• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-05-01 08:12:06 följande:
    Nja vet faktiskt inte om jag köpt allt. Har ju massa saker sedan tidigare. Men väntar på min vagn och babyskydd som jag ska få av min kusin.. En stor grej som vi inte har köpt som ska köpas innan är en BIL! 

Här är det också den "lilla" saken BIL som ska köpas innan bebis kommer, vi har haft en sån j*vla otur om man får uttrycka sig så att vår v70 gav upp för två månader sen, så illa så motorn skurit sig....fick sålt den för hela 10.000 :S sp just nu kör vi runt hela familjen i vår "pendelbil" en Ford Focus, den e ju visserligen en jättefin bil och inte jätteliten heller men 3 barnstolar kan vi bara glömma!!!
    Vi har bestämt oss för att köpa en Ford S-max denna gången i alla fall men vi inväntar skattepengarna som vi tänkte ha som del av betalningen =)

Annars ska vi nog bara köpa juniorsängar till killarna så lill*n kan få en av spjälsängarna och så sånt där som blöjor och så....allt annat finns antinen kvar sen killarna var små ellr så har vi köpt =)

• nilepile89

Nu har vi äntligen fått köpt oss en riktig familje bil igen :) nu behövs det ju babyskyddet då. Men vilken lättnad att äntligen va med kombi igen. Nu behöver jag köpa småsaker som tvättlappar olja salva. Och kläder såklart :) hur ser det it med era shoppingar??

• Bragdoll
    LitenR skrev 2012-04-30 20:17:34 följande:
    Jag tyckte inte att glukosbelastningen va nå farlig alls.
    Var ju bara två muggar sött slisk man måste dricka, kallt va det och smakade hallon. Hade föreställt mig något mycket värre :)
    Värre va att bara sitta och vänta och få tiden att gå mellan blodproverna :)   
    Här smakar det inte hallon, men det spelar inte så stor roll. Det är själva sockret som är problemet, jag tycker det är så fruktansvärt äckligt med alltför sötsliskiga saker som saft och sylt och annat päck.. det vänder sig i magen på mig. Spyr man under belastningen måste man ju göra om eländet.. tycker det känns rätt o-kul faktiskt :(
  • snoffsan08
    nilepile89 skrev 2012-05-01 09:48:10 följande:
    Nu har vi äntligen fått köpt oss en riktig familje bil igen :) nu behövs det ju babyskyddet då. Men vilken lättnad att äntligen va med kombi igen. Nu behöver jag köpa småsaker som tvättlappar olja salva. Och kläder såklart :) hur ser det it med era shoppingar??

Vi har allt utom bad balja nu. Känns skönt. Vi har inget badkar hemma och vasken är för liten, så en badbalja måste vi införskaffa oss. Känns inte som nån panik med det dock. Har fått mycket blöjor, våtservetter och oljor mm mm i gratis boxarna som man hämtat ut. Har köpt lite kläder, men har kvar MASSOR efter mina andra barn.
  • anjiali

Kanske borde hämta hem några gratisboxar jag med . Är det från babyproffsen och apoteken ni hämtat boxar ???

Låter som de flesta har en del förberett. Vi fixa kombi i november, innan vintern. Våran lilla clio hade inte fixat en vargavinter till .

• SommarDahlia

Vi har fortfarande inte förberätt nånting mer än att jag har handlat två par shorts och en bodysuit som är alldeles för stor i sommar. Nu har vi ju mkt kvar sen innan som vagn, skötbord, babyskydd, lite kläder osv men vi har inte fixat med någon alls. Har inte inte tagit ner något från vinden eller börjat tvätta upp gamla bebiskläder, Tänkte börja fixa med sånt när jag är färdig me skolan fast då är jag i v. 36 så jag hoppas jag orkar.

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • snoffsan08

OJ, tror du att du orkar med det så sent SommarDahlia? Du kanske mår jätte bra och inte lider av så mycket krämpor?

Jag är JÄTTE glad att jag är klar med allting, hade inte orkat fixa med babykläder och liknande nu eller mot slutet.

anjiali skrev 2012-05-01 12:13:51 följande:
    Kanske borde hämta hem några gratisboxar jag med . Är det från babyproffsen och apoteken ni hämtat boxar ???

Låter som de flesta har en del förberett. Vi fixa kombi i november, innan vintern. Våran lilla clio hade inte fixat en vargavinter till .
    Ja, hämta ut så många boxar du kan Flört Dom e ju gratis.

• saramy

Vi har målat barnkammare och håller på att bestämma vad vi ska ha för möbler. De kommer vi att beställa och få levererade till dörren. Jag vill gärna dra ut lite på shoppandet eftersom det är mysigt.

• SommarDahlia
    snoffsan08 skrev 2012-05-01 16:32:54 följande:
    OJ, tror du att du orkar med det så sent SommarDahlia? Du kanske mår jätte bra och inte lider av så mycket krämpor?

Jag är JÄTTE glad att jag är klar med allting, hade inte orkat fixa med babykläder och liknande nu eller mot slutet.

Ja, hämta ut så många boxar du kan Flört Dom e ju gratis.

Nja, jag mår fortfarande illa en del även om de e bättre än för några veckor sen.
    Vi ska inte fixa nåt barnrum eftersom vi ska flytta i höst så bebis får bo hos oss sälänge å eventuellt längre. Barnvagn å babyskydd ligger inte på vår vind utan hos mina föräldrar så dom kan komma med det nån vecka innan BF eller så får dom komma å lämna babyskyddet när vi åker in på förlossning. Spjälsängen får karln sätta ihop om några veckor så egentligen behöver jag nog bara tvätta upp bebiskläder å köpa lite nappar å blöjor. Men de känns som jag har glömt massor ändå...

Vad har ni köpt/fixat förutom de jag skrev? Lider kanske av gravidminne :)

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • anjiali

Min lista är rätt lång. Men vi har ju som sagt inte sparat något från våra två flickor. Vi trodde vi var klara med barn och gav bort allt

Svar på tråden Juli bebis 2012