• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-04-27 20:53:05 följande:
    Har alla som fått veta en ca vikt, gjort extra UL? Jag har ingen aning om vad bebisen kan väga, vi gör inga fler UL efter RUL.
    Jag fick beställa ett privat TUL för jag var så nyfiken på vem det var som bodde där inne, på mitt vanliga RUL vägrade de säga något.
    Men nu blir det inga fler...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    momster skrev 2012-04-27 20:04:59 följande:
    Vet inte säkert men tror de blir 28+3 och han väger redan 1500 gram tråtts att jag ätit cortison som ska/kan vars tillväxt hämmande. Blir en stor liten kille.
    Men det är väl bara en beräkning? så sa hon i dag i alla fall...
  • momster

Trolla kanske de. Hon sa till oss i går att i nu läget behövde vi inte oroa oss för han väger nu 1500 gram eller nått liknande. Men det var bara bra att han var stor ifall jag skulle bli igångsatt.
    Men kan ha missuppfattat nått oxå. Blev lite nojig när vi pratade om kejsarsnitt som jag absolut inte vill. Men de kan bli aktuellt om astman ställer till för mycket. Men mycket talade också att en vanlig förlossning skulle gå bra tråtts igångsättning då det gått bra båda gångerna innan.

• Trolla75
    momster skrev 2012-04-27 21:54:29 följande:
    Trolla kanske de. Hon sa till oss i går att i nu läget behövde vi inte oroa oss för han väger nu 1500 gram eller nått liknande. Men det var bara bra att han var stor ifall jag skulle bli igångsatt.
    Men kan ha missuppfattat nått oxå. Blev lite nojig när vi pratade om kejsarsnitt som jag absolut inte vill. Men de kan bli aktuellt om astman ställer till för mycket. Men mycket talade också att en vanlig förlossning skulle gå bra tråtts igångsättning då det gått bra båda gångerna innan.
    Och att föda ett stort barn är inget att oroa sig för, de är stadigare och hjälper till på ett helt annat sätt... Det berättade bm som förlöste mig sist, när jag fått Vanna som vägde 4680. Den bm berättade att hon fött 4 pojkar på över 5 kg var.

Nä, håller med om att kejsarsnitt är inget man vill bli påtvingad.
    Håller tummarna att allt går som vi vill.
  • Tekla78
    momster skrev 2012-04-27 21:54:29 följande:
    Trolla kanske de. Hon sa till oss i går att i nu läget behövde vi inte oroa oss för han väger nu 1500 gram eller nått liknande. Men det var bara bra att han var stor ifall jag skulle bli igångsatt. Men kan ha missuppfattat nått oxå. Blev lite nojig när vi pratade om kejsarsnitt som jag absolut inte vill. Men de kan bli aktuellt om astman ställer till för mycket. Men mycket talade också att en vanlig förlossning skulle gå bra tråtts igångsättning då det gått bra båda gångerna innan.

Jag fick ju ett oväntat UL då jag trodde att de endast skulle kolla tappen. 1459g tror jag han vägde, då i v 28+5 tror jag. Han skulle väga lite mer än min förste som vägde 3200g, men läkaren sa ingen exakt vikt.
  • momster

Trolla. Vet inte tror jag tycker dottern var lättare att föda hon vägde 3600 gram än grabben som vägde 4025 gram. Men de kan ju oxå bero på att dottern var andra barnet. Men hon tog oxå bara hälften av tiden oxå.

• Trolla75
    momster skrev 2012-04-27 22:33:51 följande:
    Trolla. Vet inte tror jag tycker dottern var lättare att föda hon vägde 3600 gram än grabben som vägde 4025 gram. Men de kan ju oxå bero på att dottern var andra barnet. Men hon tog oxå bara hälften av tiden oxå.
    Jag var ju säker på att andra barnet skulle vara lika litet som första, men det skiljde ju hela 2 kg på dem.
    andra förlossningen gick 4-5 timmar snabbare...

Så nu är jag ju jättenyfiken på kommande bäbis & förlossning!
    Tekla78 skrev 2012-04-27 22:21:37 följande:
    Jag fick ju ett oväntat UL då jag trodde att de endast skulle kolla tappen. 1459g tror jag han vägde, då i v 28+5 tror jag. Han skulle väga lite mer än min förste som vägde 3200g, men läkaren sa ingen exakt vikt.
    Trevlig överraskning! Glad alltid lika kul att få kika in...

Läste att under v. 28 går barnet upp i genomsnitt 27g /dag.
    Men det kan ju inte hålla i sig speciellt länge? dom måste ju minst 3dubbla sin vikt...
  • JennyL88

Kul att höra att era bebisar växer så braSolig

Jag får inte veta vad min bebis väger förens v.32 då jag ska på ultraljud.
    Då får jag domen för om jag ska göra kejsarsnitt eller föda som jag vill vaginalt.
    Är så att min moderkaka inte kommit upp som den ska.
    Någon som har råkat ut för detta eller ha kunskap om det?
    BM vill inte säga så mycket, bara för att man inte ska oroa sig i onödan..

Tror jag börjat få foglossning.. Gör svinont i bäckenet så jag mår illa.
    Men de lilla livet där inne sprattlar på som vanligtHjärta

• SaJo81
    JennyL88 skrev 2012-04-28 10:24:41 följande:
    Kul att höra att era bebisar växer så braSolig

Jag får inte veta vad min bebis väger förens v.32 då jag ska på ultraljud.
    Då får jag domen för om jag ska göra kejsarsnitt eller föda som jag vill vaginalt.
    Är så att min moderkaka inte kommit upp som den ska.
    Någon som har råkat ut för detta eller ha kunskap om det?
    BM vill inte säga så mycket, bara för att man inte ska oroa sig i onödan..

Tror jag börjat få foglossning.. Gör svinont i bäckenet så jag mår illa.
    Men de lilla livet där inne sprattlar på som vanligtHjärta
    jag ska på UL den 8 maj (i vecka 30) av samma anledning, problemet var på RUL att när hon kollade från ena hållet såg det INTE ut som att moderkakan låg i vägen men från andra hållet gjorde det det...den BM sa att vanligast följer moderkakan med upp på magen i takt med att livmodern växer så jag hoppas den flyttat på sig då jag verkligen vill föda vaginalt! har ju bara ett akut snitt bakom mig och vill göra det "riktigt" denna gången!

• FruSandra

Men jag vill också veta ungefärligt vikt på bebis. Är de på tul man kan få de? Ja vill boka tul men undrar vad de kostar.. Ja ska kolla med men bm nästa gång ja ska dit :)

Svar på tråden Juli bebis 2012