MissMurrig skrev 2012-04-30 09:06:08 följande:
De där darrningarna kan vara när de vaknar eller sträcker sig kanske? Leo gjorde så varje gång han vaknade och sträckte sig när han var 1-2 månader. Kanske det de gör där inne. Min har börjat hicka också, gillar det inte... vet att vissa tycker det är mysigt, jag tycker det är lite störigt, mysigare med riktiga sparkar och stora rörelser.
Då har man gått in i v.31 idag (30+0), bara 10 veckor till dagen D! Hur ska jag hinna allt??? Har 2 stora läxor, 1 uppsats, ett prov, en skolutflykt(veckan innan BF), Leos födelsedag, en jätteloppis jag tänkt ställa ut på, och så vill jag åka till Ullared... Samtidigt som jag praktiserar på bageriet.
Tiden går för fort nu! Ni med första bebisen tycker säkert tvärtom, det gjorde jag, räknade dagar... Men nu hinner man inte riktigt..
Ja jag tycker som du. Men då min erfarenhet är att helt plötsligt säger kroppen ifrån. Jag var jätte pigg förra gången, åkte längdskidor, jobbade på avhandlingen, jobbade 12-14 timmar om dagen, gick fjällturer och hela köret tills jag en dag vaknade mitt i natten helt uppsvälld och kunde inte böja fingrarna. Sedan var det bara att vara snäll och ligga stilla och vila resten av graviditeten.
Den här gången är allting nästan klart, vaggan hämtar vi nästa vecka hos svärmor, kläderna är upptagna och inlagda i garderoben, skötbädden är uppsatt.
Det ända som ska göras är att köpa in alla produkter som
+ blöjor
+ krämer
+ sterila kompresser
+ kolla handduksförrådet
+ tvättlappar (har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ta frotté eller engångs...)
+ bebis strumpor (alla är borta eller ligger i någon annan kartong...)
+ brösläckslappar
Vad mer måste på listan tror ni?