• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Hoppas ni alla mår bra :) nu är det snart maj tiden går fort :) välkomnar v 28 idag med öppna armar.

• Engla80

Trolla, Grattis till en lyckad titt och pojken! Super finna namn :)

Imorgon välkomnar jag v 30 Skrattande Skönt! 

Har börjat få känningar i ryggslut och ischias Obestämd  Gör jag mycke fysiskt kan jag ibland också känna som tryck neråt eller värk i muffen... svårt att förklara. Så nu är det väl bara till att tagga ner ytterligare!! Vill gärna att han stannar där inne i minst en 5 veckor till i alla fall, gärna 7-8 också men sen är han välkommen att titta ut.

Vad gäller sparkar så är lillebror ganska stilla och rät som det är så TJONG!!! Kommer kanske 1-2 sparkar helt oförberett och sen efteråt lite puffar. Kommer nått varje dag men inte hela tiden. Oftast kommer det på förmiddagen när jag, som nu sitter vid datorn, och sen när jag går o lägger mig.

• EllaBella02

Välkomnar v 31 idag!  V 30+0.
    Bara 70 dagar kvar nu, och 75% av graviditeten gjord... : )

Det rör sig ganska mycket i magen till och från, men vissa dagar är lugnare och andra lite mer fart på. Ska och kolla blodtrycket igen imorgon för att se om det håller sig nere, sen ska vi träffa en läkare på fredag för att se om han vill att jag ska gå på extra kontroller pga blodtrycket som har varit lite upp och ner.. : )

Ha en bra valborg tjejer! : )

• spillerkillern

Skulle springa till bussen igår morse, halkade i gräset och ramlade på magen.. som tur var kom bussen precis när jag klivit upp och jag åkte direkt till sjukhuset där jag jobbar, fick komma till förlossningsavd på en gång, kolla ultraljud, hjärtslag och prover. Allt  såg bra ut och jag blev väldigt lättad. Har inte varit så rädd under min graviditet. Tänker inte skynda mig efter en buss (eller något annat) igen förrän Victor har kommit ut. Ville bara skriva av mig, är fortfarande skakis.

• EllaBella02

Vissa appar tar inte hänsyn till att det är en extra dag i feb i år. Tror det är därför. : ) Men jag orkar inte räkna efter exakt vilken som stämmer : ) Mina två appar byter vecka idag så då får det bli så : )

• Charlottetott

Hicka kände jag när jag väntade sonen, kände de väldigt ofta. Nu är jag i vecka 30 och har inte känt de än enda gång. Ligger den på annat vis eller va beror de på... De är väl ändå hicka dom får när dom tränar lungorna!

• Trolla75
    Charlottetott skrev 2012-04-29 14:40:04 följande:
    Hicka kände jag när jag väntade sonen, kände de väldigt ofta. Nu är jag i vecka 30 och har inte känt de än enda gång. Ligger den på annat vis eller va beror de på... De är väl ändå hicka dom får när dom tränar lungorna!
    Ja det är väl så att dom dricker fostervatten och det pressas väl även ner i lungorna som träning inför andningen...
    Min knodd hickar hela dagarna, nätterna är tack o lov väldigt lugna!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-04-27 20:05:35 följande:

Vart hade du din moderkaka?
    Jag har denna gång i framvägg och jag känner minimalt av några rörelser... mot mina tidigare graviditeter då jag har haft i bakvägg och då känt mycket mer...

Tror ändå inte det är något att oroa sig för, de har ju sina olika tillväxtperioder och då sover de mer eller mindre.
    Men ändå bra att du kollar upp det!

Min moderkaka ligger upptill, åt vänster, så den ligger inte ivägen alls. Har läst att man kan känna lite mindre rörelser efter v:29 då det börjar bli trångt i livmodern, men eftersom detta är mitt 4e barn så är den ju redan så uttänjd, så det borde finnas hur mycket plats som helst. Känner ytterst lite varje dag, BETYDLIGT mindre än för en vecka sedan, så det känns ändå skönt att få kolla att hon mår bra.
  • snoffsan08

Härligt med en till milstolpe avklarad för vissa (v:30)
    Jag får vänta 1 vecka till på den milstolpen Flört 

Svar på tråden Juli bebis 2012