• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    IdaaJohanssoon skrev 2012-05-23 12:11:31 följande:

Hej på Er allihop! :)

Jag väntar också barn i Juli :) 7 Juli är jag beräknad! Jag är 20 år och det är mitt andra barn :) 

Hej och välkommen hit!!

Hur mår du? 
  • FruSandra

TUL idag gick jätte bra. Fortfarande en pojke :P ;)
    Han väger nu 2128 g och när han föds ( om han kommer när han ska!) så kommer han va ca 50 lång o väga ca 3200 :)
    Rätt lagom :)

• owner

har ni packat era väskor? vi började lägga i lite småkläder idag. några blöjor la jag oxå i men visst får man det på sjukan?

man är ju lite tidigt ute men v 33 (32+0) idag och om 4 veckor då vet man ju faktiskt aldrig :)

sen är det första barnet oxå, vi har ingen koll. ingen av oss har bytt en blöja och knappt så man ha hållit i en bäbis ens. hur ska detta gå!?   

• Sladdis

Snoffsan08: Jag ska till sjukgymnast på tisdag så jag får se om de kan hjälpa på något sätt. Kryckor låter bra. Det avlastar ju benet så slipper man kanske den skärande smärtan som kommer vid varje steg.

Jag längtar efter långa promenader!!! *drömmande*

Låter härligt att bara sitta och beställa maten och så blir den hemkörd. :)

Har du redan fått vända ett barn. Gjorde det ont?

• MissMurrig

Halloj!
    Det är ju sååå varmt, och egentligen SÅÅ gött! Men, just nu orkar jag inget, bara svettas... Och jag har massor jag behöver och vill göra. Imorn är det gärdsfest på dagis, då ska jag baka en focaccia tänkte jag, på lördag är det dop för en kompis son, och på söndag ska vi ställa ut på en megaloppis, och borde gå igenom lite grejer till, och sätt pris på dem, tänkte även sälja kakor och kaffe, så det ska bakas och handlas.
    Nästa vecka fyller min son 3 år, då blir det kalas, och egentligen skulle jag vilja åka till Ullared innan och handla till kalaset och till bebisen mm. Så behöver jag städa...

Mycket som man vill, men jag orkar ju som sagt inget! OCh har väl inte stålarna heller för att åka och shoppa loss....

Har massa skolarbeten också...

MEN MEN MEN, ska bara vara kvar på praktiken denna och nästa vecka. Ska bli skönt att få ta hand om sig och "bygga bo".

Har faktiskt packat bebisens saker, i en papperskasse än så länge, ska tvätta skötväskan, och jag vill köpa en mysdress til llillen, vi har en sedan sonen, men det är liksom hans "åka-hem-från-bb-dress".... Vil latt denna ska ha en egen sån, så de inte har samma på sig på bilderna från när de åker hem från BB.

Nu ska jag äta rabarberpaj och dricka iskaffe och försöka cool ner mig.

• snoffsan08
    FlörtSladdis skrev 2012-05-23 18:12:08 följande:
    Snoffsan08: Jag ska till sjukgymnast på tisdag så jag får se om de kan hjälpa på något sätt. Kryckor låter bra. Det avlastar ju benet så slipper man kanske den skärande smärtan som kommer vid varje steg.

Jag längtar efter långa promenader!!! *drömmande*

Låter härligt att bara sitta och beställa maten och så blir den hemkörd. :)

Har du redan fått vända ett barn. Gjorde det ont?

Åh, vad bra!! Hoppas du får bra hjälp där. Här har dom knappt några tider hos sjukgymnasten JÄTTE långa vänte tider, så jag gick till VC själv och frågade om jag kunde få kryckor Glad Så hoppas hoppas du kan få det, för dom hjälper rätt bra. Har du bälte och så oxå?

Ja, tänk vad härligt det skulle vara att gå en långpromenad nu med vagnen (och självklart bebis i) *drömmer jag med*  

Ja, det är jätte skönt. Visst, det kostar lite mer än i vanlig affär, men just nu är det fakriskt värt det. Tur att det finns.

Ja, jag fick vända minstingen. Hon hade så mycket plats att röra sig på i magen. Det var MYCKET obehagligt tyckte jag. Fick Bricanyl intravinöst så att muskler och sånt skulle slappna av. Fick hjärtklappning utan dess like och darrade som ett asplöv. På tredje försöket gick det. Först provade dom att fösa henne åt höger, det gick inte, sedan vänster, gick inte det heller och sedan höger igen, då gick det. Hade det inte gått så hade det ju blivit ks, så det är jag glad att jag slapp. Hon denna donna ligger på samma sätt då som hon gör nu, så ska det nog inte vara några problem att fösa henne åt höger. Men jag hoppas ju såklart att hon vänder sig själv.   
  • Sladdis

Snoffsan08: Ringde min VC som har ett eget team sjukgymnaster och då kunde jag få en tid i mitten/slutet av juni (!!!). Jag tackade nej och ringde en privatklinik och fick tid direkt. De samarbetar med landstinget så det är vanlig taxa. Jag ska få låna ett bälte av en kompis men jag vet inte om det kommer att hjälpa för jag har inte foglossning utan ischias. Men det är ju värt att testa.

Håller tummarna för att tösen vänder sig själv så du slipper vändning. :)

• Jamtlandstaus

Snoffsan, hoppas verkligen att hon vänder på sig!! Det ska finnas vissa "gymnastiska" rörelser som man kan prova själv för att få barnet att spontanvända sig, går säkert att googla fram
    Jag nojar oxå för att min lilltös ska vända huvudet upp... Men än så länge så verkar hon ha huvudet nedåt *peppar, peppar*
    Jag födde ju sonen i säte då jag tyckte vändningsförsök verkade så otäckt, men om även lilltösen nu får för sig att vända på sig så gör jag ett vändningsförsök - som att välja mellan pest eller kolera känns det som.

• anjiali

Snoffsan ; jag har också en vändning i bagaget som lyckades och vill inte ha en till. Var hos bm igår och då var huvudet ner. Han knappt komma hem och bebis bökade som tusan, sen kände jag hicka högt upp i magen så förmodligen vände bebisen sig. Men den fortsatte att böka hela kvällen och idag kände jag hicka långt ner igen. Så jag vågar inte hoppas än.

Jag vill också DANSA och träna. Har försökt göra lite moves här hemma. Ser rätt komiskt ut :D

• Tekla78

Snoffsan, synd att du har bäckenproblem, annars finns en yogaställning som är bra för att bebis ska vända sig själv. Ligg på rygg med knäna upp(ca höftbrett isär), sen lyfter man på rumpan och står på skuldror och fötter. Stå så länge du orkar, gärna 15-30min per dag. Tyvärr är det nog ingen snäll position för bäckenet

Svar på tråden Juli bebis 2012