• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Snoffsan, axlarna & skuldrorna ska vara i golvet och sen upp med rumpan. Tittar i min yogabok och den verkar heta Setu Bandhasana eller bron.

• Tekla78

8 timmar på Gekås!!! Puh! Vi lyckades komma dit på en regnig dag i somras, mitt i semestertider, efter många dagars sol. Det var tråångt! Hoppas det var bättre för er.

• vermilion

SItter och äter frukost, själv. Sambo på jobbet, Adam i skolan och Molly sover och det är SÅ skönt! Att det kan vara så underbart att bara få äta frukost själv..
    58 dagar kvar till kaos och bebissniffande!

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion

En tillägg om det här med vattenmelon mot halsbränna. Om man får för sig att äta typ ett kilo vattenmelon själv så får man nästan halsbränna! Drömmer

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • chess07

Jisses va det skrivs här inne! Jag hänger inte med i svängarna!

Läste att nån är orolig för minskade fosterrörelser, har varit så för mig förra veckan att bebis endast gjorde sig påmind någon gång om dagen och då bara genom att ändra läge på ett ben eller liknande. Jag tror som flera andra att det har med tillväxtperioder att göra, den kanske ligger och buttar inåt eller i moderkakan så du inte känner det? Sen börjar det bli trångt för den nu Glad Har hört någonstans att man ska känna 10 rörelser under ett dygn som minst, vet inte om det stämmer.

Här är det v 34 (33+0) nu! Jag tycker tiden går fort framåt!
    Var till BM igår och såhär såg det ut!
    SF - 33
    p-glukos - 4,5
    blodtryck - 120/80
    vikt - minus 1 kg på 2 veckor! Så totalt +14 kg nu
    Huvudet nedåt och rörligt, bm trodde att det kunde påverka att jag har mindre ont i fogarna! Så jag kan ju hoppas att foglossningen blir ännu bättre med fixerad bebis! Skrattande

En fråga har jag!
    Inatt vaknade jag 2 ggr av att jag fick som fruktansvärda hugg inne i, högt upp i slidan. Det var som nervhugg/ilningar och riktigt obehagligt! Gjorde ingen speciell rörelse utan låg helt still när det kom.
    Någon mer som varit med om det?

• grahnkotten

Godmorgon tjejer! Har inte haft någon ork att skriva dessa dagar, varit för varmt :) men ni har varit aktiva som vanligt! Igårkväll kände jag för första gången något som måste varit hicka fr bebisen! Precis vid bäckenbenet! Idag blir det nog skuggan för min del, fick pigmentffläckar i hela ansiktet igår pga solen.. Å då satt jag bara en liiiten stund med hög solskyddsfaktor! Ha en bra dag!

• snoffsan08
    Tekla78 skrev 2012-05-24 23:19:01 följande:
    Snoffsan, axlarna & skuldrorna ska vara i golvet och sen upp med rumpan. Tittar i min yogabok och den verkar heta Setu Bandhasana eller bron.

Tack för tipset {#emotions_dlg.flower}
    vermilion skrev 2012-05-25 08:16:16 följande:
    En tillägg om det här med vattenmelon mot halsbränna. Om man får för sig att äta typ ett kilo vattenmelon själv så får man nästan halsbränna! Drömmer
    Ha ha ha, tack för det tipset med {#emotions_dlg.flower} Då vet jag vad jag INTE ska göra Flört
    chess07 skrev 2012-05-25 08:29:55 följande:
    Jisses va det skrivs här inne! Jag hänger inte med i svängarna!

Läste att nån är orolig för minskade fosterrörelser, har varit så för mig förra veckan att bebis endast gjorde sig påmind någon gång om dagen och då bara genom att ändra läge på ett ben eller liknande. Jag tror som flera andra att det har med tillväxtperioder att göra, den kanske ligger och buttar inåt eller i moderkakan så du inte känner det? Sen börjar det bli trångt för den nu Glad Har hört någonstans att man ska känna 10 rörelser under ett dygn som minst, vet inte om det stämmer.

