• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Vad skönt för dig!! Såg att du skrev i förrgår eller när det nu var att du inte trodde du skulle orka dom sista dagarna. Har du kommit på hur du ska få dagarna att gå nu då? Flört

• anjiali

I alla fall första veckan som är bokad åt att sova. Nån mer som kan sova hur mycket som helst ???
    Sen hoppas jag kunna rensa och komma i ordning här hemma. Känns som det är kaos i varenda skåp. Boa tror jag det heter . Hoppas på sol och bad.

• Jamtlandstaus

31+5 o börjar bli nervös när jag tänker på förlossningen! Har börjat ta tid på mina sammandragningar o de 40-60 sek känns låååånga, tänk sen när det adderas smärta till dom :-S
    Oroar mig lite även för om förlossningen skulle sätta igång tidigare än beräknat, tänk om min sambos arbetssituation inte hunnit ändrats ännu (han jobbar 50mil bort på veckorna) o han inte är hemma :-/
    Vet att oro inte hjälper men svårt att låta bli...
    Var hos BM idag, SF 30, blodtryck 110/75 o lillan låg nog å sov med en lugn stadig puls på 135 , total viktuppgång +3kg (har gått ner i vikt senaste veckorna). Inget blodvärde togs denna gång.
    Jag känner mig väääldigt trött men mår nog på det hela bra annars.
    Jag jobbar maj månad ut o har sedan semester, längtar efter det! Har det väldigt körigt på jobbet samtidigt som jag lär upp min vikarie o endast jobbar 75%
    Men inom sinom tid väntar en annan tillvaro

• Sladdis

Välkomnar v 32 idag. Jobbar maj ut sen är det semester fram till BF. Vet inte riktigt hur jag ska klara av tre veckor till med foglossningen. Den kommer ju inte att bli bättre ju. Jag har kontorsjobb så när jag väl är där och inte rör mig så mycket så är det ganska ok. Det värsta är att ta sig till och från jobbet. Varje steg känns som om en kniv skär in i höften. Gnäll, gnäll. Annars känns allt bra och jag är i stort sett färdigshoppad. Plastad frotté och underlakan till sängen är allt som är kvar nu. Imorgon är det äntligen fredag så jag säger redan nu: trevlig helg på er tjejer. :)

• En liten

Hej. Jag ska på UL i morgon. Ska be att få godkännande att jobba tre veckor längre än uträknat. Ska även be om papper till sjukhuset så jag kan skriva in mig och boka tid med anestisist läkaren.

Jag har fullt av sd men idag gör det inte ont och jag kan pinna på emellan åt.

• SommarDahlia

Jag läser ju, på distans dessutom så jag har ju "jobbet" hemma så att säga. Håller på med det stora arbetet nu sen har jag en kort kurs kvar sen är det upp å göra lite examinationer sen tar jag examen den 31, eller egentligen den 10e juni men kommer va klar den 31e så sen ska jag bara njuta! Sonen ska va hemma från att jag är färdig tills v 34 tror jag så jag ska nog ha å göra :)

Har plockat ner å tvättat sonens kläder i stl 50/56 och 62 nu och tur va det för jag upptäckte att han typ hade 3 par byxor, många bodys men INGA kortärmade (han föddes i oktober) så på lördag blir det ullared för att köpa byxor å kortärmat till bebisen, å såklart lite annat bebisgrejs som kan behövas! 

Nu säger jag att det är 1½ månad kvar till det är dags! enligt uträknat är det lite till men jag vägrar ställa in mig på att gå fullt ut eller över utan är helt säker på att bebis kommer iaf en vecka innan utsatt datum :) Jag lever lite i min egen bubbla men det struntar jag i, jag gick inte över förra gången å tänker inte göra det nu heller, haha. 

Ska bli roligt när alla pluttarna kommit å se hur BF listan ändras. Här ligger nog utöver julibebisar både några juni- och augustibebisar oxå och gror.

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • FruSandra

FroggyL
    Jag har Också B12 brist.. Jag hade så lågt så jag tappade synen på mitt ena öga... O de va så lågt så ja fick börja med injektioner.. Nu äter ja en tablett om dagen och kommer få göra de resten av mitt liv...
    O synen har inte blivit helt återställd heller...

• froggyL

Usch då, fru Sandra, inget kul. Gissar att mina magproblem å depression kan va del av symptomen. Jag har fått glasögon i år, undra om det kan va samband också. Hmmm. Läste en del om det och vissa saker kan ju bli bestående... Dumma läkare som ville vänta så länge. 21 juni! Evigheter!!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Jag har inte fyllt i bf-lista. Kanske jag skall göra ??? 16 juli enligt ul. 12 juli enligt mig. Vet när jag hade ägglossning och vi hade bara mys då. Har även med de andra barnen känt ägglossning och prickat på ett försök. Min uträkning har stämt med de andra två barnen fast dom flyttat mig en vecka framåt på ul. Alltså har jag fått vecka 39. Får se om det stämmer tredje gången (gillt).

Svar på tråden Juli bebis 2012