåg jag att det inte var bebisen men regelbundna sd... Frammåt kvällen hade jag känningar i ryggen och mådde illa.
    Mitt problem är att jag absolut inte vill bli sjukskriven, dock hotade doktorn med att lägga in mig för en månad sedan. Här nere får vi mycket uppmärksamhet innan barnet kommer sedan ska vi tillbaka snabbt till arbetet
    Jag funderar starkt på att ljuga för doktorn om han inte bekräftar att det är fara och färde med ett UL...:$
    Allt gick bra. BT 14/7. Tappen mjuk men stängd. Jag fick fortsätta jobba om jag lugnar ner mig lite vilket fall som heldst har jag det tredje stora UL som vi har härnere om 2 veckor, så vi får se då.
    Liten väger ungefär 1450g redan. Magen ok, lårbenet ok och huvudet ok.
    Notan dyr dock.... men men så är får jag en ordentlig undersökning en gång i månaden.
  • FruSandra

Igårkväll fick jag akutblixt ont i bakhuvudet.. De gjorde så ont så jag började storböla. Dessutom blev jag livrädd :S Jag har sovit som en kratta trots alvedon o idag på morgonen va de fortfaradne kvar...

Min första tanke var havenskapsförgifning.. (Eftersom man kan få ont i bakuvudet av för högt blodtryck)
    Men sen kom ja på att mitt blodtryck va så bra förra veckan, och att ja inte tror de ändras så snabbt.. 

Fast vad vet jag?

Nån mer som fått så sjukt ont i bakhuvudet?    

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-04-26 13:07:20 följande:
    Igårkväll fick jag akutblixt ont i bakhuvudet.. De gjorde så ont så jag började storböla. Dessutom blev jag livrädd :S Jag har sovit som en kratta trots alvedon o idag på morgonen va de fortfaradne kvar... Min första tanke var havenskapsförgifning.. (Eftersom man kan få ont i bakuvudet av för högt blodtryck) Men sen kom ja på att mitt blodtryck va så bra förra veckan, och att ja inte tror de ändras så snabbt..  Fast vad vet jag? Nån mer som fått så sjukt ont i bakhuvudet?    

Det är säkert ingen fara, men till mig sa dom att HF kan komma snabbt, så ring och be att du får komma och kolla blodtrycket. Lycka till
Svar på tråden Juli bebis 2012