• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Charlottetott
    eken skrev 2012-05-02 19:32:42 följande:
    Var det i den här tråden som det skrevs om ngn olja som man skulle börja använda efter v33? Är det ngn som har koll på vad den heter o vad den hade för effekt?
    tror de var denna tråden, läste också. Men va de inte weleda eller va märket heter.. För bristningaar där nere=)
  • froggyL

Imorgon jobbar jag min sista dag! Hurra! Sen går jag på gravidpenning!! Och imorgon går jag dessutom in i vecka 32! Shit vad tiden gått fort nu. Flytten gick bra, men e ju såklart en hel del å fixa med, även på gamla stället....blä! Ska till IKEA i helgen å köpa nån byrå till bebisens rum och annat till andra rum...blir dyrt, men bra :) sen ska jag packa upp :) ska bli så skönt å kul.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • enilorac81

Eken, menar du "förberedelsekrämen"? Om ja så är det wendela förberedelsekräm, som man smörjer in för att mjuka upp mellan benen för att undvika att spricka... Kan enligt förpackningen börja användas efter vecka 34

• Jamtlandstaus

Tiden flyger verkligen fram nu, har nått 30+5. Har bråda dagar på jobbet samtidigt som jag ska lära upp min vikarie som ännu efter två veckor inte fått någon dator (främsta/enda arbetsredskapet) o jobba 75% bara...
    Är jättetrött men har ett hyfsat blodvärde på 111, går ner i vikt, är lite dålig på att äta vilket är väldigt olikt mig Men bebis verkar må bra o knuffar omkring.
    Vi har endast inhandlad barnvagn o babyskydd... ja o en bil som ska rymma både barn o hund o klara terräng året runt.
    På fredag har jag tid hos Frejabarnmorskorna (motsv Aurora) för att prata förlossning. Hade ingen vidare positiv upplevelse förra gången o vill förbereda mig bättre denna gång.
    Är det någon som är nötallergiker o ändå tål mandelolja på så känsliga ställen som nere i snippan?
    Verkar ju som en bra förberedelse annars att smörja för att kanske slippa att spricka!
    Fogarna börjar ömma i bäckenet speciellt när jag tagit i lite för mycket, men det är svårt att veta vart jag ska lägga ribban då kroppen är klenare än jag är van nu, så det är först efteråt som jag vet om det var för mycket eller inte.
    Dom här gratisboxarna som ni hämtar ut, är det bara att fråga på stället eller ska man ha med någon kupong?

• SaJo81

Det är väl den mot bristningar på magen som har mandelolja. Sen finns det ju förberedelsekrämen också till underlivet! Eller pratar alla om olika saker :s :)

Idag går jag in i vecka 30 (29+0) har en egen liten milstolpe om några dagar, 29+3 gick mitt vatten förra gången så där är en dag som jag vill komma förbi intakt, samt 30+1 när grabbarna föddes! Snart där nu ju!

Igår lyxade vi till det ordentligt:) för det första var det ju helt fantastiskt väder ute och för det andra så fick jag glädjande nyheter från jobbet (att jag ska få lön, haha) så vi tog med oss barnen till restaurang hemma och satte oss på uteserveringen vid ån och käkade Plankstek och njöt :) fina grejer....

• anjiali

Finns en tråd som heter gravidboxtips om du kan hitta den. Vet inte riktig om jag kan länka den.

Dom här gratisboxarna som ni hämtar ut, är det bara att fråga på stället eller ska man ha med någon kupong?

Måste man föda Flört jag hade också tänkt att bara skita i det och hoppa direkt till bebis !!! Sista barnet kom nästan i bilen. Kröp iin på förlossningen och skrek. Hade en enda lång värk resan in, inga direkta värkar hemma och journalen från förlossningen var på fem minuter. Blev lite kaotiskt och vääääldigt intensivt. Lillan var tagen och det tog ett tag innan hon kom igång med andningen. Men det gick ju bra. Jag kanske skall tälta utanför förlossningen denna gången hehe.

Ha en fin fin dag där ute och ta hand om era fina magar !!!! 
  • EllaBella02

Alltså jag tänkte mig att smörja min vajayjay med mandeloljan. Jag läste på instruktionerna på förberedelseoljan att den mjukar upp, så pass bra att den kan sätta igång förlossningen och därför ska man inte ha den förrens v 34. Var några speciella oljor som gjorde det, så jag tog mandeloljan istället, men den kanske man inte ska använda i dom nedre regionerna?

Svar på tråden Juli bebis 2012