• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-04-25 11:27:18 följande:
    Bara en fråga då jag är lite nyfiken. Jag fick av doktorn ordonerat en dos D-vitamin i 6 månaden. Har ni fått någon spruta eller dos med D-vitamin under graviditeten? Jag tog det utan att fråga varför, jag kan inte minnas att jag fick det förra gången.
    Nä det har jag aldrig fått. Men det är viktigt att få tillskott av d-vitamin om man har underskott speciellt om man är gravid...

Extra tillskott bör fås om man bor i ett solfattigt land, men bodde inte du i Frankrike?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • anjiali

Chess 07, opertaionssjuksköterska. Är jätte kul och mer till det hela än vad man vet innan !!! Synd att det är så skev bild av yrket.

• Alemonia

Jag har läst lite då och då men inte orkat skriva på ett tag nu.

Det händer visst saker här såsom att första barnet i tråden fötts och att bröllop planeras. Grattis till er!

I går blev det en 12h arbetsdag pga tjänsteresa över dagen men det kändes helt okej.
    I morgon börjar jag dagen med sjukgymnastik vilket jag ser fram emot.

Foglossningarna har jag kvar och de varierar men oftast går det rimligt bra och i måndags orkade jag till och med med tvätten utan att få alltför ont.

• En liten
    Trolla75 skrev 2012-04-25 12:41:41 följande:
    Nä det har jag aldrig fått. Men det är viktigt att få tillskott av d-vitamin om man har underskott speciellt om man är gravid...

Extra tillskott bör fås om man bor i ett solfattigt land, men bodde inte du i Frankrike?
    Haha jo i Frankrike men i Normandie....  Min 4 åring frågade mig i morse om det fortfarande var vår... hon har inte kunnat ha strumpbyxor och kjol en enda gång sedan mars.
  • vermilion

Fan, sitter här och hör hur grannen skriker på sin son. Det är hemskt. Ungen är kanske 4 och bara gråter och gråter. Vet inte var jag tar vägen.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Engla80

STORT GRATTIS till Bröllopet SommarDahlia! Skrattande Själv firar jag och maken 5årig bröllopsdag den 13 juli så kanske får vi en baby i bröllopspresent Cool 

Planeringen tyckte jag va rolig men så valde vi också att ha ett enkelt trädgårdsbröllop utan en massa måsten. Några måsten fanns ju och det va lång brud klänning, bukett, ring, fotograf, inbjudningar och tackkort men mest fokuserade vi på att det skulle va avslapnat och spegla oss!

vermilion skrev 2012-04-25 13:15:36 följande:
    Fan, sitter här och hör hur grannen skriker på sin son. Det är hemskt. Ungen är kanske 4 och bara gråter och gråter. Vet inte var jag tar vägen.
    Fy... Gråter Brukar det va så? För då hade jag nog gått in och undrat hur det stod till! Bättre att lägga sig i i onödan... Men sånt är alltid svårt då man inte vet varför det är som det är. Som mamma brister ju ens hjärtat när man hör en liten gråta!
  • JennyL88
    chess07 skrev 2012-04-24 17:37:31 följande:
    fy då för revbenssparkar! :P min har inte kommit på det...... ÄN! ;)

ojoj läser du om nervsystemet! jag måste säga att det faktiskt är fantastiskt med tanke på att det fungerar ;) skulle vilja läsa anatomi och fysiologi igen för att repetera! vad pluggar du?
    Ja de är mycket intressant. Läser grundkursen i medicin nu. Håller på och skolar om mig till undersköterskaGlad
    Men de tar ett tag innan jag blir klar, hinner läsa lite mer än hälften av kurserna innan bebis kommer.
    Vad arbetar du med då?!
  • FruSandra

Jag har verkligen en vilde i magen idag.. De har inte varit många timmars sömn för honom idag...

• froggyL

Sömn...min bebis sover aldrig känns det som. Förutom i bilen och en stund på natten. Precis som med Linnea :) hon sov inte mkt efter hon fötts heller.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SaJo81

här sovs det bara i magen när jag jobbar....så fort jag sätter mig eller lägger mig så sätter den igång med kickboxning!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012