• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Aha...tänkte köpa den där förberedelseoljan med, kan den starta förlossningen alltså? Kanske man kan va väldigt intensiv med den sista två veckorna så kanske bebisen kommer när man "vill" vi har ju BF 19juli och ska på ett bröllop 30juni och ett 4 augusti, hade varit bra om bebisen kommer precis där mittemellan:p haha

• EllaBella02
    SaJo81 skrev 2012-05-03 08:09:05 följande:
    Aha...tänkte köpa den där förberedelseoljan med, kan den starta förlossningen alltså? Kanske man kan va väldigt intensiv med den sista två veckorna så kanske bebisen kommer när man "vill" vi har ju BF 19juli och ska på ett bröllop 30juni och ett 4 augusti, hade varit bra om bebisen kommer precis där mittemellan:p haha

Ja, jag antar att det är det de syftar på. Om du går in på frågor och svar på länken som är högre upp i tråden så står det där. : ) så prova du! :)
  • Charlottetott

Jaha då gjorde jag de extra ultraljudet, och fick säkert reda på att de är en flicka:)
    Hon mådde bra och fortsätter hon sin kurva så kommer hon ligga på 3100 när hon föds.
    Dock var hon inte samarbets villig alls när de kom till 3d bilderna. Fick inga bra bilder alls. Hon låg med huvudet pressat emot att de inte fans något fost4ervatten över ansiktiet (vilket behövs för att kunna se) plus att hon envisades med att ha handen framför ansiktet hela tiden.

Hade läst att många får "rabatt" på priset när dom vägrar visa sig men inte jag.. så de kändes lite surt. Men nu är de gjort nu behöver jag aldrig fundera på de i framtiden eller ångra att jag inte gjort de om de inte blir nått mer barn.

Här är en bild tagen med mobilen direkt på skärmen då jag inte har någon CD läsare i denna datorn så får jag lägga över dem sedan.
    De mörka över läppen är skuggan av handen som hela tiden envisades att vara där...

• anjiali

Läste på nästa vecka i graviditeten. Där står det att nu ökar DIN vikt i snabb takt :-/. (inte bebisens)
    Gahhh har ju redan ökat 14 kilo i vecka 29 ... Inte kan jag gå ut å röra på mig heller utan att ryggen går av. Vill helst inte visa mig ute på byn som det är nu...
    Blir lite smått deppig kan man lugnt säga. Om man ändå kunde träna lite . Baken är dubbel storlek och dubbelhakan är ett faktum.
    Ursäkta gnällandet....

• Bragdoll
    anjiali skrev 2012-05-03 14:40:49 följande:
    Läste på nästa vecka i graviditeten. Där står det att nu ökar DIN vikt i snabb takt :-/. (inte bebisens)
    Gahhh har ju redan ökat 14 kilo i vecka 29 ... Inte kan jag gå ut å röra på mig heller utan att ryggen går av. Vill helst inte visa mig ute på byn som det är nu...
    Blir lite smått deppig kan man lugnt säga. Om man ändå kunde träna lite . Baken är dubbel storlek och dubbelhakan är ett faktum.
    Ursäkta gnällandet....
    Jag har blivit jättetjock. Det är verkligen inte skoj, men skit i det nu. Du är gravid, du FÅR gå upp i vikt. 
    Vissa dagar vaknar jag och känner mig så jävla ful! Fet och ful och äcklig och vill bara stanna under täcket. Men tänk vilken underbar liten krabat som växer därinne. När h*n väl kommit ut, DÅ kan vi börja ta tag i vår vikt. Fram till dess har vi rätt att se ut hur fan vi vill, eller ja.. inte vill :) 
  • anjiali

Du har så rätt, jag skulle ju heller inte vilja vara utan detta. Det är värt det i slut ändan. Man får påminna sig själv att man är lyckligt lottad att få vara med om detta.
    Vissa dagar känns bara lite mer jobbiga än andra.

• millifjor

Äntligen har jag tagit tummen ur och skapat mig en profil här! har följt denna tråd sedan länge men inte skrivit nånting BF 21 juli, första graviditeten, det ska bli skoj, längtar som satan nu att hon får komma ut Cool

• SaJo81

här är en till som känner sig stor och fet! har gått upp 14,6kg sedan inskrivningen och jag hörde någon säga att man går upp ungefär lika mycket EFTER vecka 30 som man gjort på hela graviditeten innan.....ska jag gå upp 30kg allt som allt då???? usch o fy nej det hoppas jag då verkligen inte......

• millifjor

Jag har gått upp tio hittills, är i v 29 nu, o jag vill inte heller gå upp lika mycket efter v 30, men men, vad gör man när man är hungrig

• SommarDahlia

Usch ja, här är en till som inte vill gå upp mer! Har inte ställt mig på vågen på ett tag men de går stadigt uppåt, så mkt vet jag!

Har lite ångest över det faktum att jag ska ut å flyga i v. 35. Tar min examen då och eftersom jag läser på distans så måsta jag lämna skåne och åka upp till Skellefteå i fyra dagar. Jag måste upp eftersom jag har examinationer som ska göras. Känner dock min lite illa till mods över flera saker som att sitta på flygplan 2 h, att vara nästan hela sveriges längd ifrån sambon om det skulle hända något, att jag ser ut som ett skåp och måste göra det inför hela klassen eftersom vi har opponeringar, att jag dessutom svettas som en gris gör inte saken bättre. Usch usch, fast det ska bli kul oxå att träffa klassen och gå ut å äta å fira men guuud så skönt det ska bli när jag kommit hem å bara kan släppa allt å fokusera på att bli mamma igen!

Blir nog Ullared nästa helg för mig. Ska inhandla lite sånt som behövs nytt. 
    amningsbh, gosefilt till bebisen, spjälskydd, amingsinlägg, tunn overall, täcke till vagnen eftersom vi bara haft åkpåse till sonen och det känns lite varmt i sommar.Lite bebisstrumpor och en nässug ska jag försöka få med mig hem oxå.

Hej Millifjor!! 

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012