• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Har mailat supporten om att inläggen ser konstiga ut...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Alemonia
    spillerkillern skrev 2012-04-29 12:35:50 följande:
    Skulle springa till bussen igår morse, halkade i gräset och ramlade på magen.. som tur var kom bussen precis när jag klivit upp och jag åkte direkt till sjukhuset där jag jobbar, fick komma till förlossningsavd på en gång, kolla ultraljud, hjärtslag och prover. Allt  såg bra ut och jag blev väldigt lättad. Har inte varit så rädd under min graviditet. Tänker inte skynda mig efter en buss (eller något annat) igen förrän Victor har kommit ut. Ville bara skriva av mig, är fortfarande skakis.
    Skönt att det gick bra och att du fick komma på kontroll på en gång!
  • chess07
    Feah skrev 2012-04-29 20:12:59 följande:
    Ja, samma här! Det är obehagligt, vet inte vad det är som låter, men jag börjar hoppas på att det är luftfickor i mina tarmar som han sparkar på. I fantasin kan man ju tänka ut otäcka scenarion, men han verkar ju må bra eftersom det händer då och då utan att han verkar påverkas. Det är oftast på höger sida i magen för mig.

Lite orolig blir jag också ibland när det liksom "darrar" i magen, ungefär som om han skulle ha ett kort, epileptiskt anfall. Fattar inte vad det är som gör att de rör sig så. Men det viktiga är väl att inte låta ens fantasi skena iväg med en. Allt annat är ju bra, har ju inte ont i magen och den lille rör sig varje dag. Glad
    har också hört dem där knäppningarna någon gång och de låter lite obehagligt :P
    angående darrningarna så har jag uppfattat att det är när bebis kissar, när den precis kissat klart blir det som en rysning! läste om det i ett annat forum där många upplevt det och flera läkare och bm hade sagt att det var så. :)  
  • Tekla78
    spillerkillern skrev 2012-04-29 12:35:50 följande:
    Skulle springa till bussen igår morse, halkade i gräset och ramlade på magen.. som tur var kom bussen precis när jag klivit upp och jag åkte direkt till sjukhuset där jag jobbar, fick komma till förlossningsavd på en gång, kolla ultraljud, hjärtslag och prover. Allt  såg bra ut och jag blev väldigt lättad. Har inte varit så rädd under min graviditet. Tänker inte skynda mig efter en buss (eller något annat) igen förrän Victor har kommit ut. Ville bara skriva av mig, är fortfarande skakis.

Fy vad läskigt! Skönt att det gick bra! Inga fler springmarcher nu...
  • Tekla78

Darrningar har jag också och jag har också fått konstaterat nyligen att bebisen mår bra. Tänker att det ibland är snabba, otydliga sparkar, alltså åt ett annat håll och att fostervattnet gör att de snabba sparkarna då känns som darrningar... Eller nåt. Vissa spädbarn ryser när de kissar så den teorin är ju också trolig. Min bebbe har hickat nere vid blygdbenet i en vecka nu, men igår kändes det som om den snurrat runt. Fick det bekräftat nu på morgonen då hickarna kom på höger sida, under revbenen. Du som inte känner hickan kanske har bebis med huvudet bak i ryggen eller nära moderkakan?

• MissMurrig

De där darrningarna kan vara när de vaknar eller sträcker sig kanske? Leo gjorde så varje gång han vaknade och sträckte sig när han var 1-2 månader. Kanske det de gör där inne. Min har börjat hicka också, gillar det inte... vet att vissa tycker det är mysigt, jag tycker det är lite störigt, mysigare med riktiga sparkar och stora rörelser.

Då har man gått in i v.31 idag (30+0), bara 10 veckor till dagen D! Hur ska jag hinna allt??? Har 2 stora läxor, 1 uppsats, ett prov, en skolutflykt(veckan innan BF), Leos födelsedag, en jätteloppis jag tänkt ställa ut på, och så vill jag åka till Ullared...  Samtidigt som jag praktiserar på bageriet.

Tiden går för fort nu! Ni med första bebisen tycker säkert tvärtom, det gjorde jag, räknade dagar... Men nu hinner man inte riktigt.. 

• En liten
    MissMurrig skrev 2012-04-30 09:06:08 följande:
    De där darrningarna kan vara när de vaknar eller sträcker sig kanske? Leo gjorde så varje gång han vaknade och sträckte sig när han var 1-2 månader. Kanske det de gör där inne. Min har börjat hicka också, gillar det inte... vet att vissa tycker det är mysigt, jag tycker det är lite störigt, mysigare med riktiga sparkar och stora rörelser.

Då har man gått in i v.31 idag (30+0), bara 10 veckor till dagen D! Hur ska jag hinna allt??? Har 2 stora läxor, 1 uppsats, ett prov, en skolutflykt(veckan innan BF), Leos födelsedag, en jätteloppis jag tänkt ställa ut på, och så vill jag åka till Ullared...  Samtidigt som jag praktiserar på bageriet.

Tiden går för fort nu! Ni med första bebisen tycker säkert tvärtom, det gjorde jag, räknade dagar... Men nu hinner man inte riktigt.. 
    Ja jag tycker som du. Men då min erfarenhet är att helt plötsligt säger kroppen ifrån. Jag var jätte pigg förra gången, åkte längdskidor, jobbade på avhandlingen, jobbade 12-14 timmar om dagen, gick fjällturer och hela köret tills jag en dag vaknade mitt i natten helt uppsvälld och kunde inte böja fingrarna. Sedan var det bara att vara snäll och ligga stilla och vila resten av graviditeten.
    Den här gången är allting nästan klart, vaggan hämtar vi nästa vecka hos svärmor, kläderna är upptagna och inlagda i garderoben, skötbädden är uppsatt.
    Det ända som ska göras är att köpa in alla produkter som
    + blöjor
    + krämer
    + sterila kompresser
    + kolla handduksförrådet
    + tvättlappar (har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ta frotté eller engångs...)
    + bebis strumpor (alla är borta eller ligger i någon annan kartong...)
    + brösläckslappar

Vad mer måste på listan tror ni?
  • anjiali

Bra lista . Skall till Ullared om en vecka och handla lite från min lista. Bör nog skriva ner, minnet sviktar . Nån mer som är klumpig ??? Tappar så mycket saker. Inte bra när man skall hålla saker sterila :o. Började första dagen med att tappa flertalet instrument i golvet. Nästa operation var det dock kirurgen som tappade . Så nu ligger vi jämt.
    Jag känner igen darrningar, känns som en mycket snabb liten steppdans eller fladdrande. Har också undrat vad bebisen pysslar med.
    Igår kväll blev jag liggandes på soffan med värktimer. Fick sammandragningar med menavärk under ett par timmar. Har varit själv med barnen i helgen och mått bra men nog tagit ut mig alldeles :o. Kanske bra att ta ner tempot trots att det kändes ok på dagen. Var inte så kul igår . Men nu är det lugnt igen .

• SaJo81

Prognos från BM idag v 28+4

Sf-mått: 28
    Blodtryck: 111/67
    Järn: 107
    Och sockret har jag glömt nu :p men det var perfekt sa hon:)
    Har gått upp från 65,1 vid inskrivning till 79,7 :s

Svar på tråden Juli bebis 2012