• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Funderar på en sak. Skall till bm på tisdag. Tycket inte jag gått så många gånger, borde bli oftare nu eller ??? Är i vecka 33 på tisdag. Blodtryck tar hon alltid. Har inte lämnat urinprov sen inskrivning. Hb och socker har hon tagit men enbart gör jag mådde dåligt. Vad gör ni på era kontroller
    ??? Har förgiftning att dom alltid stack i fingret dom andra graviditetens :-/... Kanske har ändrat sig sen 06.

• ToKar
    anjiali skrev 2012-05-20 20:30:07 följande:
    Funderar på en sak. Skall till bm på tisdag. Tycket inte jag gått så många gånger, borde bli oftare nu eller ??? Är i vecka 33 på tisdag. Blodtryck tar hon alltid. Har inte lämnat urinprov sen inskrivning. Hb och socker har hon tagit men enbart gör jag mådde dåligt. Vad gör ni på era kontroller ??? Har förgiftning att dom alltid stack i fingret dom andra graviditetens :-/... Kanske har ändrat sig sen 06.

Jag går inte heller ofta. i v29, v32 å efter det blir det i v35.. Kommer nog fortsätta lika, alltså var tredje vecka, verkar det som. blir inte så många besök till alltså. Inga prover förutom blodtryck och SF-mått togs senast. Jag tror det beror på att andragångsföderska och att jag mår bra
  • froggyL

Har bara lämnat urinprov första gången med. Omföderskor får ju inte gå lika ofta...men tätare på slutet. Nu ska jag dit om två veckor, dvs ett hopp på tre veckor, sen e det varannan har jag för mig.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Förgiftning betyder för mig ....damn you iPhone ... Hehe

Ok, då kanske det blir tre veckors hopp igen sen då om allt är ok. Vecka 33, sen 36, 39.... Inte så många kvar.

• millifjor

Jag är förstföderska o går var tredje vecka tills typ v 33, då blir det varannan, hon tar bara blodtryck o sf mått sen får jag säga till om stick i fingret, urinen kollade de bara första gången. tycker att de borde kolla lite mer men icke...

• Hera78

Har lämnat urinprov vid två tillfällen men då värdet på keton (eller vad det nu hette) var bra antar jag att man inte behöver lämna oftare.

Däremot har jag fått blodtryck mätt och järn och blodsockerhalter kollade varje gång. Att de kollar järn beror på att jag är gastric bypass opererad och därmed äter järntillskott sedan tidigare. Jag har träffat BM var fjärde vecka ungefär och gör så fram till vecka 33 då det blir varannan.

• anjiali

Hittade besöksprogrammer från bm. Från vecka 35 verkar det vara varannan vecka som gäller. Får se om det stämmer eller ej imorgon.
    Om man inte lämnar urinprov, hur kan man då tex veta om man har gbs ??? Visar man upp symtom på de bakterierna ???

• FruSandra

Jag går varannan vecka.. Har gjort de sen v 30, (är i 34 nu) ska dit idag faktiskt :)
    Då kollar hon socker i urinet, blodtryck, järn, vikt och sockervärdet.
    Samt lyssnar på hjärtat och känner hur han ligger....

• En liten

Här i Frankrike har jag gått en gång per månad sedan v 12. Det är inte oftare på slutet utan jag har ett besök den 31/5 och ett 25/6. Däremellan har jag bara kurs och anestesist läkaren som jag ska till.

Blod och kiss prov har tagits varje månad för att kolla
    - järnvärdet
    - protein i urin
    - och toxoplasmos

Jag är även kollad för aktiviteten i köldkörteln hela graviditeten eftersom jag blev behandlad förra graviditeten.

Jag undrar lite hur era uträkningar för bäräknat födelsedatum har varit. Jag har inte fått till samma födelsedatum på någon uträknare här på intenet som min läkare använder.... Dessutom tycker jag vecko indikationerna stämmer sådär bra på mig.

Till saken hör att här i Frankrike har jag ett officielt graviditetsstartsdatum som är den 11/10 med beräknad förlossning 11/7. Vilket innebär att jag ska få barn exact 9 månader senare eller snarare 39 veckor senare (41 veckor om man räknar med de två extra veckorna)....
    Använder jag det beräknade födelsedatumet är jag i vecka 32+6, och enligt UL som jag får av doktorn är jag i v 33+6 och ska då ha beräknat födelsedatum en vecka tidigare....

Så nu en fråga till er här inne. Vad har ni för uträknat "befruktningsdatum" jämfört med "förlossningsdatum"?

För nu tror jag att jag kommer få barn en vecka tidiagare!

Svar på tråden Juli bebis 2012