• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    millifjor skrev 2012-05-09 17:52:44 följande:
    Jag jobbar halvtid nu sen ett par veckor tillbaka, pallade inte o jobba mer än så just nu. Mitt yrke är målare så jag står, går, klättrar i stort sett hela dagarna så det blir rätt tufft för benen och ryggen, och det blir ju inte direkt bättre av att man har foglossning heller
    Vilken ö var det du bodde på tidigare då?
    Min man blev lite nyfiken när jag berättade om dig. Han har en bror som är 82a. Gick du i Rodengymnasiet?
    Han var nyfiken p om han visste vem du var.

Vad skönt Trolla75 att det inte verkade vara nån fara. Hoppas han vill stanna några veckor till.

Ha ha ha, här dröms det mycket snusk oxå. Har inte drömt så mycket om bebis faktiskt, men häromnatten drömde jag en äcklig, men ändå häftig dröm om henne. I drömmen hade hon knallblå ögon och blond stubb på skallen. Men jag tror att hon kommer vara helt skallig fram tills hon fyller 1 typ, det har mina andra barn varit iaf Glad

Ja, visst är det härligt att tiden rullar på för oss!! Nu går ju vi som ska ha mot slutet in över 30 strecket, SKÖNT!! Är lite avis på er som orkar jobba fortfarande, det har varit drygt att vara hemma sen mitten av december. Men först nu känner jag att jag måste ta det lugnt och inte flänga runt så mycket. Jag måste ju ta smärtstilllande innan jag går och lägger mig för att kunna sova då jag har så ont. Inatt vaknade jag av smärta i höger sida av rygg, skinka, höft, lår och ben och var tvungen att ta två smärtstillande tabletter till. Inge roligt längre det här....        
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-05-09 13:57:20 följande:
    Jag gjorde TUL idag. Allt såg bra ut, envis rackare som inte ville samarbeta.. Han låg lååångt ner i bäckenet.. Ca 1700g så de va ok. Han va tydligen smal..
    Om 2 veckor ska vi tillbaka för att se så han växer enligt sin egna kurva.
    Växer han som han "ska" så borde de bli en 3,5 kg bebis.. Stort tycker ja men ja vet att de är normalt...

Anledningen till mitt TUL e för att magen inte vuxit som den "ska". Sf måttet e endast på 26... O då är ja i v 32...
    Fick med mej 2 bilder också

Vad skönt att allt såg bra ut Sandra!! 3,5kg är en mycket bra vikt Flört
  • froggyL

V33 och 55 dagar kvar. Nu känns det galet nära. Så sakta tiden gick med barn nr 1 men nu...den rusar iväg. Jag hinner knappt med! Igår och idag har det känts som om den fixerat sig. Och jag har börjat få ont, så jag måste lugna mig, men det e ju så svårt nu när man flyttat och har 1000 grejer att packa upp och göra. Idag monterade jag två gardinskenor själv. Upp och ner på soffan/stolen och i taket och borra och skruva...hur jag mår nu? Får skylla mig själv. Ligger iaf och vilar nu, annars kommer bebisen ut snart...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • snoffsan08

Ja, för sjutton gubbar ta det lugnt. Kan du inte vänta med "såna" grejer tills gubben är hemma från jobbet? Så tar du dom grejerna som inte har med att klättra på stolar och grejer att göra när han jobbar Flört

• FruSandra

Idag ska vi på föreläsning på förlossningen.. Ja vet inte om ja glömt de eller förträngt de ;)

• JennyL88

Kan man känna själv att bebis har fixerat sig??!

Jag har en helt "underbar dag" idag.
    Sitter och pluggar till slutprovet i medicinsk grundkurs.
    Mår illa från och till, spänner i magen och sammandragningar.
    så jag springer här hemma mellan bok, dator och toalettenSkrikandes
    Känns bra att klaga lite om sina små problem ibland..
    Känner mig lite som en sur kärring.. fast en ung sådanFoten i munnen

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-05-10 16:26:39 följande:
    Idag ska vi på föreläsning på förlossningen.. Ja vet inte om ja glömt de eller förträngt de ;)

Ja visst ja. Hoppas du känner att du får ut något av det. Vi kände att vi kan vår grej nu Flört Men som förstföderska (som du) så är det nog bra att gå och få lite info. Ha det så trevligt.
  • millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-10 15:22:41 följande:
    Vilken ö var det du bodde på tidigare då?
    Min man blev lite nyfiken när jag berättade om dig. Han har en bror som är 82a. Gick du i Rodengymnasiet?
    Han var nyfiken p om han visste vem du var.

Vad skönt Trolla75 att det inte verkade vara nån fara. Hoppas han vill stanna några veckor till.

Ha ha ha, här dröms det mycket snusk oxå. Har inte drömt så mycket om bebis faktiskt, men häromnatten drömde jag en äcklig, men ändå häftig dröm om henne. I drömmen hade hon knallblå ögon och blond stubb på skallen. Men jag tror att hon kommer vara helt skallig fram tills hon fyller 1 typ, det har mina andra barn varit iaf Glad

Ja, visst är det härligt att tiden rullar på för oss!! Nu går ju vi som ska ha mot slutet in över 30 strecket, SKÖNT!! Är lite avis på er som orkar jobba fortfarande, det har varit drygt att vara hemma sen mitten av december. Men först nu känner jag att jag måste ta det lugnt och inte flänga runt så mycket. Jag måste ju ta smärtstilllande innan jag går och lägger mig för att kunna sova då jag har så ont. Inatt vaknade jag av smärta i höger sida av rygg, skinka, höft, lår och ben och var tvungen att ta två smärtstillande tabletter till. Inge roligt längre det här....        
    Jag bodde på Vätö förut, och jag gick på Roden, gick barn och fritid men bytte yrkesbana för typ 5 år sen då jag tröttnade på att jobba på en förskola helt enkelt

När sjunker magen ungefär? just nu känns det som om hon ligger o trycker ihop mina lungor och revben så jag knappt kan sitta, måste halvligga i soffa, inte för att det direkt är besvärligt jobbigare blir det när man ska äta,hehe
  • froggyL

Hi hi, jo jag borde det. Jag e dock den händige som normalt borrar och fixar, och älskar detta, men jag får lugna mig, helt klart. Buhuuuuuu :(

snoffsan08 skrev 2012-05-10 16:17:57 följande:
    Ja, för sjutton gubbar ta det lugnt. Kan du inte vänta med "såna" grejer tills gubben är hemma från jobbet? Så tar du dom grejerna som inte har med att klättra på stolar och grejer att göra när han jobbar

Läkaren ringde precis. Efter tredje utvecklade kollen av järnbristen, ämnesomsättningen och hur det nu var, så ville hon ta nya och mer prover på mig.jag hade tydligen B12 brist också, och det var nåt fel där. Ska dit den 21:e först dock, men det har ju inte med graviditeten att göra detta fick jag uppfattningen om,utan nåt som alltid funnits där, bara att det hittades nu. Jag har alltid varit trött...onormalt enligt mig, men de har bara skyllt på att det berott på mina depressioner jag haft. Morr!
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Huum ??? Trodde jag gjort ett inlägg här idag men ser det inte :0. Inget viktigt dock, men undra vart det tog vägen eller vart jag skrev det????

Sista arbetsdagen imorgon, är så lättad att jag nästan måste gråta en skvätt. Skall sova i en vecka !!!! Haft en del sammandragningar och värk idag med men mindre än igår.

Svar på tråden Juli bebis 2012