• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Hihi... bm sa i fredags att det fortfarande var gott om plats och det känner jag ju av lite när han lägger sig på tvären å sträcker på sig, fy tusan vad det känns otäckt!
    Men snart blir det väl så trångt att han låter bli att snurra runt!
    Känner inte av några direkta sparkar, utan bara en himla massa hicka nere i ljumsken...
    Idag har jag vart ute o gått en långpromenad och det straffar sig nu med ont i musbenet... aj aj, jag kan inte gå.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • LitenR

Det här tråden har jag missat tror jag :)
    För mig blir det vecka 30 imorgon!! BF 16 Juli alltså Glad 

• momster

LitenR välkommen.
    Då är vi beräknade samma dag, men jag kan bli igångsatt tidigare då min astma inte är den bästa.

• LitenR
    momster skrev 2012-04-29 18:22:32 följande:
    LitenR välkommen.
    Då är vi beräknade samma dag, men jag kan bli igångsatt tidigare då min astma inte är den bästa.

Tack :)

Hur mycket påverkat astman graviditeten?
    Måste bli tyngre ju längre in i graviditeten man kommer och det blir mindre plats för bebisen eller?
    Har du fått må bra annars?   
  • ToKar
    EllaBella02 skrev 2012-04-29 12:46:38 följande:
    Vissa appar tar inte hänsyn till att det är en extra dag i feb i år. Tror det är därför. : ) Men jag orkar inte räkna efter exakt vilken som stämmer : ) Mina två appar byter vecka idag så då får det bli så : )

Det är skillnad eftersom att man kan räkna på två olika sätt. Min bm räknar på ett annat sätt än Familjeliv. Dvs. BF är v40+0 medan familjelivs kalender menar att BF är 39+6. Jag har BF på en söndag, den 22a.. då känns det att mest logiskt att jag även byter vecka på söndagarna. jag räknar alltså som min BM å mina mobilappar
  • Feah
    Bragdoll skrev 2012-04-27 14:52:40 följande:
    Är det någon mer som har en bebis som sparkar så det knäpper i magen? Låter helt sjukt! H*n sparkar till och så knäpper det till högt och ljudligt. Otäckt de första gångerna men jag antar att det kan vara så..
    Ja, samma här! Det är obehagligt, vet inte vad det är som låter, men jag börjar hoppas på att det är luftfickor i mina tarmar som han sparkar på. I fantasin kan man ju tänka ut otäcka scenarion, men han verkar ju må bra eftersom det händer då och då utan att han verkar påverkas. Det är oftast på höger sida i magen för mig.

Lite orolig blir jag också ibland när det liksom "darrar" i magen, ungefär som om han skulle ha ett kort, epileptiskt anfall. Fattar inte vad det är som gör att de rör sig så. Men det viktiga är väl att inte låta ens fantasi skena iväg med en. Allt annat är ju bra, har ju inte ont i magen och den lille rör sig varje dag. Glad
  • froggyL

Nu har vi fått flyttat färdigt. Eller ja, finns ju lite kvar på gamla stället men vi har inte bråttom. Men två dagars aktivt flyttande, trots att jag inte burit nåt direkt, bara plockat upp....så gick jag varje kväll sönder i fogarna så jag inte kunde röra mig. Och ryggen den ska vi inte tala om. Men bebis e kvar i magen som tur e. Först nu som jag tar det lugnt en liten stund. Och kan slappna av. Puh vilken pärs graviditet och flytt är! Men e sååå nöjd med den här flytten. Imorgon har jag tagit ledigt, och sen e det röd dag. Perfekt! Sen e det två jobbdagar kvar bara och så har jag min beviljade gravidpenning sen :) tjohoooo det behövs. Hoppas snart få svar på mina nya prover som jag tog i fredags ang.tröttheten. Tagit två prover innan, detta var ett tredje utökat på sköldkörteln.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • ToKar

Just ja. knäppningar är bebisens leder som knäpper.. helt normalt å det brukar bli värre ju trängre det blir

• saramy

Jag glömde att introducera mig... BF är 24 juli och det ser jag fram emot.

Svar på tråden Juli bebis 2012