• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Kan inte citera från telefonen :-/ så det är svårt att kommentera det man vill :/)

• EllaBella02

Då har jag träffat läkaren. Han sa väl inte så mycket förutom att jag ska hålla koll om jag får huvudvärk eller flimmer för ögonen, då kan det vara havandeskapsförgiftning. Men blodtrycket låg på 130/85 idag och han sa också att de inte behandlar högt blodtryck om undertrycket är lägre än 110. Hade även +1 på urinen idag, men det har jag också haft tidigare. FiSck en ny tid till barnmorskan så då ska jag väl gå varannan vecka nu då om jag förstår dom rätt : ) Bara bebisen mår bra så kan jag stå ut! Ha en trevlig helg brudar!

• FruSandra

Min navel har länge varit nära att "ploppa".
    Den har iaf varit väldigt utstående mot vad den brukar..
    Likaså imorse..
    Men nu när ja titta på min navel har den åkt in igen :O Hur kan de komma sig?

Jag har trott att bebis trycker på att de är därför den ploppar, men bebis e ju kvar där inne.... 

Nån som har nåt bra svar?       

• AnnA1985

Nu får jag ta mig i kragen och följa denna grupp igen, va med när den startades nämligen...
    Någon som drabbats av ordentliga förvärkar än? 

• chess07
    AnnA1985 skrev 2012-05-05 12:19:48 följande:
    Nu får jag ta mig i kragen och följa denna grupp igen, va med när den startades nämligen...
    Någon som drabbats av ordentliga förvärkar än? 
    här är en till som är dålig på att följa gruppen! 

har faktiskt känt av förvärkar några gånger sista veckan, som en molande mensvärk i mage och ut i ryggen som tilltar i styrka emellanåt. har kanske hållt i sig 30-60 min. men de är normalt som ja förstått? :)  
  • AnnA1985
    chess07 skrev 2012-05-05 12:36:36 följande:
    här är en till som är dålig på att följa gruppen! 

har faktiskt känt av förvärkar några gånger sista veckan, som en molande mensvärk i mage och ut i ryggen som tilltar i styrka emellanåt. har kanske hållt i sig 30-60 min. men de är normalt som ja förstått? :)  

Skönt att det är fler än jag ;)

Ja, det är normalt. Åkte in i tisdags för att jag hade haft kraftiga förvärkar i nästan 2 timmar... De ville titta så jag inte hade börjat öppna mig, så vi åkte in, och det hade jag inte som tur va. Mitt i allt elände (kräktes och höll på att svimma när jag låg inkopplad till ctg)   så kommer barnmorskan och säger att läkaren vill göra ultraljud för att titta så att bebis mår bra. Vilket lyckorus när vi fick se henne igen :D <3
  • millifjor

Inga förvärkar ännu, bara en massa sammandragningar typ, så dags o lugna ner sig lite tror jag
    Ska på TUL om 3 veckor så då får vi se vår lilla ännu en gång, det ska bli mys!

• anjiali

En fråga ! Om man känner hicka långt ner i magen, nästan vid blygbenet.
    Hur tror ni bebis ligger då ????

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-05-05 21:25:10 följande:
    En fråga ! Om man känner hicka långt ner i magen, nästan vid blygbenet.
    Hur tror ni bebis ligger då ????
    Med huvudet ner! det är så min lille ligger...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • anjiali

Ååååå hoppas !!! Tänk om jag slipper vändning denna gången. Visserligen kanske bebisen vänder runt igen :-/ bara vecka 31 på tisdag.

Svar på tråden Juli bebis 2012