Sladdis skrev 2012-05-23 18:58:56 följande:
Snoffsan08: Ringde min VC som har ett eget team sjukgymnaster och då kunde jag få en tid i mitten/slutet av juni (!!!). Jag tackade nej och ringde en privatklinik och fick tid direkt. De samarbetar med landstinget så det är vanlig taxa. Jag ska få låna ett bälte av en kompis men jag vet inte om det kommer att hjälpa för jag har inte foglossning utan ischias. Men det är ju värt att testa.
Håller tummarna för att tösen vänder sig själv så du slipper vändning. :)
Jaha, har du "bara" ischias? Då kanske inte ett bälte hjälper

Men det är ju värt ett försök ja som sagt. Har du haft problem med det förut oxå? Ja, du ser! Helt sjukt att det är såna vänte tider. Tur att du fick en tid på annat håll.
Ja tack, det hoppas jag med.
Har du funderat nåt mer över amningen förresten? Jag känner mig helt förvirrad, känns inte alls bra.
Jamtlandstaus skrev 2012-05-23 20:42:43 följande:
Snoffsan, hoppas verkligen att hon vänder på sig!! Det ska finnas vissa "gymnastiska" rörelser som man kan prova själv för att få barnet att spontanvända sig, går säkert att googla fram
Jag nojar oxå för att min lilltös ska vända huvudet upp... Men än så länge så verkar hon ha huvudet nedåt *peppar, peppar*
Jag födde ju sonen i säte då jag tyckte vändningsförsök verkade så otäckt, men om även lilltösen nu får för sig att vända på sig så gör jag ett vändningsförsök - som att välja mellan pest eller kolera känns det som.
Men usch då!! Hur gick det att föda i säte? Propsade inte läkarna på att du skulle vända? Dom vill väl helst inte förlösa barn i säte? Hoppas flickan din ligger kvar som hon gör.
anjiali skrev 2012-05-23 21:49:11 följande:
Snoffsan ; jag har också en vändning i bagaget som lyckades och vill inte ha en till. Var hos bm igår och då var huvudet ner. Han knappt komma hem och bebis bökade som tusan, sen kände jag hicka högt upp i magen så förmodligen vände bebisen sig. Men den fortsatte att böka hela kvällen och idag kände jag hicka långt ner igen. Så jag vågar inte hoppas än.
Jag vill också DANSA och träna. Har försökt göra lite moves här hemma. Ser rätt komiskt ut :D
Ja, då vet du vad jag pratar om, ingen höjdare, men väljer nog det framför en sätes förlossning eller KS iaf. Jobbigt som sjutton att inte veta. Hoppas du slipper en vändning till!!
Tekla78 skrev 2012-05-23 23:35:53 följande:
Snoffsan, synd att du har bäckenproblem, annars finns en yogaställning som är bra för att bebis ska vända sig själv. Ligg på rygg med knäna upp(ca höftbrett isär), sen lyfter man på rumpan och står på skuldror och fötter. Stå så länge du orkar, gärna 15-30min per dag. Tyvärr är det nog ingen snäll position för bäckenet

Tack så mycket för tipset!! Ska nog försöka iaf, får se vad bäckenet säger om det. Står jag typ som i brygga då, nästan?