• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • eken

Anjiali: vad jag hörde av min BM senast (för en vecka sedan) är att det inte ska vara några problem med förlossning på Borås i sommar. Dom ordnar det, sen får det kosta vad det kostar för sjukhuset.

• anjiali

Eken: Skönt att höra, rädd att jag inte hinner fram ens till Borås. Dumt att satsa på östra eller Varberg som är längre bort.

• froggyL

Ordnar gör de, men frågan e vad det är för språk läkarna talar... Bara de kan svenska, så man kan förstå vad som händer bara... Vill inte ha nån brytande på kass svenska när jag ligger där å kvider å e borta. Men jag åker till Borås i vilket fall. Deras nya patienthotell ska ju va suveränt. Eget rum för alla :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • millifjor
    Tekla78 skrev 2012-05-20 11:10:52 följande:
    Om du vet att det är en vanlig förkylning och inte gravidsnuva ska det inte vara något problem att ta nässpray. Använd i max 10 dagar. Antar att vanlig nässpray avråds för att man kan vara täppt mer eller mindre hela graviditeten vilket ju nästan garanterar ett beroende om man tar vanlig spray då.

Min bebis har åkt ner i bäckenet, men är fortfarande ruckbar. Ska till BM imorgon och får se om hon säger samma sak som doktorn i tisdags. Tycker magen har sjunkit, men det känns som om bebisen har växt otroligt mycket den senaste veckan och når mitt revben ibland. Och så är jag så anfådd, speciellt när jag ligger ner.

Igår gick jag i ett köpcenter i någon timme, på kalas där jag visserligen satt ner mesta delen av tiden och sedan på middag där jag halvlåg i soffan. Det räckte för att det skulle bli massa sammandragningar och molvärk

Anjali, hur har det gått inatt? Du får ta det ännu lugnare! Ingen bebis än på ett tag, ok?
    Jepps jag vet att jag är förkyld, ont i halsen o feber med. Då ska jag fixa lite nässpray imorgon, hatar att vara täppt!
    Idag har bebis varit mycket lugnare än vanligt, känner att hon rör sig hela tiden men inte alls lika intensivt som förut. När ska man bli orolig att det kan vara nåt? tycker det är svårt att veta om man överreagerar eller inte...
  • Sladdis

Millifjor: Det är normalt att bebisarnas rörelsemönster ändras. Man behöver inte vara orolig så länge man faktiskt känner att de rör sig.

• Tekla78
    millifjor skrev 2012-05-20 18:58:48 följande:
    Jepps jag vet att jag är förkyld, ont i halsen o feber med. Då ska jag fixa lite nässpray imorgon, hatar att vara täppt! Idag har bebis varit mycket lugnare än vanligt, känner att hon rör sig hela tiden men inte alls lika intensivt som förut. När ska man bli orolig att det kan vara nåt? tycker det är svårt att veta om man överreagerar eller inte...

Skitjobbigt när rörelsemönstret ändras... Som sladdis säger ska det vara lugnt så länge man känner bebisen flera gånger per dag, men ring hellre o kolla en gång för mycket om du är orolig. Min bebis rörelsemönster ändras mycket från dag till dag. Kan tänka mig flera orsaker, bl.a. ändrat läge i magen eller tillväxtperiod då bebisen sover mer.
  • millifjor

Ja så är det säkert, men man hör så mkt från alla håll o kanter hela tiden att man börjar oroa sig i onödan Jag känner ju henne flera ggr om dagen men inte lika "hårt" som för ett par veckor sedan, men kan tänka mig att det blir ju trängre och trängre också. ska på TUL imorgon så då får jag ju se att allt är nog bra med

Käkar mkt frukt nu så snart ska jag nog bli frisk igen

Svar på tråden Juli bebis 2012