• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • IdaaJohanssoon

Hej på Er allihop! :)

Jag väntar också barn i Juli :) 7 Juli är jag beräknad! Jag är 20 år och det är mitt andra barn :) 

• froggyL
    Charlottetott skrev 2012-05-23 10:26:44 följande:
    Har ni problem eller erfarenhet av fogarna?? Jag hade inga problem med fogarna när jag väntade min pojk men nu har jag haft ont men kunnat hålla de på okej nivå sålänge jag går försiktigt korta sträckor. Men i morse fick min son på 2,5 år upp grinden på baksidan och smet (samtidigt som han släppte ut hunden som också tog sig en sväng om) Och min son är ett trotsmonster utan dess like så han satte fart och kuta, när jag fått in hunden var de bara att springa efter pojken och nu har jag pajjat fogarna helt. Gjorde så ont att jag började gråta och jag kan inte ställe mig eller gå utan stöd. Jag som skall till gekås imorgon!!! SKIT OCKSÅ.. tror ni de släpper? känner mig helt handikappad nu..   Sjukgymnasten svarar lägligt inte, funderar på att bara åka dit.. om jag kan ta mig ut till bilen vill säga,.. 

Fy vad jobbigt! Förhoppningsvis känns det bättre i morgon när duhunnit vila. Jag ska också till gekås imorgon! Brukar komma dit kring 9:30-10 och åka vid 20 :) typ. Får se vad jag orkar....ska dit med min mamma. Dottern e hemma med pappa.
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SaJo81

FroggyL: oj herregud! Orkar du gå på Gekås i tio timmar? Spelar ingen roll om jag e pigg som en lärka och inte gravid så pallar jag ändå bara 4-5 timmar Max! Haha:)
    Men det e förbannat kul att åka dit och shoppa! Ska göra det en dag i juni sen börjat förhoppningsvis är hemma med gravidpenning!

• SaJo81

......och fy faaaan! Om man får säga så för att jobba i den här värmen! JAG DÖÖÖÖR! Jag som älskar sommaren och längtar hela året på det här håller på att avlida just nu:(

• Sladdis

SaJo81: Jag går hemma men känner ändå likadant och jag älskar också sommar och värme. Som gravid känns värmen helt klart annorlunda. :/

• anjiali

Välkommen Idaa.

Fy vad tråkigt med fogarna. Hoppas det blir bättre med vila.
    Jag skulle göra ett glädjetjut hade jag tänkt eftersom jag klarade 5 km promenad idag i hyfsat tempo och fortfarande mår bra i ryggen. Svettades dom en gris men det bar skönt, träningsnörd som jag är.
    Så läser jag om hur jobbigt ni har det idag :-/....hoppas det blir bättre och att det blir shopping på Ullared.

Nu skall det handlas till grill ikväll. Kycklingspett i sataymarinad med sallad och grillad ananas mumsigt !!!!

• snoffsan08
    En liten skrev 2012-05-22 13:30:19 följande:
    Sedan undrar jag, ni som har fått barn efter fullgången tid på runt  klassiska 3,5 kg hade ni storlek 50 eller 54 på barnkläderna?

Vi hade storlek 48 och 50 nästan i en månad om jag minns det rätt.

Oj, det där är jätte olika. Av mina barn är det bara pojken som kunnat ha STL:50 när han föddes (BF-2. 3750g 51cm)
    Den äldsta flickan kunde ha STL:52 men inte så länge (BF+6 3320g 52cm)
    Minstingen kunde bara ha STL:56 från början (BF+4 4300g 54cm)
    Fick en dress i STL:50-52 av en kompis till minstingen då hon föddes. Den fick min äldsta dotters docka, tyvärr.

• snoffsan08
    Charlottetott skrev 2012-05-23 10:26:44 följande:
    Har ni problem eller erfarenhet av fogarna??
    Jag hade inga problem med fogarna när jag väntade min pojk men nu har jag haft ont men kunnat hålla de på okej nivå sålänge jag går försiktigt korta sträckor.

Men i morse fick min son på 2,5 år upp grinden på baksidan och smet (samtidigt som han släppte ut hunden som också tog sig en sväng om) Och min son är ett trotsmonster utan dess like så han satte fart och kuta, när jag fått in hunden var de bara att springa efter pojken och nu har jag pajjat fogarna helt. Gjorde så ont att jag började gråta och jag kan inte ställe mig eller gå utan stöd.

Jag som skall till gekås imorgon!!! SKIT OCKSÅ.. tror ni de släpper? känner mig helt handikappad nu..  
    Sjukgymnasten svarar lägligt inte, funderar på att bara åka dit.. om jag kan ta mig ut till bilen vill säga,.. 

Åh, stackare!! Vet precis hur du har det, men jag har haft så i flera veckor.Vila, vila vila, MASSOR!! Och det är inte farligt att ta en alvedon och en citodon om du har riktigt ont, så du orkar Ullared. Men citodon får du inte ta om du ska köra bilen dock.
    Hoppas det blir bättre så du kan shoppa loss!! 
  • snoffsan08
    Sladdis skrev 2012-05-23 11:23:01 följande:
    Idag blev jag sjukskriven. Skulle bara jobbat denna veckan och nästa för att sen ha semester fram till BF. Har ischias på höger sida och kan knappt gå.:( Jag som såg fram emot semestern och allt som jag skulle göra då. Det tar en del glädje från fixandet och förberedandet när det skär som en kniv i höften varje gång man rör sig. Tänkte gå små rundor i det underbara vädret men det kan jag ju också glömma. *gnäll, gnäll*.
    Gå till VC och skaffa kryckor, det hjälper faktiskt lite. Jag har ju haft det i flera veckor nu, och kan inte gå särskilt mycket utan dom. Bara hemma. Storhandla är bara att tvärglömma för min del. Tur att man kan handla och få det hemkört via coop online. Om gubben handlar blir det ju bara fel Flört 
     Jag längtar som fasiken efter att gå promenader, träna och DANSA!!!

Super skönt med denna värme (mest för att det känns som om det inte är SÅ långt kvar), men visst blir det tyngre. Men det känns som att man gnällt så mycket på kylan, så då ska man inte gnälla då värmen äntligen kommer.Jag ska iaf försöka att inte gnälla så mycket på den.

Jag var till BM idag. Allt såg bra ut, förutom min viktuppgång Gråter. Men jag tar tag i det med hårdhandskarna då bebis är ute. Hon har inte vänt sig än med huvudet neråt, så det är väl lika bra att man ställer in sig på en vändning till Gråter Ska tillbaka den 13/6 (v:34+4):, har hon inte vänt sig då heller så får jag en tid till v:37 nångång hos BM igen och har hon inte vänt sig då heller, så blir det vändning och förhoppningsvis igångsättning i samband med det, så hon inte vänder sig igen. Nu ligger hon lite på tvären, med huvudet på höger sida.
Svar på tråden Juli bebis 2012