• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Och hjärtljuden låg på 154 så det var fint med :)

Nästa tisdag är det UL för att kolla moderkakan!

• Sladdis

Var på glykosbelastning idag. Blä!!! Värdet blev 7,5. Har ingen aning vad det betyder men det blev godkänt iaf!:) HB var 123 så det var också godkänt och jag kan fortsätta att bara ta en Niferex varannan dag. Sf-måttet ligger fortfarande på mittlinjen och hjärtljuden var ua. Har bara ett problem nu och det är sömnen. Jag vaknar vid tre varje natt och kan inte somna om. :(

• Bragdoll
    Sladdis skrev 2012-04-30 15:55:55 följande:
    Var på glykosbelastning idag. Blä!!! Värdet blev 7,5. Har ingen aning vad det betyder men det blev godkänt iaf!:) HB var 123 så det var också godkänt och jag kan fortsätta att bara ta en Niferex varannan dag. Sf-måttet ligger fortfarande på mittlinjen och hjärtljuden var ua. Har bara ett problem nu och det är sömnen. Jag vaknar vid tre varje natt och kan inte somna om. :(
    Ska också på glukosbelastning. Det är vidrigt och jag önskar jag slapp. Varför fick du göra det?
    Jag måste göra det för att mamma och bror har diabetes typ 1. De vågar väl inte ta några risker, men guuuud vad jag önskar jag inte behövde :( 
    Senaste sockret låg på 7.1, hoppas det blir bra på belastningen också.. urk.. 
  • Sladdis

I Ystad "måste" ALLA göra det. Glöm för guds skull inte en citron. Den gör det lite mer uthärdligt. Hoppas dina värden är ok!:)

• LitenR
    Bragdoll skrev 2012-04-30 17:24:47 följande:
    Ska också på glukosbelastning. Det är vidrigt och jag önskar jag slapp. Varför fick du göra det?
    Jag måste göra det för att mamma och bror har diabetes typ 1. De vågar väl inte ta några risker, men guuuud vad jag önskar jag inte behövde :( 
    Senaste sockret låg på 7.1, hoppas det blir bra på belastningen också.. urk.. 
    Jag tyckte inte att glukosbelastningen va nå farlig alls.
    Var ju bara två muggar sött slisk man måste dricka, kallt va det och smakade hallon. Hade föreställt mig något mycket värre :)
    Värre va att bara sitta och vänta och få tiden att gå mellan blodproverna :)   
  • Feah

Tack ToKar och chess07 för förklaringarna kring knäppningarna och darrningarna! Det känns lugnande.  Glad

Jag har skrivit ner hur mycket jag väger varje vecka och plottat min viktkurva i ett diagram i Excel. Ser ut som om jag kommer gå upp 25 kg, vilket är ca hälften av min normalvikt! Hua... Pallar man verkligen att gå med så mycket extravikt?

• snoffsan08

Hi hi hi, ja, det gör man . Jag har gått upp ca 30kg med varje barn och det är ca hälften av det jag väger i normala fall. Det är tungt som 17, men det går.

Har en sån där jobbig natt igen då jag vaknade vid 3 nånting och inte kan somna om. Min nästäppa är  rentutsagt förj*vlig just nu. Har även ont i halsen. Gubben har smittat mig.Han ligger och hostar hela dagarna och halva nätterna igenom. Låter som om han ska hosta upp hela maginnehållet när han tar i som han gör.

Nu får vi nog börja ta det lite lugnt tjejer och inte försöka vara superkvinnor. Jag har ju iofs inte gjort annat på bra länge, men läser att vissa verkar ta ut sig lite för mycket emellanåt. Lyssna på era kroppar så ni inte får lida efteråt.

Kram på er!! 

• enilorac81

Det här med att sova en hel natt har jag glömt hur det var. Kanske lika bra att kroppen vänjer sig...

Angående vikt så väger jag mig bara när jag är hos min barnmorska, sen inskrivning har jag gått upp 10kg och är idag i vecka 31 (30+0)...blir "spännande" att se hur mycket till man går upp de sista veckorna.

• anjiali

Sova en hel natt gör inte jag heller . Tidigt på morgonen vaknar jag gång nummer två för att kissa och sen vaknar alltid bebisen efter det :D då går det inte somna om. Å andra sidan somnar jag nio på kvällen. Kul sällskap för mannen hihi....

Legat och skrivit listor nu på morgonen på vad som skall inhandlas till bebisen. Oj oj !!!! Det blev en lång lista! Har bara två par klädet, bildstol, säng och madrass och vagn . Fattas en del saker och mycket små saker. Började även skriva ner vad man skall ha med i förlossningsväskan .
    Lite tidigt kanske. Men skall inte packa den än . Har inte ens sakerna ännu. Skall till Ullared om en vecka och handla "lite".
    Fick sådan enorm längtan efter min bebis när jag gjorde listorna.

Har ni börjat planera eller packa ? Har ni köpt allt ???

• MissMurrig
    anjiali skrev 2012-05-01 07:36:53 följande:
    Sova en hel natt gör inte jag heller . Tidigt på morgonen vaknar jag gång nummer två för att kissa och sen vaknar alltid bebisen efter det :D då går det inte somna om. Å andra sidan somnar jag nio på kvällen. Kul sällskap för mannen hihi....

Legat och skrivit listor nu på morgonen på vad som skall inhandlas till bebisen. Oj oj !!!! Det blev en lång lista! Har bara två par klädet, bildstol, säng och madrass och vagn . Fattas en del saker och mycket små saker. Började även skriva ner vad man skall ha med i förlossningsväskan .
    Lite tidigt kanske. Men skall inte packa den än . Har inte ens sakerna ännu. Skall till Ullared om en vecka och handla "lite".
    Fick sådan enorm längtan efter min bebis när jag gjorde listorna.

Har ni börjat planera eller packa ? Har ni köpt allt ???
    Nja vet faktiskt inte om jag köpt allt. Har ju massa saker sedan tidigare. Men väntar på min vagn och babyskydd som jag ska få av min kusin.. En stor grej som vi inte har köpt som ska köpas innan är en BIL! 

Men ska nog köpa en amningsnapp för säkerhetsskull. Vill inte sitt där en natt igen när mjölken runnit till och inte kunna amma (mina bröstvårtor blir väääldigt korta och barnet kan ha svårt att få tag då), men då ska jag köpa den mjukaste och kortaste som jag hittar, så det inte blir så stor skillnad på nappen och den riktiga bröstvårtan.

Har en liten låda i en garderob i hallen med bebisens grejer, sånt som man köpt eller fått från baby-boxar mm. När man ansökta om Vi föräldrar på deras hemsida, fick man ju ett välkomst paket med rabbatter mm, och bl.a. en gratis body på kapp ahl och en för halva priset. Köpte en fin body och matchande byxor, och blev medlem på samma gång, då fick man typ 50kr som välkomstrabatt, så jag betalade 10kr för hela setet Den ska med till BB iaf, det blir "första outfiten". 
    Resten ligger på vinden, får dra ner allt snart och börja plocka och tvätta. Men tänker att storebror kommer att stöka till allt jag fixar ändå. Och har inte plats för allt än. Min pappa håller på och ska fixa nya hyllor til vår fast garderob från 50-talet, så vi ska få plats med alla sängkläder och filtar mm, min son har sitt i sitt rum, men där behöver bebisens grejer vara... Börjar känna stressen.

Svar på tråden Juli bebis 2012