• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Vicki123

Hej Preggos!
    Är ni också jättevarma? Nu har vi bärmebölja i Gbg och jag kokar på kvällarna. Ngn som har förslag på ngn liten fläkt man kan köpa. Hur fixar ni värmen?
    Kramar

• EllaBella02

Jag är helt genomsvett hela tiden typ. Vet inte hur man ska svalka sig på bästa sätt faktiskt. Inatt och igår har jag varit jättenojjig för att bebisen rört sig mindre än vanligt. Alltså den rör sig någon gång i timman kanske, men jag tycker det blev mindre liksom. Nu på morgonen så var hon lugn med några enstaka rörelser men nu var hon vaken från typ 10 över 9 till nyss typ och rörde sig mer aktivt. Det jag nojjar över är ju att alla säger att man ska kontakta BM vid minskade fosterrörelser medans andra säger att det är ingen fara om man känner dom varje dag, så vad ska man gå på? Instinkten kan jag inte riktigt lita på då jag ofta tänker oroliga tankar om allt : ) Hur tänker ni för att inte oroa er?

• enilorac81

EllaBella2, känn efter lite mer under dagen och tycker du bebisen rör sig anorlunda/mindre ring din BM/BB för tycker det är bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite, eller hur

• anjiali

Jag tycker inte du skall gå på nått. Jag tycker du skall ringa och fråga istället.,dom finns ju där för oss och våra frågor, eller hur ??? Tycket du skall ringa hellre för ofta än för lite. Tror inte du behöver vara orolig.

• EllaBella02

Ja, nu har hon rört sig lite till så jag avvaktar under dagen och ser hur det blir. Tack för hjälpen!

• Charlottetott

Har ni problem eller erfarenhet av fogarna??
    Jag hade inga problem med fogarna när jag väntade min pojk men nu har jag haft ont men kunnat hålla de på okej nivå sålänge jag går försiktigt korta sträckor.

Men i morse fick min son på 2,5 år upp grinden på baksidan och smet (samtidigt som han släppte ut hunden som också tog sig en sväng om) Och min son är ett trotsmonster utan dess like så han satte fart och kuta, när jag fått in hunden var de bara att springa efter pojken och nu har jag pajjat fogarna helt. Gjorde så ont att jag började gråta och jag kan inte ställe mig eller gå utan stöd.

Jag som skall till gekås imorgon!!! SKIT OCKSÅ.. tror ni de släpper? känner mig helt handikappad nu..  
    Sjukgymnasten svarar lägligt inte, funderar på att bara åka dit.. om jag kan ta mig ut till bilen vill säga,.. 

• EllaBella02

Fy va jobbigt! Vila så mycket du bara kan idag, så kanske det är bättre tills imorgon. Håller tummarna för det i alla fall. Jag är dock sjukt avis på dig som får gå på Gekås. : )

• Charlottetott
    EllaBella02 skrev 2012-05-23 10:31:21 följande:
    Fy va jobbigt! Vila så mycket du bara kan idag, så kanske det är bättre tills imorgon. Håller tummarna för det i alla fall. Jag är dock sjukt avis på dig som får gå på Gekås. : )
    Jaa jag hoppas de... jag vill med åka till gekås men som de är nu kan jag ju inte ens ta mig runt i hemmet utan stöd. Går som jag har en stock mellan benen ^^ Shit va ont de gör...!!!!!! 
  • Sladdis

Idag blev jag sjukskriven. Skulle bara jobbat denna veckan och nästa för att sen ha semester fram till BF. Har ischias på höger sida och kan knappt gå.:( Jag som såg fram emot semestern och allt som jag skulle göra då. Det tar en del glädje från fixandet och förberedandet när det skär som en kniv i höften varje gång man rör sig. Tänkte gå små rundor i det underbara vädret men det kan jag ju också glömma. *gnäll, gnäll*.

• EllaBella02

Fy, vale. Jag har mest ont i ljumskarna faktiskt, och det värsta med det är att det är omöjligt att dra alla mattor rätt igen med foten när hundarna har haft race härinne : ) Är med sjukskriven och det skönaste är ju att allt kan ta sin tid och man har inga tider att passa, så du kan kanske bli bättre nu när du får vila dig lite. Pratade med min BM nu också om hur bebisen rörde sig, och nu känner jag mig mycket lugnare :) Tänk om man kunde slappna av lite nu och inte oroa sig så mycket. Men jag antar att det är lite så med första eftersom man inte har någonting att jämföra med : )

Svar på tråden Juli bebis 2012