• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • LitenR
    Bragdoll skrev 2012-05-01 09:50:58 följande:
    Här smakar det inte hallon, men det spelar inte så stor roll. Det är själva sockret som är problemet, jag tycker det är så fruktansvärt äckligt med alltför sötsliskiga saker som saft och sylt och annat päck.. det vänder sig i magen på mig. Spyr man under belastningen måste man ju göra om eländet.. tycker det känns rätt o-kul faktiskt :(

Aha. Ja då e de ju lite värre om man har svårt så.
     JAg hade hört av alla att det skulle va så hemskt och äckligt så jag förberedde mig på det värsta. Kan ju inte påsttå att de va gott heller men var lättad över att det inte va värre och att det var så liten mängd också :)
  • FruSandra

Inatt vaknade ja (som vanligt) vid 3 tiden. Dock med en smärta rakt på fittbenet och i högra höften, så ja trodde ja skulle dö en smula... Men när ja vände mej om blev de bättre och efter ett tag försvann de.. I min vildaste (?) fantasi fick ja för mej att babyboy kanske höll på att fixera sig..
    Men nu tror ja inte se längre.. Dock tycker både ja o maken att magen sjunkit ner en del. Men vet inte...
    Ja undrar Såå vad denna smärta va!
    De va lixom inte foglossningsont utan på ett annat sätt.. Svårt att förklara..

• JennyL88
    FruSandra skrev 2012-05-01 20:41:35 följande:
    Inatt vaknade ja (som vanligt) vid 3 tiden. Dock med en smärta rakt på fittbenet och i högra höften, så ja trodde ja skulle dö en smula... Men när ja vände mej om blev de bättre och efter ett tag försvann de.. I min vildaste (?) fantasi fick ja för mej att babyboy kanske höll på att fixera sig..
    Men nu tror ja inte se längre.. Dock tycker både ja o maken att magen sjunkit ner en del. Men vet inte...
    Ja undrar Såå vad denna smärta va!
    De va lixom inte foglossningsont utan på ett annat sätt.. Svårt att förklara..
    Ja du den smärtan.. Känner igen exakt de du beskriver.
    Är inge vidare men jag har inte heller klurat ut vad det är. Obestämd
  • EllaBella02

Jag känner också av mer och mer smärta, men hos mig känns det allra mest i ljumskarna faktiskt. När jag har suttit på jobbet då kan jag nästan inte gå alltså. Idag har det även känts lite mer i blygdbenet så att säga. Inte skönt alls : ) Jag tycker också att det börjar bli lite jobbigt med att magen växer så mycket uppåt så att säga. Känns som magsäcken är helt tillplattad snart och halsbrännan har också ökat tycker jag. Men det är bara att bita ihop : )

• MissMurrig

Jag har börjat känna av ett sånt jädra tryck neråt. Som om ungen redan är på väg ut! Hela underlivet känns svullet och ja... som om något redan är halvvägs ute ibland. Mest om jag går långt eller skrattar mycket typ. Så skum känsa, den känner jag inte igen från förra gången. Och jag tror inte han är fixerad och att han faktiskt trycker på nedåt, för han snurrar runt och sparkar åt alla håll fortfarande.

Men faaaasen vad skönt med fint väder! Jag har massa mjuka kjolar och 3/4 byxor och tajts som passar trots magen, och att bli lite brun är inte fel! Mer sol åt folket! 

• MissMurrig
    SommarDahlia skrev 2012-05-01 18:42:27 följande:
    Nja, jag mår fortfarande illa en del även om de e bättre än för några veckor sen.
    Vi ska inte fixa nåt barnrum eftersom vi ska flytta i höst så bebis får bo hos oss sälänge å eventuellt längre. Barnvagn å babyskydd ligger inte på vår vind utan hos mina föräldrar så dom kan komma med det nån vecka innan BF eller så får dom komma å lämna babyskyddet när vi åker in på förlossning. Spjälsängen får karln sätta ihop om några veckor så egentligen behöver jag nog bara tvätta upp bebiskläder å köpa lite nappar å blöjor. Men de känns som jag har glömt massor ändå...

