• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Owner: Vet inte om det finns nya rön men för 15 år sen sa de att männen är bärare av genen och att det var i stort sett 100% att barnet får luxation. Min sons pappa hade det när han var liten och sonens barn i sin tur kommer då med största sannolikhet få samma problem. Flickor kan få luxationen men "smittar" inte vidare till sina barn. Men denna infon är som sagt 15 år gammal.

Hoppas verkligen ditt barn slipper.

• Engla80

Äntligen fredag och långledigt! Ha en bra helg allihop Skrattande

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-04-27 13:38:44 följande:
    Hej alla!
    Tänkte bara berätta att de gick bra hos läkaren idag :) jag har ingen havandeskapsförgiftning.. :) dock väldigt lågt blodtryck.. 105/61 :)
    Skönt att höra!!

Ha en riktigt trevlig helg allesammans!! Kram på er 
  • anjiali

Japp, luxationen kommer från pappans sida. Han har inte haft det, eller hans bröder. Men kusinerna två flickor har haft det. Ingen på min sida av släkten har haft bekymmer.
    Min äldsta tjej hade inga bekymmer bara tvåan. Fattar dock inte varför trean skulle vara i större risk ??? Borde väll vara en viss procentuell risk om man har ärftlighet oavsett nummer på barnet ??? Jag vill verkligen slippa detta igen, men det bästa är väll att ställa in sig på det så blir man inte så ledsen. Tvåan låg i säte också, lyckades med vändningen på henne. Vet inte om det kan påverka ev luxationen.

• Trolla75

Nu är vi hemkomna från vår Göteborgstripp, jag som trodde så starkt på min kvinnliga intuition...
    Den stämde inte för för fem öre!
    Men när jag tänker efter så har det vart en pojke jag drömt om...

Så nu väntar vi en lillebror som med största sannolikhet kommer att heta Viktor. Baby

Wilma, Vanna & Viktor
    tycker det klingar bra tillsammans Glad

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Bragdoll
    Trolla75 skrev 2012-04-27 17:24:46 följande:
    Nu är vi hemkomna från vår Göteborgstripp, jag som trodde så starkt på min kvinnliga intuition...

Så nu väntar vi en lillebror som med största sannolikhet kommer att heta Viktor. Baby

Wilma, Vanna & Viktor
    Jättefint!!

Här funderar vi fortfarande på tjejnamn.. Evelina och Miriam är två namn vi funderar lite extra på nu.

Isabelle och Jonathan heter syskonen. 
  • spillerkillern

Wilma, Vanna & Viktor
    Vad fina namn! Våran förstfödde ska heta Victor James Göte, med Victor som tilltalsnamn.
  • FruSandra

Snoffsan08
    Ska du gå på "föräldrarutbildningen" (föreläsning) på Södertälje sjukhus?

• snoffsan08

Wilma, Vanna & Viktor

Grattar här i tråden oxå Glad
    Vad roligt med en liten kille!! Namnen blir jätte fina ihop.  
Svar på tråden Juli bebis 2012