Här är det v 34 (33+0) nu! Jag tycker tiden går fort framåt!
    Var till BM igår och såhär såg det ut!
    SF - 33
    p-glukos - 4,5
    blodtryck - 120/80
    vikt - minus 1 kg på 2 veckor! Så totalt +14 kg nu
    Huvudet nedåt och rörligt, bm trodde att det kunde påverka att jag har mindre ont i fogarna! Så jag kan ju hoppas att foglossningen blir ännu bättre med fixerad bebis! Skrattande

En fråga har jag!
    Inatt vaknade jag 2 ggr av att jag fick som fruktansvärda hugg inne i, högt upp i slidan. Det var som nervhugg/ilningar och riktigt obehagligt! Gjorde ingen speciell rörelse utan låg helt still när det kom.
    Någon mer som varit med om det?

Då kan det ju faktiskt vara så att bebis håller på och "bökar" ner huvudet till en fixering då du känner på det viset.
    Jag har iofs oxå känt så, men det måste ha varit sparkar neråt bara för min ligger med huvudet uppåt åt höger, under bröstet. 

• chess07
    snoffsan08 skrev 2012-05-25 08:51:13 följande:
    Tack för tipset {#emotions_dlg.flower}

Ha ha ha, tack för det tipset med {#emotions_dlg.flower} Då vet jag vad jag INTE ska göra Flört

Då kan det ju faktiskt vara så att bebis håller på och "bökar" ner huvudet till en fixering då du känner på det viset.
    Jag har iofs oxå känt så, men det måste ha varit sparkar neråt bara för min ligger med huvudet uppåt åt höger, under bröstet. 

Jag kan ju hoppas att det är så då iaf! Det var som sagt riktigt obehagligt!  Glad
    grahnkotten skrev 2012-05-25 08:48:04 följande:
    Godmorgon tjejer! Har inte haft någon ork att skriva dessa dagar, varit för varmt :) men ni har varit aktiva som vanligt! Igårkväll kände jag för första gången något som måste varit hicka fr bebisen! Precis vid bäckenbenet! Idag blir det nog skuggan för min del, fick pigmentffläckar i hela ansiktet igår pga solen.. Å då satt jag bara en liiiten stund med hög solskyddsfaktor! Ha en bra dag!
    Orättvist att vissa får pigmentfläckar av solen och andra inte. Va ute hela em igår i solen och skuggan och de enda fläckarna jag får är mina fräknar! Tungan ute Har en kollega som fått det på hela ryggen och hon har inte ens solat...!
    Hickan känns som ganska jämna små ryck och kan hålla på ett bra tag, vår hickar 4-5 ggr/dag! Cool
  • snoffsan08

God morgon grahnkotten Glad

Ja, man får vara extra försiktig med solen nu.
    Här hemma har vi sjukstuga då jag upptäckte imorse att minstingen har fått vattkoppor. Jag ville ju iofs att hon skulle få det, men nu då det är så varmt Rynkar på näsan Vi får slå på AC inne på hennes rum så får hon ligga där och lata sig.

• anjiali

Chess07: låter som det kanske är fixering på g. Kan vara rätt obehagligt.

Idag är jag så trött. Skall röja lite och hänga tvätt, that's it. Orkar inte ens planera mat till kvällen.
    Känner mig lite less å sur. Min man är den mest oromantiska och tröga personen ibland. Han var borta fem veckor över nyår och till februari. Jag hade ett helvete här hemma med massa sjukdomar och gravidillamående. Tog även examen mitt i detta. Själv med två barn. Han sa då i telefon att jag skulle få något tillbaka när han kom hem. Visst jag fick en chokladkaka :-/.... Han är till vardags en som tar hand om mig. Men vad fan.... Inte ens en blomma på alla dessa år. Inget extra för examen. Ingenting !!!! Jag har påpekat detta, men det händer inget. Snart är bebis här och då är det svårt att hitta på nått.
    Önskar att han någon gång tog initiativet till att planera något .... Nu sitter jag och googlar hotell och spa. Fyller år om ett par veckor. Kan ju inte räkna med att han hittar på nått extra ....
    Lite sur å bitter idag. Sorry ! Ville bara skriva av mig lite.

Svar på tråden Juli bebis 2012