Vad har ni köpt/fixat förutom de jag skrev? Lider kanske av gravidminne :)

Hmm, som sagt, det mesta har vi sedan sist.

Men det som jag känner kan behövas, som vi ska ha hemma iaf. Är:

*Spjälsäng
    *Vagn
    *Babyskydd
    *Blöjor
    *Nappar
    *Flaskor
    *Amningsnapp
    *Uppsamlingskopp
    *Tutt-bindor
    *Våtservetter 
    *Badolja
    *Idominsalva
    *Solskydd till vagn och bil
    *"Boken om mig" 
    *Frottélappar
    *Sängkläder 
    *Filt
    (*Klämmor som man kan klämma fast filt med över vagnen som extra solskydd/insynsskydd)
    *Kläder:
    *Bodys minst 6-7 st
    *Tunna byxor 
    *Strumpor
    *Pjamas
    *Hjälmmössa
    *Solhatt
    *Långärmat
    *Tunn overall 
  • anjiali

Jag kommer få vänta på att magen sjunker tror jag. Det är tredje barnet och då dröjer det säkert. Känns som magen är uppe mellan brösten och härjar :-/.

Idag skall beslutet om gp vara klart. Ringde försäkringskassan i måndags och då hade dom inte börjat med ärendet. Igår var det ju stängt. Undra just om jag kommer höra något idag ???

• EllaBella02
    MissMurrig skrev 2012-05-02 06:26:00 följande:
    Hmm, som sagt, det mesta har vi sedan sist. Men det som jag känner kan behövas, som vi ska ha hemma iaf. Är: *Spjälsäng *Vagn *Babyskydd *Blöjor *Nappar *Flaskor *Amningsnapp *Uppsamlingskopp *Tutt-bindor *Våtservetter  *Badolja *Idominsalva *Solskydd till vagn och bil *"Boken om mig"  *Frottélappar *Sängkläder  *Filt (*Klämmor som man kan klämma fast filt med över vagnen som extra solskydd/insynsskydd) *Kläder: *Bodys minst 6-7 st *Tunna byxor  *Strumpor *Pjamas *Hjälmmössa *Solhatt *Långärmat *Tunn overall 

Bra lista! För oss är det ju första barnet så det är sjukt svårt att veta vad man ska ha hemma och hur mycket. Nu kapar jag listan och ber er lägga till saker som ev. kan ha missats så kan jag ha den som inköpslista sen : ) Hoppas det går bra! Blodtrycksrapporten från i måndags kommer här också. 130/80 +1 på protein. Ska få träffa läkaren på fredag så han får bestämma om jag ska gå varje vecka till barnmorskan och även om jag ska göra en 24-timmarsmätning på blodtrycket. Ni får hålla tummarna att det håller sig nere, både protein och blodtryck : )
  • SaJo81

Härligt med dundervädret på första maj:) njöt i fulla drag med en tripp till Slottsskogen och hem till kompisar för grillning och massa lek och bus för barnen! Fick e go bonnebränna med :p haha!

Min i magen har börjat trycka uppåt mest, revben och magsäck verkar inte ha någon naturlig plats längre....hur ska det bli sen? Har ju 12 veckor kvar :s

Måste dessutom se om jag kan få gå till förrådet på jobbet idag och beställa nya byxor, får nog skaffa såna där heta hängslebyxor att arbeta i för oavsett hur stora byxor jag tar på mig så trycker det obehagligt mot magen (eller nedanför) brukade ha storlek 48-50 ungefär på arbetsbyxorna förut och nu sitter jag här i ett par 56:or.....resultat: väldigt vida, väldigt långa :s haha!

Svar på tråden Juli bebis 2012