• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    froggyL skrev 2012-05-21 21:31:09 följande:
    Vill också få gå på TUL...! Orättvist. Jag har fått sån fruktansvärd halsbränna. Vad e bäst. Hade flytande gaviscon förra graviditeten, men det e ju vidrigt. Finns ju tuggtabletter också. Undra om jag fixar det. Vad tycker ni e bäst/godast....?
    Mamma till Linnea 2008-01-04

Jag tycker att Novalucol tuggtablettet smakar helt ok och hjälper bra också. Gaviscon tugg växer i munnen.
  • Tekla78

Trodde att min bebis hade halkat ner i bäckenet, men han var fortfarande helt rörlig och ovanför bäckenet. BM sa att om bebisen väl hittat med huvudet neråt brukar den tycka om att ligga kvar så även om man såklart inte vet säkert att det blir så. Frågade även om urinprov som vi diskuterat och hon sa att om man känner sig infektionsfri och har normalt blodtryck behöver hon inte ta det om man inte gärna vill själv förstås.

• vermilion

Jag läste att vattenmelon skulle hjälpa mot halsbränna. Har inte provat men det kan ju vara värt ett försök för finns det nåt godare? *dreggel*

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion

Alla här är förstår klara med allt redan? Jag köpte vagn först igår jag.. Och sängen beställde jag i förrgår.
    Har ju inte fixat nåt alls. Tror stenhårt på att ingen tittar ut innan BF. Min första var 18 dagar sen, min andra sattes igång på BF. Hoppas jag har lite fel iaf för jag drunknar redan i svett här...

• ToKar
    vermilion skrev 2012-05-22 08:42:28 följande:
    Alla här är förstår klara med allt redan? Jag köpte vagn först igår jag.. Och sängen beställde jag i förrgår.
    Har ju inte fixat nåt alls. Tror stenhårt på att ingen tittar ut innan BF. Min första var 18 dagar sen, min andra sattes igång på BF. Hoppas jag har lite fel iaf för jag drunknar redan i svett här...
    Jag har egentligen inte så mkt att göra innan bebis tittar ut. Tvätta kläder och packa bb-väskan. Allt annat har vi redan. Vi tänker handla babykläder när bebisen tittar ut istället, om det är nåt som fattas... Då är det juli-rea!! Väldigt passande.

Skruva ihop spjälsängen gör vi nog efter att bebisen är född. Den användes inte speciellt mycket första året ändå.. så det är verkligen ingen brådska. MEN, jag har funderat på att införskaffa en bättre babyvakt, har en från IKEA men den tar liksom inte upp alla ljud. Men vi får se... Solig  

Jag har precis införskaffat blöjor, torra tvättlappar, salvor, nappar och smågrejer. Tycker det är skönt att ha hemma. Senast saknade jag bröstvårtssalvan men den ska med i bb-väskan denna gång!! jag klarar mig inte utan den B-)  
  • EllaBella02

Jag är inte heller klar med någonting. Vagn har vi köpt och den står hemma, babyskydd har vi köpt begagnat av ett par kompisar, och det hämtar jag i slutet på veckan. Men annars är planen att vi ska börja när det är typ 4 veckor kvar, så kan man ta lite varje vecka : )

• anjiali

Hemkommen från bm. Allt var bara fint. Låg på 31 i sf mått så det har lagt sig på medelkurva istället för övre kurvan som tidigare. Hjärtljud var 136, lägre än jag haft med tidigare barn tror jag.
    16 kilo plus :-/....
    Men bäst av allt !!! Huvud neråt (än så länge) hoppas bebis stannar där. Det var rörligt fortfarande.

Nästa kontroll blir om tre veckor. Verkar vara så det skall vara.

• vermilion

Just det, babyskyddet beställde jag från If igår också.
    Nu ska det handlas blöjor, flaskor, nappar och salvor. Resten har vi nog.. Tror jag..

Har också varit hos BM idag, vecka 31+1. Fortfarande minus på vågen, weee... Men jag har ju lite att ta av.
    Blodtrycket var bra, hjärtljuden var bra och ja, allt var väl bra.
    Frågade om sterilisering efter förlossningen, det får man tydligen bekosta själv. 10 000 kr. Obestämd

• SaJo81

Vi är nästan klara till barnet hemma men det beror mer på att vi hade mycket kvar från dom andra två! Ska köpa juniorsängar till killarna sen ska lill*n få en av deras spjälsängat och den andra ska vi ge bort till kompisar som snart ska ha:) vagn och babyskydd hittade vi grymt paketpris på blocket och inhandlade för en månad sen! Jo blöjor måste vi såklart köpa med me thats it!
    Däremot ska vi ju köpa ny bil innan nr3 kommer och det känns mest stressande!

• millifjor

Jag är nog klar med allt tror jag, har ju väntat på denna bebis i 2,5 år så man var rätt sugen på att börja fixa nu när vi äntligen fick ett plus Har iofs inte varit tvungen o köpa mycket alls, bara en vagn, min syrra hade det mesta som vi fick då hon känner sig klar med bebisar nu,hehe.
    Ska bara fixa skötbord i badrummet, ska bygga ett platsbyggt o sen handla ett paket blöjor o lite sånt sen är vi redo!
    +12 kilo står min våg på nu, är i v 32, känns ändå helt okej då jag lyckats gå ner 20 kilo innan vi blev gravida

Svar på tråden Juli bebis 2012