• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Jag jobbar halvtid nu sen ett par veckor tillbaka, pallade inte o jobba mer än så just nu. Mitt yrke är målare så jag står, går, klättrar i stort sett hela dagarna så det blir rätt tufft för benen och ryggen, och det blir ju inte direkt bättre av att man har foglossning heller

• AAEV

Jag har BF den 29:e juni och kommer jobba fram till 28:e. Jag jobbar halvtid (alltid) och har ett (mestadels) kontorsjobb. Jag har fått sluta med vissa arbetsuppgifter pga magen... När jag vill kan jag jobba hemifrån, nu blir det en dag i veckan men kanske blir det mer framöver.
    Eftersom blivande farmodern är min chef så gör jag lite som jag vill  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • anjiali

Mensvärk, eller öm i nedre delen av magen. Gör ont när bebis rör sig. Öm i korsryggen. Men inte några sammandragningar. Tycker värken är mer eller mindre konstant.
    Är detta förvärkar ???

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-05-09 19:04:24 följande:
    Mensvärk, eller öm i nedre delen av magen. Gör ont när bebis rör sig. Öm i korsryggen. Men inte några sammandragningar. Tycker värken är mer eller mindre konstant. Är detta förvärkar ???

Kan väl vara foglossning, eller? När jag har fått förvärkar har det kommit och gått. Har även ont i fogarna ibland och då känns det mer konstant.
  • anjiali

Känns inte som foglossning. Sitter mer över magen. Har blivit mer att det kommer och går och att magen är hård. Dags att vila ännu mer kanske ??? Skall ringa bm imorgon och fråga.

• EllaBella02

Just det, min bebis har lagt sig med huvudet nedåt. Jag frågade om den skulle stanna där nu, hon småskrattade lite och sa att hon varit med för länge för att lova någonting. De små rackarna kan tydligen om verkligen vill : ) men högst troligt är att den stanna då den ligger långt ner i bäckenet.

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-05-09 21:03:28 följande:
    Känns inte som foglossning. Sitter mer över magen. Har blivit mer att det kommer och går och att magen är hård. Dags att vila ännu mer kanske ??? Skall ringa bm imorgon och fråga.

Ja, nu får du vila så att det inte blir värre. Om det tilltar får du ringa förlossningen och rådgöra tidigare tycker jag.
  • En liten

Ikväll somnade jag direkt kl 8... Jag har en huvudvärk som dånar och allt snurrar. Jag måste vila! Har vaknat då dotter var ledsen. Min man har tagit hand om allt ikväll. Jag är livrädd för att bli sjukskriven. Min kalender på jobbet är knökfull och jag kan bara inte lämna nu! Har funderat på att ställa in ul och barnmorska på fredag för att hinna på jobbet, men det är nog ingen vidare lösning.

• SaJo81

Vecka 30+0 idag:) 10 veckor kvar! Nu är det på riktigt:)

Sommaren är lite på g och magen är i vägen på jobbet! Då vet man att det snart är dax:€

Svar på tråden Juli bebis 2012