• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Hur vet man om man har förvärvar? Hur känns de lixom?
    Fan ja känner mej skit dum som inte vet nåt, men de hör e ju första gången ja gått så här långt i graviditeten :S

• Trolla75
    FruSandra skrev 2012-05-05 22:46:54 följande:
    Hur vet man om man har förvärvar? Hur känns de lixom?
    Fan ja känner mej skit dum som inte vet nåt, men de hör e ju första gången ja gått så här långt i graviditeten :Svårtatt förklara... Men när de väl kommer så märker man...
    Svårt att förklara, men när de väl kommer så märker man...
    anjiali skrev 2012-05-05 22:17:16 följande:
    Ååååå hoppas !!! Tänk om jag slipper vändning denna gången. Visserligen kanske bebisen vänder runt igen :-/ bara vecka 31 på tisdag.
    Jo, men känner du av hicken där nere, så kan vi ju hoppas att bebis ligger kvar... Tror inte den vänder upp nu, det blir ju trängre o trängre...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Tekla78
    FruSandra skrev 2012-05-05 22:46:54 följande:
    Hur vet man om man har förvärvar? Hur känns de lixom? Fan ja känner mej skit dum som inte vet nåt, men de hör e ju första gången ja gått så här långt i graviditeten :S

Jag hade inte förvärkar förra gången, men har nog haft denna gång då jag struntat i att vila när jag fått mycket sammandragningar. I så fall skulle jag vilja beskriva det som rytmiskt mensmol, dvs det kommer var 20:e / 10:e / 5:e minut och håller i sig en stund.
  • Tekla78
    anjiali skrev 2012-05-05 21:25:10 följande:
    En fråga ! Om man känner hicka långt ner i magen, nästan vid blygbenet. Hur tror ni bebis ligger då ????

Min ligger också med huvudet ner och jag känner hickan i ljumsken typ.
  • down under

Var hos BM tidigare i veckan och allt såg bra ut..

Sf mått 31 så ligger på den övre linjen..
    Och lilleman låg fortfarande på tvären.. suck! Verkar trivas där.
    Hoppas bara att han vänder sig ner snart, e väldigt jobbigt att ha honom så högt upp..
    Han trycker på min magsäck så halsbrännan är djävulsk och kan knappt böja mig framåt.
    Hjärtljudet låg på 142.   

Ang det här med hickan.. min BM sa förra graviditeten att dom ligger med ryggen där man känner
    hickan som mest..      

• EllaBella02

Välkomnar v 31+0 v32 idag!
    Känns som det rullar på ganska bra nu, även om jag såklart längtar väldigt mycket tills att jag får sluta jobba om 3 veckor! : )

Jag känner också hicka till och från tror jag.. mest ner mot typ precis ovanför venusberget, eller vad det heter.. :)

Vet inte vilket håll min ligger åt faktiskt, men jag ska till barnmorskan på onsdag så jag får fråga då.

Förvärkar och sammandragningar vet jag inte heller om jag har känt . Antar att jag vet vad det är när jag får dom, men ja, än så länge kan jag inte säga att det liksom har dragit ihop sig i magen på mig.

Lite halsbränna som blivit lite värre på sista tiden dock...

Ha en trevlig söndag brudar!!

• anjiali

Tycker att buffandet ändrat karaktär det senaste. Så hoppas det beror på att bebisen ligger med huvudet ner. Fick göra vändning med min andra tös, vilket funkade men är glad om jag slipper denna gången. Hon hamnade i frejkakudde i sex veckor. Det kan ha berott på att hon satt i säte. Så det är ytterligare en anledning till att jag önskar att denna bebis ligger rätt.

Imorgon em skall jag till Ullared och shoppa loss :D. Trodde aldrig jag skulle säga följande. Jag längtar till Ullared :o.
    Nästa vecka jobbar jag bara fyra dagar sen börjar min gp och ledighet. Helt underbart !!!

• SaJo81

idag är jag i v29+3, det var den dagen som mitt vatten gick förra gången så jag kan säga att jag sov väldigt dåligt i natt! men än så länge är här lugnt=)

Haft en underbar fullbokad helg denna helgen med besök hos vänner för grillning i fredags och passade då även på att sniffa på deras lille född i slutet på februari!
    Igår var det grillning hos andra kompisar där tjejen just nu är i v37 =) vilken go stor mage!
    Idag ska vi iväg till svärmors restaurang först, käka lite lunch och låta grabbarna bus leka lite med sin farmor sen ska vi på kalas hos min morbror så då blir det ännu mer god mat och antagligen massa rolig lek för grabbarna eftersom deras sysslingar är med =)  

Svar på tråden Juli bebis 2012