• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Tack alle samman... nu är det mellannamn som blir det svåra... Har ju inte direkt funderat på killnamn mer än Viktor.

När jag väntade Wilma, så trodde jag hon var en pojke, så då hade jag som förslag Edwin, Viktor Leon, men det känns uteslutet denna gången...

Bragdoll skrev 2012-04-27 17:28:21 följande:
    Jättefint!!

Här funderar vi fortfarande på tjejnamn.. Evelina och Miriam är två namn vi funderar lite extra på nu.

Isabelle och Jonathan heter syskonen. 
    Miriam gillar jag!

Jag hade en sådan söt gammal dam jag jobbade med för några år sedan och jag associerar så gott till det namnet! Glad
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Just det 1236g vägde den lille, han låg något över den mittersta kurvan...

I morgon går jag in i v. 29

Vad uppskattades era knoddar till och i vilken vecka?

• down under

Trolla, grattis till pojken!

Vi borde ta och ses nångång, ja menar vi är ju nästan grannar!

• snoffsan08

26+3=1096g
    Ska på UL på onsdag igen, då jag har varit lite orolig för mindra fosterrörelser och så, då får ni en uppdatering på vikten Glad 

• momster

Vet inte säkert men tror de blir 28+3 och han väger redan 1500 gram tråtts att jag ätit cortison som ska/kan vars tillväxt hämmande. Blir en stor liten kille.

• Trolla75
    down under skrev 2012-04-27 19:00:37 följande:
    Trolla, grattis till pojken!

Vi borde ta och ses nångång, ja menar vi är ju nästan grannar!
    Tack! Ja men absolut... vore jättekul! Glad

Är det någon som vet vart man kan hitta en viktkurva på nätet... kunde ju vara lite roligt att kunna ha en egen liten översikt på viktuppgången...
    snoffsan08 skrev 2012-04-27 19:13:35 följande:
    26+3=1096g
    Ska på UL på onsdag igen, då jag har varit lite orolig för mindra fosterrörelser och så, då får ni en uppdatering på vikten Glad 
    Vart hade du din moderkaka?
    Jag har denna gång i framvägg och jag känner minimalt av några rörelser... mot mina tidigare graviditeter då jag har haft i bakvägg och då känt mycket mer...

Tror ändå inte det är något att oroa sig för, de har ju sina olika tillväxtperioder och då sover de mer eller mindre.
    Men ändå bra att du kollar upp det!
  • MissMurrig

Har alla som fått veta en ca vikt, gjort extra UL? Jag har ingen aning om vad bebisen kan väga, vi gör inga fler UL efter RUL.

• froggyL

Jag vet inte heller missmurrig. Idag har vi börjat vår flytt. Helt slut å ska nu sova för natten. Stora möblerna och resten flyttas imorgon. Så upp tidigt. Var i morse hos barnmorskan och tog ett tredje prov ang min trötthet. Får se vad det visar. kan knappt röra mig och då har jag inte burit mkt. Mest plockat upp lite. Men benen känns som om de lossnar och ryggen går av. Känns underbart inför imorgon >

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • momster

MissMurrig. Jag fick göra ett extra ul för att se att han växer som han ska då jag har sånt problem med astman och ätit medicin som kan göra att han inte växer som han ska. Ska tillbaka i vecka 36 och se så han fortfarande växer och kolla upp hur min astma är för ev igångsättning.

Svar på tråden Juli bebis 2012