Hej allihop! Det var ett tag sedan jag skrev, jag har bara inte haft ork och tid... Just nu är jag sjukskriven på 75% tom den 27/5 eftersom jag i princip gick in i väggen. En helg bara kom det och jag bara grät och grät och grät... Jag kände och känner mig till del fortfarande värdelös såväl som mamma, fru och kvinna men även som kollega eftersom jag inte orkar bry mig längre. Jag skäller på barnen för skitsaker, orkar inte lyssna på N´s gnäll (han är 20 mån, vad ska han göra...!), kan inte hantera andras negativa känslor... Blääääää...
Så, nu arbetar jag mellan 8 och 10 varje dag och N är hos dagmamman till 15.15 om dagarna så jag får tid att vila upp mig. Tack och lov att vi går mot varmare och ljusare tider, för jag och barnen mår så mycket bättre av att vara ute, om så "bara" i trädgården.
Min foglossning är lite värre, den sitter i blygdbenet och strålar ibland ner i ljumskarna, särskilt åt höger... Värst blir den när jag har suttit en stund på något mjukt, som en soffa eller fåtölj. Jag har nattligen kramp i höfterna, men jag har kommit på att om jag lägger mig på rygg, drar upp det andra benet (som inte har kramp), och lägger det första benet över det (så som man kan sitta ibland), med ankeln mot knät och sedan försiktigt trycker bort knät på det första benet, så kan jag någorlunda stretcha bort det. Det är dock jobbigt som fan att ligga på rygg... Alltid är det något.
Jag äger ingen våg, så jag vet inte vad jag väger, men sist hos BM vägde jag 74 kg (63-64 när jag blev gravid) och på förlossningen sist vägde jag 75, så jag kommer väl hamna närmre 80 den här gången då... Hoppas bara att lilla E kan äta upp mig (eller ner snarare) som de andra två har gjort.
På måndag ska jag på glukosbelastning och i slutet av månaden på TUL, det ska bli mysigt!
C har varit jätteduktig i helgen och fixat vårt växthus, så nu har vi en hel rad med smultronplantor på utsidan av ena långväggen och förhoppningsvis en lång rad solrosor längs den andra. På båda sidor om dörren har vi blå och rosa förgätmigej och inne i växthuset har vi Kiwi, nätmelon, physsalis, vindruvor, rädisor, sallad, tomat och örter. Nice! Ute i trädgården har vi äpple, plommon, röda och vita vinbär, hallon och blåbär, samt bigarråer så vi är ju näst intill självförsörjande... :o) Eller inte, men gott ska det bli!