Tekla78 skrev 2012-05-24 23:19:01 följande:
Snoffsan, axlarna & skuldrorna ska vara i golvet och sen upp med rumpan. Tittar i min yogabok och den verkar heta Setu Bandhasana eller bron.
Tack för tipset

vermilion skrev 2012-05-25 08:16:16 följande:
En tillägg om det här med vattenmelon mot halsbränna. Om man får för sig att äta typ ett kilo vattenmelon själv så får man nästan halsbränna!

Ha ha ha, tack för det tipset med

Då vet jag vad jag INTE ska göra

chess07 skrev 2012-05-25 08:29:55 följande:
Jisses va det skrivs här inne! Jag hänger inte med i svängarna!
Läste att nån är orolig för minskade fosterrörelser, har varit så för mig förra veckan att bebis endast gjorde sig påmind någon gång om dagen och då bara genom att ändra läge på ett ben eller liknande. Jag tror som flera andra att det har med tillväxtperioder att göra, den kanske ligger och buttar inåt eller i moderkakan så du inte känner det? Sen börjar det bli trångt för den nu

Har hört någonstans att man ska känna 10 rörelser under ett dygn som minst, vet inte om det stämmer.
Här är det v 34 (33+0) nu! Jag tycker tiden går fort framåt!
Var till BM igår och såhär såg det ut!
SF - 33
p-glukos - 4,5
blodtryck - 120/80
vikt - minus 1 kg på 2 veckor! Så totalt +14 kg nu
Huvudet nedåt och rörligt, bm trodde att det kunde påverka att jag har mindre ont i fogarna! Så jag kan ju hoppas att foglossningen blir ännu bättre med fixerad bebis!
En fråga har jag!
Inatt vaknade jag 2 ggr av att jag fick som fruktansvärda hugg inne i, högt upp i slidan. Det var som nervhugg/ilningar och riktigt obehagligt! Gjorde ingen speciell rörelse utan låg helt still när det kom.
Någon mer som varit med om det?
Då kan det ju faktiskt vara så att bebis håller på och "bökar" ner huvudet till en fixering då du känner på det viset.
Jag har iofs oxå känt så, men det måste ha varit sparkar neråt bara för min ligger med huvudet uppåt åt höger, under bröstet.